nogle der bruger andre servere, end hvad Blizzard tilbyder

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget
    Hvorfor skulle emulations-lovene så være det?


    Fordi emulationslovene er en del af loven? den er ikk "hævet" over loven, den ER loven.


    Quote

    Originally posted by argargar
    vil gerne se en lov som ikke giver blizzard rettigheder til at have eneret på DERES spil og DERES service og servere.


    De har eneret på at sælge og distributere spillet. Og også eneret på at hoste servere med DERES software! Emulationsloven lovliggør at man laver sin egen server, med fuldt ud selvskreven kode. Men når folk connecter med Blizzards client, er det ulovligt fra client's side. Ikke server hosts. Jeg tror ikk på du har læst mine tidligere indlæg, da jeg egentlig har forklaret det her.

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Problemet er jo at folk bruger blizzard's software til at hose servere også, hvilket gør det ulovligt.


    Det vil jeg gerne lige se dokumentation for. Folk bruger netop IKKE blizzards software til at hoste servere. Hvor har du hørt det? Jeg snakker stadig om MaNGOS.

  • Jeg ved ikke meget om det, men jeg tvivler på der er ikke bliver brugt linier eller hele stykker af software udviklet af Blizzard og derefter ændret og tilpasset.

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Jeg ved ikke meget om det, men jeg tvivler på der er ikke bliver brugt linier eller hele stykker af software udviklet af Blizzard og derefter ændret og tilpasset.


    Det er netop det som der ikke er. Blizzard har siden MaNGOS startede med at udvikle, prøvet at stoppe dem, men MaNGOS har loven på deres side. Desuden, blizzard har jo ikke ligefrem leaket noget af deres server software til nogen.

  • drenge drenge drenge.. Rolig nu med at kaste med sten :)


    vil tage et eksempel.
    når jeg har betalt 400 dask for at have et spil i hånden, så forventer jeg, at jeg har retten til at spille spillet. Jeg vil ike ud og betale 80 kroner om måneden bare for at spille mit eget spil ?
    Der kommer opdateringer? Ja, det er rigtigt, men jeg betaler sgu ikke for en opdatering til mit BF2, Need for speed Carbon elr andet gøjl.


    Jeg benytter ikke deres service altså opstillet server, så hvorfor skal jeg betale for denne ? jeg har betalt for mit spil. Ikke for deres server.


    de har lavet en fuldstændig latterlig EULA, som jeg direkte har lyst til at ligge en dej på. Kan godt være, at jeg har accepteret det, men helt ærligt. Det er jeg sgu ligeglad med. Husk lige du ikke må clocke din computer og når lortet går i stykker sende det retur til producenten :rolleyes: bare for at sammenligne :D


    Og jo, det kan da godt være at det er sjovere at spille med 15000 istedet for 1000, men betale penge for den lille forskel i underholdningsnvieauet? nej tak...


    endnu en god grund til, at man kan vælge private servere er jo, at hvis man ligesom mig har arbejde, venner, sport placeret højt, så kan jeg stadig spille på et sjovt niveau altså level 30-50 i løbet af nogle ugers tid uden at skulle nørde hver eneste dag. Sådan ser jeg i hvert fald på det. Måske falder levetiden på spillet, men jeg har sgu aldrig holdt på et spil i mere end et halvt år.


    At der ikke findes seriøse private servere, er nok den største løgn, da jeg allerede har tilmeldt mig 2, og jeg fik sgu den store htmlfil med regler, og det virkede mindst ligeså seriøst som alt muligt andet fra blizzard.


    Sidst men ikke mindst ? Lag er på skodservere, men hvis du vælger nogle fornuftige servere, så får du sgu ligeså god forbindelse, som hvis du bruger blizzards egne.

  • Quote

    Originally posted by Claes


    Det vil jeg gerne lige se dokumentation for. Folk bruger netop IKKE blizzards software til at hoste servere. Hvor har du hørt det? Jeg snakker stadig om MaNGOS.


    Vil gerne se det modsatte? gerne link?

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Jeg ved ikke meget om det, men jeg tvivler på der er ikke bliver brugt linier eller hele stykker af software udviklet af Blizzard og derefter ændret og tilpasset.


    Hvor pokker skulle folk også få kildekoden til blizzards wow server fra? Det er nok ikke lige den de deler ud til flest. Ja så skulle nogen jo have tvunget sig adgang til deres systemer, men det er jo Blizzard vi snakker om her, ikke Valve.

