Totalt tørklædeforbud?!

  • Vi har lige haft en længere debat omkring burkaer og kontanthjælp som der var mange meninger om, men nu går Pia K. efter min mening da helt i selvsving....


    http://politiken.dk/indland/article307391.ece


    Hvorfor skal folk ikke have lov at have deres religion i fred så længe man ellers følger loven?


    Quote

    Paragraf 67 i Danmarks Riges Grundlov


    ” Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.”


    /ask

  • Hehehe, hun har da mistet forstanden lidt.. :crazyeyes: Kan du stave til "religionsfrihed" Pia?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Jeg tror ikke på at hun kommer igennem med det. Ved næste valg tror og håber jeg at Dansk Folkeparti knækker nakken. Der er mange der har stemt på dem tidligere fordi vi trængte til mange stramninger i udlændingelovgivningen for bl.a. at stoppe tilstrømningen af indvandrere og en række andre ting. Det er der blevet gjort nu og nu begynder DF så at gå skridtet videre, men det tror jeg ikke på folk vil være med til. Det er kun de inkarnerede vælgere. Resten vil søge til andre partier.


    Jeg håber dog stadig at vi får en borgerlig regering. V, K og N/A (Ny Alliance - ved ikke lige hvad deres kendingsbogstaver er :clap: ).


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Konen er jo facist. (selv om hun jo skynder sig at sige at det ikke skal gælde jødernes kalotter, men mon hun mener det?)
    Hvad mon den næste særlov mod muslimer bliver?
    Forbud mod lange skæg?

  • Det er ligeved at hendes udtalelser om at det ikke gælder katoller går det hele værer - så er det da for alvor diskrimination!


    /ask

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Det er ligeved at hendes udtalelser om at det ikke gælder katoller går det hele værer - så er det da for alvor diskrimination!


    /ask


    Lige præsis...Hun er jo blevet (eller har nok hele tiden været) komplet sindsyg. Hvis ikke det rasisme det der så ved jeg fandme ikke hvad er.
    Der er forhåbentligt ingen chance for at hun kommer igennem med det forslag. Glæder mig sku til jeg får stemmeret så bliver der stemt på alt andet end DF det HELT sikkert.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg giver pia ret i noget af det.. Vi render heller ikke rundt med elfanthuer på så kune vores øjne er synlige vel? Det er da heller ikke særlig rart at stå og snakke med en gang lagner med øjne som man ikke kan se hvem er?

  • Quote

    Originally posted by Jacorik
    Jeg giver pia ret i noget af det.. Vi render heller ikke rundt med elfanthuer på så kune vores øjne er synlige vel? Det er da heller ikke særlig rart at stå og snakke med en gang lagner med øjne som man ikke kan se hvem er?


    Nej, men det er lovligt at gøre det (pånær ved demonstrationer). Dem der render rundt med tørklæde må jo så bare acceptere de sociale og arbejdsmæssige følger der er ved at bære tørklæde, såvel som andre må acceptere at hvis de render rundt med dreadlocks og 47 piercinger i hovedet så vil de også begrænse sig på nogle områder osv osv.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Jacorik
    Jeg giver pia ret i noget af det.. Vi render heller ikke rundt med elfanthuer på så kune vores øjne er synlige vel? Det er da heller ikke særlig rart at stå og snakke med en gang lagner med øjne som man ikke kan se hvem er?


    Det du snakker om er burka (som vi for ikke så lang tid siden har diskuteret rigtigt meget om), og det kan godt volde kommunikations problemer på arbejdsmarkedet.
    Tørklædet derimod volder ingen andre end DF problemer.



    Her kan jeg godt lide Naser Khaders udtalelse IMOD Pias. Jeg var positivt overrasket, hvis han bliver ved med at overraske mig positivt, så får hans parti min stemme. (De skal lige vise et valgprogram først ;))


    Jeg er samtidig også positivt overrasket over at der er tweakers der vil starte en tråd over det, og endda tage afstand fra Pias forslag :cheers:

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Det er ligeved at hendes udtalelser om at det ikke gælder katoller går det hele værer - så er det da for alvor diskrimination!


    /ask


    Det er jo ikke det hun siger.
    Hun siger at det kun gælder tørklæder, og ikke jødiske kalotter (sp?) og katolske kors. Ikke at katolikker godt må gå med tørklæde.


    Og hendes begrundelse er at det er undertrykkelse at de skal gå med tørklæde, hvor det ikke er lov for de andre religioner at gå med kalot eller kors.

  • Det var vist et af de dummere forslag Pia fra Falsk Folkeparti kom med. :)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850


  • Selvfølgelig er der det. Jeg giver dig ret i at tweak nogen gange minder om en afdeling af DFU, men personligt opgiver jeg tit at blande mig i de fremmedfjendske tråde, da argumentationen er så
    unuanceret.
    Som f.eks. Jacorics argument om at tørklæder skal være forbudt
    "fordi det ikke er særlig rart at stå og snakke med en gang lagner med øjne.

  • Altså, vi vel forhåbentligt alle enige om at Pia's ide er latterlig...Men hun har dog fat i noget af det rigtige. At hun så kun foreslår det fordi hun har et had til nogle folkefærd er hendes kamp.


    Efter min mening skulle tørklæder ikke være tilladt på arbejdspladser da de udgør en potentiel fare for bæreren af dette. Overvej lige hvis det sidder fast i en metal skære eller andre farlige maskiner?


    Om man går med det uden for arbejdstiden er for mig lige godt, men synes nu ikke det høre jeg på arbejdspladser grundet det jeg skrev før. Måske man skulle lade hvert enkelt arbejds plads vurdere om det er forsvarligt at bære det mht sikkerheden omkring de ting der laves/bruges på den enkelte arbejdsplads.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Efter min mening skulle tørklæder ikke være tilladt på arbejdspladser da de udgør en potentiel fare for bæreren af dette. Overvej lige hvis det sidder fast i en metal skære eller andre farlige maskiner?


    Reglerne er jo allerede indrettet til at tage højde for dette som det er idag. Det er arbejdmiljø-loven du skal have fat i. Og de regler der er på området gælder alt fra tørklæde til langt hår - så det er der ingen diskreminering i.


    /ask