Ny alliance

• Og hvorfor pokker er kristendommen ikke en religion. Det er da lige præcis hvad det er ligesom islam, buddhisme osv. Forskellen er bare hvad det er man tror på i de forskellige (og det er endda også langt hen ad vejen det samme ved mange religioner).

Om Gud og Allah er den samme er svært at sige. Jeg tror egentlig de 2 udspringer af den samme religion engang for lang tid siden.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Der er ingen der beskylder dig for at være racist. :cheers:

Nr. 1, Ikke mohammedaner, men MUSLIM(ER)!!!

Som muslim mener vi ikke at Islam er nogen ny religion, men en form for "opfriskning", ifølge Islam er både Jesus, Moses og et UTAL af andre personer også profeter i Islam. Ligeledes tror vi på at gud er den samme for skriftens folk, dvs. Jøder, kristne, en anden gruppe og muslimer.

Det er selvfølgelig klart at du som kristen ikke tror på at vi muslimer har den samme gud som jer, men det er din holdning, ifølge Islam er det den samme gud og det er hvad der er fakta omkring Islam, og du er hjertelig velkommen til ikke at tro på det hvis du ikke ønsker det ;) :cheers:
    Ligeså vel som du kan se kristendommen som andet end en religion etc.

Så uanset hvad DU tror på og mener om andre, så kan det ikke ændre på at folk der følger religionen Islam kaldes muslimer og folk der kommer fra Danmark kaldes for danskere.

Og nu vender også jeg tilbage ontopic :D

• jeg tror ikke du er racist men jeg tror heller ikke du er over 20 - ellers ville du nok vide at glistrup brugte udtrykket hyppigt... alene det at han brugte ordet på den måde som han nu gjorde gør at langt største-delen af alle danskere opfatter ordet som nedsættende (selvom det muligvis ikke er det)....

anyway - vil råde dig til at glemme det ord og bare omtale folk der følger islam med andre ord.... bare et råd! :D

• I have a good feeling about this...

tror lige præcis at det er DET friske pust som Danmark har brug for, de er oppe på 14052 medlemmer nu, så de har da gode odds for at komme ind. Det kunne jo være vi ser gode, gamle Naser blive statsminister en dag.

jeg vil skrive under

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Originally posted by Foxx
    I have a good feeling about this...

tror lige præcis at det er DET friske pust som Danmark har brug for, de er oppe på 14052 medlemmer nu, så de har da gode odds for at komme ind. Det kunne jo være vi ser gode, gamle Naser blive statsminister en dag.
    jeg vil skrive under

8o - Håber squ ikke, det nogensinde bliver aktuelt.

Originally posted by GiZzZa

8o - Håber squ ikke, det nogensinde bliver aktuelt.

Det tror jeg nu heller ikke lige sker. Det er ikke nemt for personer i små partier at blive statsminister. Men da han var hos de radikale var det efter min mening det bedste bud på en statsminister fra venstrefløjen. Helle tror jeg ikke meget på.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• 29 mandater, så for .... Så var der nogen der fik en morgenkaffen galt i halsen. Så er Flertallet med Dansk Folkeparti væk!

Nu må vi se om Fogh er så fræk at udskrive valg før NA kan nå at stille kandidater nok op til at kunne gøre en forskel, det nytter ikke at få 29 mandater. Hvis han gør det, vil Khader og dem der har meldt sig ud af deres respektive partier ikke bliver valgt ind igen.
    Så får han sig 4 år mere, med et solidt VKO flertal.

Men hvis han gør det er det fandeme frækt! Og det tror jeg giver bagslag.

Jeg håber de kan få samlet kandidater og underskrifter nok til næste valg. Jeg tror godt jeg kan leve med Fogh 4 år mere, så længe Pia Kærsgård ikke får en fod til jorden. ja det er ligefør jeg vil hjælpe dem med at samle underskrifter selvom jeg ikke er medlem af deres parti.

-Sandman-

EDIT: dna, folk i små partier får ikke statsministerposter nej, men 29 mandater? De er jo rent faktisk tungen på vægtskålen. Men de er nok ikke lige så dumme som Jelved til at pege på dem selv på den post. Ren teoretisk kan det lade sig gøre, hvis det er dem der kommer til at bestemme hvem der sidder i regering efter et valg, og det er der pt. noget der tyder på de gør. Meeen, jeg tror ikke på at de peger på dem selv som statsministerparti.

• Nu skrev jeg også det indlæg i går aftes hvor der havde været en måling der sagde at de fik 12 mandater. Ny alliances mandatantal forældes hurtigere end ny elektronik :clap:

Jeg ved ikke hvor frækt det er at udskrive valg. Oppositionen opfordrer ham til det. Og han kan jo blive tvunget til det hvis der er 2 medlemmer mere der forsvinder fra partiet.

Men personligt synes jeg egentlig det er lidt svinet at forlade et parti for at gå over i et andet midt i en valgperiode (uanset om det er oppositionen eller regeringen). De valgte er jo trods alt blevet valgt som medlemmer af deres pågældende parti, og derved svigter de egentlig deres vælgere.

