Restskat


  • Det kommer an på om man har betalt for meget eller om man har betalt for lidt ;)


  • Det er ret simpelt:


    Hvis man får tilbage i skat, ja så har man betalt for meget i skat i årets løb og skal have penge udbetalt.


    Hvis man skal tilbage betale skat, ja så har man betalt for lidt i skat i årets løb og skal derfor af med penge.



    alt dette fremgår på ens årsopgørelse som man får sådan 14 dage inde i marts hvert år, og pengene bliver udbetalt fra en uge efter og helt hen til juni/juli månede alt efter om man har mange ting der skal rettes.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Husk at de 2% I får i forrentning på jeres tilgodehavende ikke er skattepligtige, og dermed (alt afhængig af indkomst) er det typisk en bedre forretning at få pengene tilbage end at have dem stående på en normal bankkonto. Dette er selvfølgelig kun aktuelt hvis man ikke selv hellere vil have pengene til rådighed ;).


    Men det er altid dejligt at få penge tilbage.

  • Quote

    Originally posted by solipsism
    Ca 2k tilbage...


    Dælme ikke dårligt...
    Så er man lige et skridt nærmere samsung LCD tv :D


    Ditto :D


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by jst


    Har du overtrukket dit dankort.....bandit.... :razz:


    he he nej - havde 2 lejligheder hele året og ændrede ikke noget på mit skattekort - så det er 2 mio mere gæld end oplyst (hvilket så selvfølgelig også har kunne mærkes på de penge man får udbetalt :( )


  • og lige en tilføjelse :


    Du oplyser hvert år hvor meget du forventer at tjene + hvor meget gæld du har.


    Hvis du har gælden på plads men tjener mere end du har oplyst, får du en regning.


    Hvis du som mig har tjent mindre end oplyst og samtidig har mere gæld end oplyst - ja så får du mange penge tilbage ;)


    Så et lille råd fra min side er at man altid sætter ens oplyste indkomst lidt højere end den faktisk er - så er man på den sikre side .

  • Ihh, hvorfor læste jeg ikke denne tråd derhjemme? Nu sidder jeg i skolen og der er over en time til jeg kommer hjem, hvor jeg kan finde ud af om jeg får eller skal give penge.. nederen..


    men jeg får vel egentligt også papir udgaven idag'? eller?


    EDIT, så jeg kommet hjem og har set jeg får 832 tilbage, havde håbet på mere, men lidt har jo også ret..


    //Out - EcoPa

    Ryzen 1600X, 16GB, GTX2060-6GB, 1TB SSD, 5TB HD.

    Rettet en gang, sidst af EcoPa ().

  • Jeg skal have små 2K tilbage. Og de skal så gå til rep af motorcykel. Da den døde i går.


    Regnet dog med at jeg kunne ramme 0kr. Men det er altid rart at få lidt tilbage.

  • træls. skal af med 435,- :razz:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Skal have næsten 6k tilbage :dance:
    Har overvejet at tage ud og vælte mig i kokain og damer! :$


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Bare det var mig der fik penge tilbage... Godt 9K i restskat her X(

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938