Indlæg af Macarized

    Cool.
    Jeg prøver at køre memtest.
    Det sjove er, at hvis jeg nulstiller min clock frekvens på CPU, så booter alt op med det samme uden probs, det er kun når jeg kommer over de dér 3.4ghz.
    Det kan selvfølgelig godt være at rammene bliver påvirket, så klog er jeg ikke.
    PCI-bus står standard.


    Tak for hjælpen! :)

    Hey.
    Jeg har haft et irriterende problem længe med min computer.
    Når jeg overclocker min core2duo fra standard 3ghz til 3.3ghz, med siberian tiger II vandkøling er der ingen probs overhovedet med at boote.
    Men når jeg overclocker til over 3.4, f.eks kører jeg altid 3.8ghz, så vil den somregelt ikke boote første gang, og jeg skal slukke den et par gange før den gider starte.


    CPU'en er stabil i følge Orthos og bliver slet ikke for varm.


    Hvad er problemet siden at den ikke gider starte op første gang, men først efter sådan 3 - 4 gange? nogen der er haft lign. problemer?



    CPU: Core2duo 3ghz , tror det er en E8400
    RAM: 4gb 1333mhz cosair ram
    MB: XFX 790ultra sli.
    GFX: 2 x GTX280


    Med venlig hilsen
    NIcklas Sonne

    nvdllmkm.sys


    --------------------------------------------------------------------------------
    Haløjsa
    For en uges tid siden begyndte dreadfull nvdllmkm.sys at give mig bsod!
    Jeg har prøvet alt, alt alt .. Jeg kan ingen fix finde til denne fejl!
    - Sker også ofte at min computer fryser random, for no reason.


    Er der nogen som har erfaret denne fejl, som kan hjælpe mig? :-)


    Computer info står i min signatur.


    /Nicklas


    __________________


    Dette er en copy paste af min tråd jeg lavede med nøjagtig samme problem i går..
    Ingen respons til den..


    Dog har jeg lige købt nye RAM idag, og min computer er ikke crashed en eneste gang, endnu.... har kørt i meget længere tid end den plejer før den crasher dog.


    /Nicklas

    Haløjsa
    For en uges tid siden begyndte dreadfull nvdllmkm.sys at give mig bsod!
    Jeg har prøvet alt, alt alt .. Jeg kan ingen fix finde til denne fejl!
    - Sker også ofte at min computer fryser random, for no reason.


    Er der nogen som har erfaret denne fejl, som kan hjælpe mig? :-)


    Computer info står i min signatur.


    /Nicklas

    haløjsa tweaks


    Jeg så en bluray dvd på min comp, og så frøs den og kunne ikke komme igang.. Jeg har leget med volts og clocks, men intet hjælper.. og har selvfølgelig også prøvet at nulstille den.


    Når jeg tænder computeren, starter den fint op, ingen tegn på dødt hardware! - Windows Logon billede kommer, og kører i ring, og i ring for evigt... og kommer aldrig videre!
    Når jeg putter Vista DVD'en i, loader den også bare Windows logon billede og kommer ikke videre... jeg ANER ikke hvad der er dødt!


    Har nogen oplevet noget lign. eller har nogen gode forslag til hvad jeg kan prøve?
    (Har prøvet at udskifte RAM)


    /Nicklas (comp i sig.)

    cool, altså lyden.. jeg har en seperat forstærker som min PC går ind i.. er det ligeledes med en PS3? - at du har en indgang til lyd, højre venstre osv? eller er der en enkelt jack indgang?

    Haløjsa, Jeg har købt en PS3 som jeg får leveret i løbet af næste uge, jeg har ingen flatscreen så vil bruge min PC skærm! ( Samsung 226BW ) , ps- skærmen er HDCP ready..


    Hvilket xtra kabel skal jeg købe til PS3'en for at tilslutte den til min PC skærm??
    Eller skal jeg slet ikke xtra bestille noget?


    :-)


    Tak på forhånd, og håber alle havde en god jul.


    /Nicklas

    ej men hør nu lige her. Måske forklare jeg mig extremt dårligt hér.


    Jeg har vista, selvfølgelig er DX10 med, men skal opdateres med tiden da Microsoft udvikler det.
    Nej jeg kan ikke installere opdateringer til Age of Conan uden at have denne nye Directx 10 inde, da spillet automatisk detekter min Vista.


    Men det ser ikke ud til at nogen har lign problemer med ikke at kunne installere DXbwebinstalleren. Jeg henvender mig til Microsoft instead.


    /Nicklas

    Haløj
    Da AOC lige har updated skal jeg hente den seneste ver. af DX10
    Dette kan jeg ikke, når jeg har hentet DX10 installer fra Microsoft og kører den, får jeg en medd. i hovedet "setup couldnt not downlaod the file, please retry later or check your network connection"


    Nogen der ved noget om dette? lign probs eller noget?


    . Tak på forhånd


    - Nicklas

    Ja det er jo dét :P


    Mit gamle kører som det plejer nu, og GTX280 havde samme fejl i en anden comp, så lortet er smidt tilbage i hovedet af Getmore.. Så må jeg jo vente videre :p


    Tak.

    Jeg søger hjælp til gfx kort, fik det nye idag, gtx280, og satte det i osv, forbundet.
    Men der er strejer, masser mudret farver ind i hinanden over hele skærmen, og intet hænger sammen ordenligt på skærmen, og ikke kun i windows, også ved opstart.. min PSU er 650watt og bør ku klare det.


    Nogen der har erfaringer??


    tak på forhånd



    Jeg smed også omkring 5 for mit 8800gtx, skojpris.
    Er rimelig kølig mht dx10,1 - så maximal forskel bliver der overhovedet ikke, at jeg gider tage højde for det til et gfx kort. :)
    Men selvfølgelig er et GTX280 mere fremtidsikkert en 2 8800gtx, altså.. egentlig.
    men whatever, nu er det købt og det kommer i morgen, det sal blive spændende. :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Med et GTX280 kan du jo i fremtiden købe et mere til SLI.



    thats my point :p




    Har købt et gtx280, så har jeg et kort til min lillebroder i gave (; tak for comments.

    Det gider jeg ikke, for jeg har lige købt mit SLI bundkort :p :D


    hmhhmhmmmm tvivler stadig stærkt på om jeg skal købe 1 280gtx, fordi at et 8800gtx kun koster 1300!


    Men ligemeget hvad er det jo også mest fremtidsikkert.