Indlæg af jesdals

Fik mit kort og har undervoltet det til ca. 988, køre med ram sat til timing tabel 2 og 1100MHz, samt gpu til boost på 1850MHz, lidt højere boost profil end standard kurven, så den får mere at leve af ved lavere hastighed.

Køre tre skærme i samlet opløsning på 5760x1200 og kan køre Division 2 med maks settings - minus tåge effekt der er sat til medium, stabilt omkring 60fps. Så meget godt tilfreds, prisen endte på 5.749,- måske lige i overkanten i fht. RTX 2080.

Flot guide, jeg vil selv typisk installerer psu i kabinettet før bundkort. Ofte er strøm kablet 24pin så lang at man kan sætte det i bundkortet udenfor kabinettet - hermed er man sikker på at det er sat rigtigt i (især rart i de bundkort som stadig kun køre med 20pin sektion). Det samme gælder med evt lyd, usb og stik til power sw, hd led osv.

Man kunne evt. overveje om afsnittet om påføring af kølepasta skulle være efter montering af cpu, der kunne godt være begyndere som misforstår og påfører pasta inden monteringen af cpu. Evt. et par linjer om rensning af cpu overflade og køle profil med evt. isopropyl alkohol (håber det er stavet rigtigt - men kan købes i matas og påføres med en ren klud - evt. stykke af en gammel ren hvid tshirt eller lign bomulds klud)

Årets bedste single GPU grafikkort må være HD7970, der med den nyeste 28nm teknologi giver nye højder til AMDs HD serie. Hele 3GB GDDR5 ram. Nyeste flerskærms teknologi til bland andet 3D, samt potentielt rekord stort ydelsesspring fra forrige generation. 22. december ved vi forhåbentlig mere, men ellers går min stemme til HD6970, der har været det største booste i fht. mine 3 seneste kort, tidligere henholdsvis 1GB HD5850 og HD5870.

Prøvede med FRAPS, men er ens på maskine med HD4870 crossfire og min maskine med HD5850, på to ens skærme - kan man ikke se forskel når spillet køre.

Andre med HD5xxx kort, der ved hvordan man enabler directx 11 i demoen, eller har den fulde version og kan se et aktivt tilvalg af directx 11 der?

Hvordan kan man se om man kører directx 9 eller 11 i Dirt 2?

Der var ikke Dirt 2 med mit HIS HD5850, så hentede demoen, som skulle have directx 11.

Der er to mapper med henholdsvis directx 9 og 11 ting, men ingen steder har jeg fundet en "boot" option, der gør det muligt at vælge.

Nogen der har prøvet demoen eller ved, hvordan man evt. vælger i den fulde version.

I demoen er der ingen directx valg under grafikopsætning i selve spillet.

Med julede hilsner

Jesdals

Oprindeligt indlæg af noxon
    Du kan godt køre uden broen, men du mister en del performance.
    Jeg har kun kørt SLi på mit p5q-d og der var en del forskel med og uden broen !

Det jeg nemlig er i tvivl om, er om det er broen der fuckede det op? Når jeg loade OS (multi boot, så både prøvet med XP, Vista 64 og Win7 64), så frøs den. (springer lige lidt til og fra tråden, da jeg skriver fra en anden maskine ;) )

Edit:

Fik det til at køre med en bridge på, kan ikke se forskel i ydelse - måske skyldes at jeg fik byttet om på mine pcie kabler undervejs

Nyt spm:

Er der er nogen ide med, at køre med to bridge kabler på? (Edit) Har testet og får faktisk bedste ydelse uden kabler på.

Forløbig konklusion på corssfire setup:
    Generelt skuffer ydelsen dog, mine HD4870 er med 512MB ram og mit HD4890 giver dem baghjul. GRID kan f.eks. ikke køres i multiplayer med 1920x1200 og alt slået til. Her kører det fint på mit HD4890.

En anden sær detalje er, at jeg faktisk få ringere settings ved laver settings i Catalyst - sætter jeg derimod alt på får jeg en 10fps mere i f.eks. Dirt 2. Faktisk køre et HD4870 bedre ved lavere settings end 2x i crossfire.

Edit Edit: Mangler stadig at få det til at virke i XP :(

Ja det er pinligt, men har ikke fået leget med crossfire på mit Asus P5Q Deluxe før nu - har haft et hyr med at få startet maskinen op - men er nu kommet ind i win7 64Bit med begge kort (HD4870) i maskinen, MEN uden crossfire broen på? ATI´s Catalyst control center (ver. 9.11.) siger nu at jeg kan enable crossfire/multi gpu og det gør jeg - men kan det passe, at man kan køre med crossfire på bundkortet uden den bridge på???

Asus P5Q Deluxe er P45 chipset, hvis det hjælper.

Kan ikke helt sammenligne scorer da mit setup før var med et HD4890.

Nogen ide om, det kan passe at bridgen ikke er nødvendig?

Edit: Problem løst ved at bytte om på pci-e strøm kabler.

Nyt problem, hvordan kan man aktivere crossfire i XP når funktionen ikke vises i CCC? Det virker fint i Vista / Win7 64Bit - men ikke på min XP professionel installation? Har afinstalleret driver/hardware, men den aktiverer ikke funktionen :S

Nogen derude der har erfaring med det ?

