8800 kort - Kig ind! Coreclocks som booster

  • undskyld men hvorfor gøre så meget ud af det..clock det du kan med standarddriverne eller rivatuner, og vær glad for hvad den kan.....har du på nogen måder en cpu og nogle spil som kan udnytte det sidste du muligvis kan hive ud af kortet på den måde ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    undskyld men hvorfor gøre så meget ud af det..clock det du kan med standarddriverne eller rivatuner, og vær glad for hvad den kan.....har du på nogen måder en cpu og nogle spil som kan udnytte det sidste du muligvis kan hive ud af kortet på den måde ?


    Når han kommer over 5 ghz på cpu så er vi der nok :P

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Murdoc-DK
    nogle der ved hvad man skal her? jeg er klar til at save bios..... men skal jeg sætte det OC jeg lavede i ati tool ind eller hvad? http://www.peecee.dk/index.php…loadid=57611&noresize=yes


    Jeg har gjort det knald masser af gange uden problemer.. Du siger sgu bare til (eller tilføjer mig til MSN), så skal jeg sgu nok hjælpe dig GRATIS når ham dér begynder at stor-tude fordi at du ikke gider give ham 350,- for noget du selv kan gøre 100% gratis, og problemfrit med ordentlig rådgivning.


    Det er sgu for langt ude, martin vr X(


    Han er ikke den eneste der har erfaring med det.


    Har lavet en kort guide til hvordan det laves med 3,5" diskette. Jeg vil anbefale dig at anskaffe dig et billigt et, f.eks. bare til USB så du kan gemme det væk når du ikke bruger det (gør jeg selv - virker ganske fint)!


    Og selvfølgelig hvordan du flasher osv.

  • skal jeg brug tid på det,så koster det sku lidt,men der ikke nogle der har sagt at,han ikke selv kan gøre det?
    jeg skrev at ville han flashe,så Google? hvorfor det?jo så lære han noget :idea:
    men sider vi her og Guider en der ikke ved havde han har med at gøre,kan det gå meget galdt.
    det vil jeg ikke være med til :pokey: det mener jeg sådan et kort koster for meget til,og jeg tager sku ikke til Århus når lorte futter af,for at rede ham.


    Google/læs/lær/forstå

  • Quote

    Originally posted by Martin.v.r
    skal jeg brug tid på det,så koster det sku lidt,men der ikke nogle der har sagt at,han ikke selv kan gøre det?
    jeg skrev at ville han flashe,så Google? hvorfor det?jo så lære han noget :idea:
    men sider vi her og Guider en der ikke ved havde han har med at gøre,kan det gå meget galdt.
    det vil jeg ikke være med til :pokey: det mener jeg sådan et kort koster for meget til,og jeg tager sku ikke til Århus når lorte futter af,for at rede ham.


    Google/læs/lær/forstå


    Det er stadig noget svineri at bare skubbe ham væk og ikke ville hjælpe ham, når han spørger pænt.


    Det holder sgu ikke. Om du vil være med eller ej. Alle ved jo, at det på ingen måder er dit ansvar på nogen som helst måde. Ejeren af kortet som bærer ansvaret, må jo være klar over at det der sker ved kortet ikke skal tøres af på andre end ham selv hvis han laver en fejl.


    Men igen, når han spørger pænt om hjælp og du så bare lukker sådan noget pis ud, som at sige "held og lykke", "god jagt" og sådan noget knald, holder bare ikke i længden.


    Desuden er der ingen der siger noget som helst om, at du skal tage til Århus for at redde hans røv hvis han laver en fejl. Så pak dét væk igen.


    Forresten så er, at sige at han ikke kan ved hvad han har med at gøre, er stort set det samme som at sige at han ikke kan finde ud af det.