  • Taget fra bunden af Wow-europe.com hjemmeside


    http://wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html



    C. You agree that you will not
    i. modify or cause to be modified any files that are a part of a World of Warcraft installation;
    Ergo du må ikke ændre i NOGEN filer fra installationen. Som du gør for at lave en priv server?
    ii. create or use cheats, "mods", and/or hacks, or any other third-party software designed to modify the World of Warcraft experience;
    du må ikke snyde eller bruge third-part program til det. må vel også betyde at man ikke må lave så man kan blive mere end 70 da man så ændre "the World of Warcraft experience"
    iii. use any third-party software that intercepts, "mines", or otherwise collects information from or through World of Warcraft;
    du må faktisk ikke bruge noget som helst andet end wow.. så hvis man så ikke ændre i koder for at få en priv server så er dette også ulovligt


    konklusion: der er ingen måde du kan få en lovlig privat server på uden at bryde Term of Use som du acceptere hvergang der kommer en ny patch og da du instalerede wow.



    VAR DER MERE?!?!?


  • ganske som med mange andre agreements, så strider de ofte imod de love der gælder i danmark og generelle internationale love, og selvom man siger ja, så binder de ikke da man som forbruger ikke kan frasige sig visse rettigheder, uanset hvor meget firmaerne ønsker det.....fx hvis en webshop havde en agreement hvor du siger ja til at miste din 14 dages returregel....du ville stadig have den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Man ændrer ikke filer i installationen for at lave en server. Sæt dig ind i tingene først.


    Quote

    i. create or use cheats, "mods", and/or hacks, or any other third-party software designed to modify the World of Warcraft experience;
    du må ikke snyde eller bruge third-part program til det. må vel også betyde at man ikke må lave så man kan blive mere end 70 da man så ændre "the World of Warcraft experience"


    Det har ikk noget med private server at gøre? lad os sige jeg ikk ændrer noget, hva så? Det her har noget med official server at gøre. Ikke private.


    Quote

    iii. use any third-party software that intercepts, "mines", or otherwise collects information from or through World of Warcraft;
    du må faktisk ikke bruge noget som helst andet end wow.. så hvis man så ikke ændre i koder for at få en priv server så er dette også ulovligt


    Det gør man ikke.


    Jeg har sagt masser af gange at det er ulovligt at connecte til serveren med client. Men det er ikke ulovligt at hoste en server. Så det er vi enige om, og det lader til at det er det du prøver at bevise mig om?


    Derudover vil jeg IGEN IGEN IGEN IGEN påpeje at blizzard ikke er ophøjet over loven, og loven lovliggør udviklingen af MaNGOS. Den ToU kan du bruge til at tørre dig selv i røven med :P


    Fragman, du har fuldstændig ret. Man har stadig sine rettigheder. Og en af dem er at det er lovligt at lave en sådan server som MaNGOS.


    Lige en sidste quote:


    VAR DER MERE?!??!?

  • Ja det er lovligt i den forstand at du får ingen bøde eller ryr i spjældet.
    Men det er imod blizzards terms of use. det vil sige at spiller du på privat server eller hoster en, vil blizzard lukke din account hvis du da har sådan en.
    Vil faktisk tro at hvis du hoster en større server vil du får blizzards advokater på nakken. De mister jo teoretisk kunder på det.
    men altså la dog børnene spille på de små skod private servere... de har åbenbart ikk råd til at betale for den ægte vare :clap:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by CarStone
    Ja det er lovligt i den forstand at du får ingen bøde eller ryr i spjældet.
    Men det er imod blizzards terms of use. det vil sige at spiller du på privat server eller hoster en, vil blizzard lukke din account hvis du da har sådan en.
    Vil faktisk tro at hvis du hoster en større server vil du får blizzards advokater på nakken. De mister jo teoretisk kunder på det.
    men altså la dog børnene spille på de små skod private servere... de har åbenbart ikk råd til at betale for den ægte vare :clap:


    Det har da ingen ting med betalingen at gøre.. Ofte er det rates som tiltrækker. og vil vove at påstå at der er flere børn på officielle servers :P


    Ja, blizzard banner din account hvis de finder ud af du os spiller private server.
    Jeg spiller ikke private server.. Og de "små" skod servere, har nogen gange flere tusinde spillere.
    Men det har da været tilfældet at blizzard har sagsøgt store servers. De har bare opgivet, nu hvor de har indset at MaNGOS er lovligt nok. Bare ærgeligt blizzard.

  • HVORDAN vil du lave en blizz server uden at bruge et tredje program og ændre i blizz filerne? syntes jeg har hørt felre gange hvor folk ændre i tekst filer i wow mappen som er fra blizz installationen!?

  • Quote

    Originally posted by argargar
    HVORDAN vil du lave en blizz server uden at bruge et tredje program og ændre i blizz filerne? syntes jeg har hørt felre gange hvor folk ændre i tekst filer i wow mappen som er fra blizz installationen!?


