Ny alliance

• Ja, jeg trækker også tit på smilebåndet over enhedslisten.

Det kan ikke være svært at opnå 20.000 underskrifter. De har allerede ca. 4000 medlemmer.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by Burger
    Så må vi jo sørge for, at V & K ikke kan undgå at arbejde med NyAlliance i stedet for DF :D

Det ville simpelthen bare være dejligt, så kan vi slippe lidt for alle de gamle stivnakkede mænd og deres hidsige "diktatorine". :cheers:

Originally posted by Try-this

Det ville simpelthen bare være dejligt, så kan vi slippe lidt for alle de gamle stivnakkede mænd og deres hidsige "diktatorine". :cheers:

Jeg er sgu ligeglad med de gamle mænd. Det der irriterer mig er at skulle høre hende HVER gang der er noget i tv om politik.
    Og nu har hun så budt dem velkommen med en forhåbning om "hjælp til at bekæmpe islamismen". Ad.

Jeg håber så personligt mere på en alliance på den anden side af midten - men det bliver nok desværre problematisk med mindre socialdemokratiet retter rykken op og skaber en profil der adskiller sig markant fra den de kører nu, som jeg synes er ret anonym. Det er aldrig godt.

• 4501 medlemmer x 200 kr /år = 900200 kr. +100.000 fra en rigmand = 1.000.200 Disse blev så næsten sikret på næsten 10 timer. Det er da rimelig okay må man sige 8o :))

Originally posted by Slacker

Jeg er sgu ligeglad med de gamle mænd. Det der irriterer mig er at skulle høre hende HVER gang der er noget i tv om politik.
    Og nu har hun så budt dem velkommen med en forhåbning om "hjælp til at bekæmpe islamismen". Ad.

Jeg håber så personligt mere på en alliance på den anden side af midten - men det bliver nok desværre problematisk med mindre socialdemokratiet retter rykken op og skaber en profil der adskiller sig markant fra den de kører nu, som jeg synes er ret anonym. Det er aldrig godt.

Jeg synes faktisk at en regering med ny alliance, venstre og konservative kunne være rigtig god, men det er jo lidt svært at sige da Ny Alliance jo kun er få timer gammelt. Men jeg er jo også venstremand.

Jeg er også træt af Pia Kjærsgaard.

Jeg tror heller ikke på at S for magten med Helle som formand. Jeg var ellers positivt indstillet overfor hende i starten og mente at det kunne være et friskt pust med hende, men hun har squ tabt pusten igen.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by Brandt
    ja det bliver spændende at følge! ville være rart at få et ordentligt parti der kan tage DF's plads som støtteparti, eller måske blive en del af den siddende regering sammen med V og K
    godt med lidt friskt pust på den politiske bane :D

tror desværre de fleste vælger i det ny parti kommer fra de radikale og venstre/konservative....

er jeg den eneste der synes det er underligt at de ligger til at få 11% lige umiddelbart? - jeg mener, der er jo ingen der kender deres reele parti politik lige umiddelbart - er danske vælgere virkeligt så overfladiske når det kommer til politik?

• Det er fordi folk tænker med hjertet og ikke med hovedet. Når nu hysteriet har lagt sig lidt så får vi et mere nøjagtigt billede, men jeg tror bestemt at det nye parti har potentiale.

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

Originally posted by Slacker
    De har helt klart rigtig gode chancer i tinget. Khader er allerede en rigtig populær person - han kan godt bære et parti alene skulle jeg mene. En stærk leder, en klar profil.
    Ikke et parti jeg ville stemme på. Et konservativt svar på radikale? Det er ikke min kop te ;)

Ud over det hader jeg virkelig allerede det navn. Jeg synes totalt det lyder som en flok nyfascister :))

He he.... Nasercistisk Folkeparti

(stjålet fra politikens ATS)

• Jubii, endnu et parti som går stærkt ind for EU!

De har da nogle gode sager, men det er ikke meget information de har givet endnu!

- jeg har ikke tænkt mig at stemme på dem i fremtiden! jeg tror (frygter) at det bliver et UTROLIGT (...grunden til det står med store bogstaver er for at overdrive det lidt, og vise at der ikke er noget galt med) mohammedanskkærligt parti! Og det bliver måske lidt for meget af det gode..

EU - Nej tak!
    Therefore
    Ny Alliance - Nej tak!

• Det skal blive spændende at følge partiet i de kommende måneder, og se hvad et endeligt partiprogram ender med. De første takter lyder dog lovende i mine ører, og der er IMO potentiale til at dagen i går kan gå hen og blive Danmarkshistorie.

Personligt rammer de meget i tråd med mine synspunkter, og jeg har meget stor respekt for alle 3 personer, da de konsekvent har fulgt deres egen overbevisning og har taget konsekvensen af de begrænsede muligheder de hver især har haft i deres tidligere partier. Ligesom de har også jeg været ved at brække mig over at Dansk Folkeparti har så meget indflydelse på de andre partier som de har. Og jeg mener snildt man både kan klandre venstre, de konservative og ikke mindst de radikale for at give dansk folkeparti forudsætningerne for at få så meget indflydelse.

Jeg håber at det kan være et skridt på vejen til at vi får gang i et rigtigt folkestyre igen, hvor man forhandler bredt, og på tværs i folketinget, og ikke et nærmest totalitært regime, som det vi har nu.