    Hvis du ikke kan gøre det bedre end dét, så smut da. X(

  • MANGE MANGE tak, Spyro. Sætter stor pris på din hjælp. Det bliver vidst først efter jeg har været i USA, jeg skal gå i gang med det, så den 1 august :dance: Det glæder jeg mig til :hb:


    Jeg ham martin er nok den mest uhjælpsomme person jeg nogensinde har "mødt" på et IT forum og er kun ude på at tjene penge og skræmme mig med "du mister din garanti" det kan gå galt" osv osv.. bare for at tjene penge... martin: hvis du bare vil tjene penge: NEJ TAK! jeg kan ikke bruge dine imdlæg... det er YDERST ubrugeligt... jeg er ikke kommer ET SKRIDT VIDERE med dine indlæg, når jeg spørger om hjælp X(


    Du VIL jo IKKE hjælpe, så stop da med at svare på mine indlæg.....

  • Quote

    Originally posted by Murdoc-DK
    MANGE MANGE tak, Spyro. Sætter stor pris på din hjælp. Det bliver vidst først efter jeg har været i USA, jeg skal gå i gang med det, så den 1 august :dance: Det glæder jeg mig til :hb:


    Jeg ham martin er nok den mest uhjælpsomme person jeg nogensinde har "mødt" på et IT forum og er kun ude på at tjene penge og skræmme mig med "du mister din garanti" det kan gå galt" osv osv.. bare for at tjene penge... martin: hvis du bare vil tjene penge: NEJ TAK! jeg kan ikke bruge dine imdlæg... det er YDERST ubrugeligt... jeg er ikke kommer ET SKRIDT VIDERE med dine indlæg, når jeg spørger om hjælp X(


    Du VIL jo IKKE hjælpe, så stop da med at svare på mine indlæg.....


    No problem there m8. ;)


    God tur til USA. :)

  • ok
    men så her.


    http://www.mvktech.net/


    men når du skriver,?hva skal jeg sætte af værdier,så har du sku ikk styr på det


    på den siden kan du læse/lære meget.
    men de har ikke noget om værdierne i nivbitor,men de har det værtøj du skal bruge,god jagt.

  • hmm... altså.. man kan vel altid mærke forskel på ens gfx, selvom ens CPU er en flaskehals?
    Det er jo ikke sådan, at hvis vi beholder vores Core 2 Duo, men der kommer et nyt gfx fra Nvidia, med 1gb ram og 1000 core clock, og en G90 chip evt.. at vi så SLET IKKE ville kunne mærke forskel, fordi.. "vores CPU er jo en flaskehals??" vi vil altid kunne mærke forskel?? så det vel altid bedre med et godt gfx, eller overclocking? huh...


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • Quote

    Originally posted by Macarized
    hmm... altså.. man kan vel altid mærke forskel på ens gfx, selvom ens CPU er en flaskehals?
    Det er jo ikke sådan, at hvis vi beholder vores Core 2 Duo, men der kommer et nyt gfx fra Nvidia, med 1gb ram og 1000 core clock, og en G90 chip evt.. at vi så SLET IKKE ville kunne mærke forskel, fordi.. "vores CPU er jo en flaskehals??" vi vil altid kunne mærke forskel?? så det vel altid bedre med et godt gfx, eller overclocking? huh...


    hvis cpuen ikke kan behandle det gfx kortet sender og modtager hurtigt nok, så hjælper det ikke en disse med et hurtigere gfx...systemet arbejder ikke hurtigere end dets langsomste del...hvilken del det er, kommer dog også an på opløsning, applikation, detaljer osv....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by TheOriginalTB
    Hmm er der samme hop på en 7900 GTX?


    Nu er der jo ikke en shader på samme måde som i 8800 kortene, så det tror jeg ikke.


    7900 bruger jo pipelines. :)


    Men hæng mig ikke op på det, det kan jo være.

  • 7800 kort havde så mon ikke 7900 også har, søg på XtremeSystems.org . Hvis du ikke finder noget der er der nok ikke nogen boost coreclocks

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.