EDIT: Har lige hørt i nyhederne at de radikale kræver valg nu. Så længe regering stadig har flertallet så kan de radikale ikke kræve en skid. Men det er dog muligvis Nyhederne der overfortolker endnu engang for selvsamme speaker siger 30 sekunder senere at de radikale opfordrer til valg :crazyeyes:

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Rettet en gang, sidst af dna ().

• Det har været fremme flere steder at partiet har medlemmer som anders and osv, så jeg stiller spørgsmålstegn ved det faktiske medlemstal.

Udover det så er 20000 underskrifter ikke så nemt at få mere, Når man har fået en underskrift sendes den ind til folkeregisteret der hvor underskriftens ejermand bor, og folkeregisteret sender herefter et brev til underskriveren hvor underskriveren skriftligt skal bekræfte sin underskrift.

Herefter skal underskriveren sætte et frimærke på en kuvert og returnere denne til folkeregisteret.

Og hvis der udskrives valg som AFR har truet med idag tvivler jeg på at de kan nå det - Desværre, for det ville have været et friskt pust.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Wauv...var ikke lige klar over at det var så besværligt at få samlet underskrifterne. Det kommer til at tage en evighed på den måde. Der er jo mange der ikke får taget sig sammen til at smide det frimærke på og sende retur.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• Jeg synes nu ikke radikale var så vanvittige i at pege på Jelved. De kunne ikke rigtig støtte andre kandidater (hvilket jeg udemærket kan sætte mig ind i), og de kunne ret nemt komme til at stå i en situation hvor hverken den traditionelle højre- eller venstrefløj kunne lave regering uden radikalt medhold. I en sådan situation er spørgsmålet så om et flertal som er så bredt at det går helt over midten er bedre end et mere moderat kompromis hvor man blot skal afstå en enkelt post..
    Der har så vidt jeg husker faktisk været meningsmålinger der satte netop denne situation op hvis de havde været valg.
    Det der er fukdstændig vanvittigt har imo været den fuldstændige krapagtige vedholdenhed angående denne taktik, samt at medierne har fået det til at lyde værre end det er. Der er aldrig blevet sagt at Jelved var den eneste mulige statsminister med Radikale med i flertallet, men at det var hende man pegede på.

Alt i alt har det givet bagslag. men sindssygt synes jeg nu ikke man kan kalde det.

• det eneste jeg har hørt om deres politik er..

[nasar quote] starthjælp, 23års regl, skal væk og asyl ansøger skal have lov at arbejte.. ect.

det lyder jo som et invandre parti

Originally posted by DonRon
    det eneste jeg har hørt om deres politik er..

[nasar quote] starthjælp, 23års regl, skal væk og asyl ansøger skal have lov at arbejte.. ect.

det lyder jo som et invandre parti

de lyder som de radikale... forskellene kommer nok i skatte-politiken - men vi har ikke hørt så meget endnu - kun noget med skatte på arbejde skal ned til 40% - men for hvem? (tror ikke de mener topskat)

alt i alt er der ikke kommet så meget frem om deres politik og derfor græmmes jeg over at høre at det nu ville være danmarks 3. største parti.... jeg mener, hvis jes dorph og meyierheim dannede et parti og kaldte det et midterparti, uden at specificere den reele politik, hvor mange stemmer ville de så få bare på at være kendte? - forbavsende mange sandsynligvis :/ .... vi kan jo alle huske jacob haugård lol....

Originally posted by xenon

de lyder som de radikale... forskellene kommer nok i skatte-politiken - men vi har ikke hørt så meget endnu - kun noget med skatte på arbejde skal ned til 40% - men for hvem? (tror ikke de mener topskat)

alt i alt er der ikke kommet så meget frem om deres politik og derfor græmmes jeg over at høre at det nu ville være danmarks 3. største parti.... jeg mener, hvis jes dorph og meyierheim dannede et parti og kaldte det et midterparti, uden at specificere den reele politik, hvor mange stemmer ville de så få bare på at være kendte? - forbavsende mange sandsynligvis :/ .... vi kan jo alle huske jacob haugård lol....

Jeg mener de siger ca 40% for alle.

Originally posted by xenon

Jeg er ret sikker på, at de har sagt de vil bibeholde 24-årsreglen (går ud fra, det er den du snakker om ;)).

Men nej, der er ikke meget konkret fra dem. Men de har sagt, at asylansøgere bør komme ud i det danske samfund, mens de venter på svar på deres asylansøgning. Ved ikke om jeg synes, det er den bedste idé :rolleyes:

Originally posted by Slacker
    Jeg synes nu ikke radikale var så vanvittige i at pege på Jelved.

Det lille sure barn står i et hjørne og skriger og tuder, ungen råber "jeg vil ikke lege med de andre, jeg vil bestemme over dem"

Det kan ske for selv de mindste børn, men når selvsamme barn fremtuder dette postulat hele tiden, gang på gang, så bliver barnet ignoreret og ingen gider mere lege med det.

Det er præcis det Marianne Jelved har gjort, hun har skudt sig selv i foden med en bazooka.. Hun optræder ekstremt dumstædig når hun gang på gang fremturer: "jeg vil ikke lege med Anders"og "der er ikke andre kandidater end mig selv". Hun har virkelig skadet partiet, og det bliver ikke bedre før hun går af som leder.

ny Alliance, ja lad os se deres partiprogram inden vi drager nogle konklusioner om deres politiske ståsted.