    For at lave en Fake wow server, skal man faktisk ikke ændre i nogen orig. wow filer. Det skal man kun når man skal connecte til den. Der ligger en lille tekstfil i wow mappen der hedder "realmlist.wtf", hvis man åbner den med notepad står der adressen til wow serverne, her i europa er det feks: "set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com"
    For at connecte til private servere, skal den adresse bare ændres til serverens ip.


    Jeg startede med min WoW oplevelse for nogle år siden, hvor jeg også administrerede en privat server. Jeg syntes på det tidspunkt at det var meget fedt at prøve at få det hele til at ligne Blizz servere, og hjalp med opbygningen af den der priv. server. Men da der mangler meget af det sociale og pga. alle bugs'ene, droppede jeg det, og ik lang tid efter begyndte jeg at spille på blizz servere. Jeg må sige der er en verden til forskel, priv servere kan slet ik måle sig med Blizz, men det er en super måde at få et "preview" om hvad wow egentlig er.
    Grunden til at jeg ikke spillede på blizz servere i første omgang, var også den der med at jeg ik gad betale for at spille hver måned, men efter jeg har spillet på blizz servere, kan jeg sagtens se grunden til det. Ingen andre spil bliver opdateret på samme måde.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Originally posted by sct_nicolaus


    For at lave en Fake wow server, skal man faktisk ikke ændre i nogen orig. wow filer. Det skal man kun når man skal connecte til den. Der ligger en lille tekstfil i wow mappen der hedder "realmlist.wtf", hvis man åbner den med notepad står der adressen til wow serverne, her i europa er det feks: "set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com"
    For at connecte til private servere, skal den adresse bare ændres til serverens ip.


    Jeg startede med min WoW oplevelse for nogle år siden, hvor jeg også administrerede en privat server. Jeg syntes på det tidspunkt at det var meget fedt at prøve at få det hele til at ligne Blizz servere, og hjalp med opbygningen af den der priv. server. Men da der mangler meget af det sociale og pga. alle bugs'ene, droppede jeg det, og ik lang tid efter begyndte jeg at spille på blizz servere. Jeg må sige der er en verden til forskel, priv servere kan slet ik måle sig med Blizz, men det er en super måde at få et "preview" om hvad wow egentlig er.
    Grunden til at jeg ikke spillede på blizz servere i første omgang, var også den der med at jeg ik gad betale for at spille hver måned, men efter jeg har spillet på blizz servere, kan jeg sagtens se grunden til det. Ingen andre spil bliver opdateret på samme måde.


    Kan ikke lide min mage bliver nerfed i hver eneste patch :(

  • Quote

    Originally posted by sct_nicolaus


    For at lave en Fake wow server, skal man faktisk ikke ændre i nogen orig. wow filer. Det skal man kun når man skal connecte til den. Der ligger en lille tekstfil i wow mappen der hedder "realmlist.wtf", hvis man åbner den med notepad står der adressen til wow serverne, her i europa er det feks: "set realmlist eu.logon.worldofwarcraft.com"
    For at connecte til private servere, skal den adresse bare ændres til serverens ip.


    Jeg startede med min WoW oplevelse for nogle år siden, hvor jeg også administrerede en privat server. Jeg syntes på det tidspunkt at det var meget fedt at prøve at få det hele til at ligne Blizz servere, og hjalp med opbygningen af den der priv. server. Men da der mangler meget af det sociale og pga. alle bugs'ene, droppede jeg det, og ik lang tid efter begyndte jeg at spille på blizz servere. Jeg må sige der er en verden til forskel, priv servere kan slet ik måle sig med Blizz, men det er en super måde at få et "preview" om hvad wow egentlig er.
    Grunden til at jeg ikke spillede på blizz servere i første omgang, var også den der med at jeg ik gad betale for at spille hver måned, men efter jeg har spillet på blizz servere, kan jeg sagtens se grunden til det. Ingen andre spil bliver opdateret på samme måde.


    Lige præcis.. du burde bare prøve lige at læse hva folk egentlig har udrettet i private server community'et.. Det er faktisk helt utroligt siden dengang :)


    Og dig, argargar, prøv lige at sætte dig ind i tingene først. Seriøst, du aner jo tydeligvis ikk en dart om private servers, når du siger man skal ændre sin client for at sætte en server op :P

  • Quote

    Originally posted by Bllets
    Kan ikke lide min mage bliver nerfed i hver eneste patch :(


    LOL, de skide mages har jo også været sygt overpowerede i alt for lang tid :D

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

    Rettet en gang, sidst af sct_nicolaus ().