Sjovt nok sagde den muslimske talsmand for lidt siden på tv2news at der ikke var forskel på naser khader og dansk folkeparti, han sagde at retorikken var forskellig, men at politikken var den samme. Derfor ville han ikke forvente at der var nogen muslimer der stemte på ny alliance. Personligt synes jeg nu nok det siger mere om talsmanden end det gør om naser khader.

Og så skulle partiet helt klart have heddet "moderaterne" i stedet, men det er så bare min mening :)

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

• Du må godt skrive muslimskkærligt istedet for muhammeddansk tak.
    Hvis du tror at et parti med Naser Khader bliver meget promuslimsk så tror jeg du lige må se hvad Naser Khader siger/gør EEN gang til. En mere "anstændig" tilgangsvinkel til indvandrere etc. med Khader i spidsen tror jeg snarere det bliver.

Og hvad er det lige der sker for dansk politik i øjeblikket, der jo store ændringer 8o.

Messerschmidt ud af DF, nu også Louise Frevert : http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article296810.ece

Og hold da HELT ferie man! de oppe på over 10500 medlemmer allerede 8o

• Der må jeg så skuffe dig.. Jeg kalder ikke mohamedanere for "muslimer".. en "muslim" betyder en "rettroende" og jeg tror ikke at det mohamedannere tror på er det rigtige.. derfor kalder jeg dem ikke muslimer!

men men men.. så kan jeg skrive mohammedansk-kærligt! (:

Originally posted by tAshDa

Der må jeg så skuffe dig.. Jeg kalder ikke mohamedanere for "muslimer".. en "muslim" betyder en "rettroende" og jeg tror ikke at det mohamedannere tror på er det rigtige.. derfor kalder jeg dem ikke muslimer!

Muslim er jo bare et ord man bruger for ja muslimer (ja måske betyder det rettroende og hvad så). Ligesom telefon hedder telefon og kristen hedder kristen.
    At kalde muslimer for mohammedanere er et udtryk for fremmedfjendskhed. Kalder du også f.eks. en sort for nigger?

- Anders

Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne

• At kalde muslimer for muhammedanere er et udtryk for uvidenhed.

Kristne kalder sig kristne fordi deres messias hed kristus.

Mange tror så at Mohammed var muslimernes messias, og kalder derfor muslimer for mohammedanere, men det er forkert sprogbrug.

Mohammed var en profet. DVS. en ikke gudelig skikkelse som viste folk "den rigtige vej"

Men han var ikke den længe ventede repræsentant for gud. Her på jorden, sådan som jesus var,
    og som jøderne stadig venter på.

EDIT: Desuden synes jeg nok Khader har temmelig travlt med at give islamisterne (ikke muslimerne)
    skylden for mange af verdens fortrædeligheder. Det er jo derfor han er fulgt af livvagter.

Originally posted by tAshDa
    Der må jeg så skuffe dig.. Jeg kalder ikke mohamedanere for "muslimer".. en "muslim" betyder en "rettroende" og jeg tror ikke at det mohamedannere tror på er det rigtige.. derfor kalder jeg dem ikke muslimer!

"katolik" betyder også rettroende. Med mindre du selv er katolik, må det også være forkert for dig at bruge det ord.

Hvad kalder du så katolikker?

• Hehe!! Ok... First of all

At kalde mohammedanere for muslimer er netop mangel på uvidenhed - hvis man da selvfølgelig ikke selv er mohammedaner.. Hvis jeg som kristen kalder en mohammedaner for muslim, benægter jeg faktisk min egen tro og siger at det mohammedanere tror på er rigtigt.. hvilket ikke - selvom mange "uvidne mennesker" siger - er tæt på kristendommen

ehmmm... nej? kristne betyder kristu efterfølgere.. kristne følger kristus - her siges intet om andre religioner

jeg ved skam godt Mohammed ikke var mohammedanernes messias.. de er Mohammed's efterfølgere - Mohammedanere!

• Wiki siger:
    Det arabiske ord islm betyder 'underkastelse', nemlig under Guds vilje, mens muslim betegner en person, der foretager en sådan underkastelse.

Ergo, hvis de så ikke må kaldes muslimer af andre end muslimer må du vel heller ikke kaldes kristen af mig og skal derfor kaldes en der tror på gud og hans enbårne søn, jesus kristus?

• Muslim betyder en der underkaster sig til gud. Som Slacker også siger.
    Muhammeddaner betyder en der tilbeder Muhammed PBUH, og det er IKKE en muslim.

"...and the word Muslim means "one who submits (to God)"." Wikipedia -> Islam -> English

Islam er religionen og den der følger Islam kaldes en muslim.
    Danmark er landet, og den der har dansk nationalitet og kommer fra landet kaldes en dansker.

Det kan da ikke være så svært at forstå? Eller hvad?

tAshDa, hvis vil du fortsætte så PM mig eller GiZzZa.

Og lad os lige komme ontopic igen.

• Jeg er ikke racist, og jeg mener da også at den der har dansk nationalitet kaldes en dansker..

Men i mine øjne tror Mohammedanere og Kristne ikke på den samme Gud!

Kristne tror på Gud, Mohammedanere på Allah (hvilket jeg godt ved er Gud på arabisk).. Der er forskellige syn på ham deroppe fra religionernes synsvinkel! (og jeg mener faktisk heller ikke kristendom er en religion.. men det er en helt anden diskussion)

Og UNDSKYLD for ot..

Jeg er ikke racist, og mener at det nye parti kan være godt for sammenhængen i Folketinget (hvis de da kommer ind), men det er ikke nogle jeg har lyst til at stemme på... Go Nascar Carter!