Kører med følgende settings på 2x24" og med en E8400@3,6GHz, 8GB PC8500, samt et HD4870 512MB og XP

http://peecee.dk/upload/view/205622
    http://peecee.dk/upload/view/205623
    http://peecee.dk/upload/view/205624

Kan køre fuld HD på min E5200@3GHz, 4GB PC8500 og et HD4870 512MB.

Iøvrigt super spil.

Har iøvrigt testet i win7, Vista - begge 64Bit, med ATI 9.11 er der et par ekstra fps til win7. Kan desværre kun køre dualskærm i XP - dog kun for sjov.

Du skulle lige vente en 14 dage og nuppe et af de kommende HD47xx serie kort, det ville lige være sagen til din maskine.

Inden du køber noget, så luk lige siden op på maskinen og se efter om der er noget specielt - omkring f.eks. størrelse osv. Nogle kabinetter har ikke megen plads og det kan bergrænse dine muligheder.

Hej hopper lige med på en lytter

Har lavet en lille desktop med Asus P5Q Deluxe baseret over Intels P45 chipset, mangler en system disk som forhåbentlig kommer med posten fra PRCDATA i dag eller imorgen. Men kører memtest på den ved 4,2GHz 466x4 FSB.

I Bios er den på 55 grader men lidt for simpel måling, men efter 2 timer smider den stadig kun lunken luft ud af kabinettet.

Alt udover cpu er på auto

Det nye Asus bundkort har iøvrigt en sjov funktion der hedder Express Gate SSD, hvormed man kan gå på internettet, bruge skype og se billeder. Uden at skulle starte et OS op, så lidt sjovt at kunne gå på nettet uden en harddisk og et par timers windows installation.

Vender tilbage når den er sat fuldt op

Hej Natch - hvis det er ok - så vil jeg gerne låne din tråd og udvide den til HD3850, har flere som jeg skal hjælpe med at stykke hardware sammen og er i tvivl om HD3850 har skræl nok til systemer med max 1280x1024 opløsning? Synes ikke div. test lover for megen ydelse, men vil gerne høre fra nogen med hands on erfaring.

Hvis det er for meget :offtopic: Så laver jeg bare en ny tråd.

Tror også du skal enable dual video cards i de settings du selv har vist. Køre fast 30FPS uanset settings i 1280x1024 på mine maskiner, så du burde kunne have en del mere.

Undre mig over at din PSU ikke har kunne trække dit system, har lavet to maskiner med HD2900XT og den psu (den med det gule label) og de spiller bare perfekt. Den ene var med HD2900XT /1GB, E6600, 2HDs, 2xDVD-R og 2GB ram. Den anden HD2900XT /512MB, Q6600 og ellers samme setup.

De køre fint med den PSU, eneste ulempe er kablet til bundkortet som er langt i et midi kabinet, men mindre problem - ellers er de jo modulere.

Tja bortset fra fred på jord og julesne, så kunne jeg da godt tænke mig følgende pakker under træet:

HD3870 fra Gecube - den ser sgu spændende ud, Q6600 G0 stepping og et anstændigt P35 Chipset bundkort i Asus P5K serie. 4GB DDR2 ram og et Vista licens. Røg der en Antec Toughpower 850W PSU, samt 5 x 250GB Seagate diske med (dem med 250GB pr. skive) ville julen kunne blive rigtig sjov.

Crysis, Call Of Duty 4, samt Unreal Tournament 3, er også velkomne.

Men i stedet for at makse mit eget visakort ud, så venter jeg på R700 og en af næste efterårs cpu bud fra Intel eller måske min første AMD cpu...

Men mest af alt, så ønsker jeg selvfølgelig alle TWEAKERs en glædelig jul og bare en smule hardware til at fordrive tiden med... :drink:

Jeg tror bare du har været uheldig, ved laveste setting gav blæserne et fint flow - huskede forkert med størrelsen, huskede det som 92mm - kabinettet er købt hos SHG

Igen omkring stock køleren, så vil jeg sige at der kan jeg heller ikke udsætte noget - men igen du kan have været uheldig.

Displayet virkede fint her og især news delen, hvor man løbende kan modtage informationer hvis man er online er nice.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2096275

Dog er det evt. pga. dit OC at støjniveauet har været et andet

Har du overvejet Asrock udgaven af samme bundkort, 4core133-FullHD har nemlig flere pci slots til tvtuner og f.eks. trådløst netkort. Byggede en HTPC med en E2140 cpu i til en kammerat i samme bundkort. Det kørte rigtig godt!

De har bundkortet hos SHG, jeg valgte iøvrigt 2GB Kingston Valueram til den.

Iøvrigt samme kabinet, som er mega lækkert. De to 92mm blæsere der er i - kan sagtens køre ved lav setting uden at det kan høres. Det fylder dog en del mere end traditionelt hifi-udstyr - er især dybere.

Du kan godt montere en anden køler end stock, men prøv med stock køleren er sikker på at den er rigelig støjsvag!

Jeg har længe oplevet hastighedsproblemer på min bærbar pc, udmiddelbart kørte min 4096/256 linie kun 333/196. Især online tv fra DR o.lign. gav problemer. Jeg har nu opdaget at der ikke er probs når jeg ikke køre trådløst? Nogen som der har erfaring med dette og evt. ved om det skyldes opsætning på routeren eller det trådløse netkort?

Routeren er en D-LINK 624

Og den bærbare bruger et Intel Pro 2200BG trådløst netkort

Platformen er XP pro