Indlæg af LarsK

    Quote

    Originally posted by Henrik-
    Lars hvis du regner sammen hvor mange penge du har brugt på hardware og køling de sidste 5 år er det da tæt på at være halv vejs til en Aston Martin er det ikke ? :))


    Hehe, har godt nok brugt mange slanter på hw, men en halv Aston Martin er det nok ikke helt :razz:

    Sådan en M5 Touring (som vel nok er tæt på at være den ultimative "familie-bil") kan det faktisk lade sig gøre at betale, hvis man vel at mærke ikke lige bor i Danmark. Jeg overvejer seriøst at rykke over Øresund når min søn er færdig med 9. klasse næste sommer. Ok, den er stadigvæk meget dyr i Sverige, men sedanen koster trods alt "kun" 856.000 SEK, hvilket er under 700k danske. Så som brugt skulle det da være til at have med at gøre.


    Men mit hjerte tilhører stadigvæk Aston Martin DB9, jeg havde den udsøgte fornøjelse at køre en tur i én (desværre som passager, selv om chaufføren kørte pænt vildt) i går til sportscarevent på Sjællandsringen. Men den får jeg nok aldrig råd til, heller ikke selv om jeg flytter til Sverige eller ét eller andet sted hvor biler kun koster det de koster..... Men drømmen lever.... 8) Sådan her så den ud jeg kørte i i går

    Det skal blive spændende at følge partiet i de kommende måneder, og se hvad et endeligt partiprogram ender med. De første takter lyder dog lovende i mine ører, og der er IMO potentiale til at dagen i går kan gå hen og blive Danmarkshistorie.


    Personligt rammer de meget i tråd med mine synspunkter, og jeg har meget stor respekt for alle 3 personer, da de konsekvent har fulgt deres egen overbevisning og har taget konsekvensen af de begrænsede muligheder de hver især har haft i deres tidligere partier. Ligesom de har også jeg været ved at brække mig over at Dansk Folkeparti har så meget indflydelse på de andre partier som de har. Og jeg mener snildt man både kan klandre venstre, de konservative og ikke mindst de radikale for at give dansk folkeparti forudsætningerne for at få så meget indflydelse.


    Jeg håber at det kan være et skridt på vejen til at vi får gang i et rigtigt folkestyre igen, hvor man forhandler bredt, og på tværs i folketinget, og ikke et nærmest totalitært regime, som det vi har nu.


    Sjovt nok sagde den muslimske talsmand for lidt siden på tv2news at der ikke var forskel på naser khader og dansk folkeparti, han sagde at retorikken var forskellig, men at politikken var den samme. Derfor ville han ikke forvente at der var nogen muslimer der stemte på ny alliance. Personligt synes jeg nu nok det siger mere om talsmanden end det gør om naser khader.


    Og så skulle partiet helt klart have heddet "moderaterne" i stedet, men det er så bare min mening :)

    Hehe. Billedet minder mig om en AX Sport jeg havde engang i mine "unge dage", som naturligvis var tunet og stylet og hele svineriet. Gode minder :)


    Meget fed video, masser af folk der godt kan li at style deres biler, det synes jeg er fedt. Jeg har selæv brugt rigtig mange penge på det for mange år siden, det var så inden jeg blev far...


    Jeg kører ikke så meget på træf mere, en kombination af alder og arbejdspres sætter sine begrænsninger, men jeg har dog været på ferie i Tyskland i stedet for. Der kan man overhale politiet på motorvejen når de kører "for langsomt" uden at få en bøde for det.... Én gang bil-glad, altid bil-glad :razz:

    Quote

    Originally posted by kanock
    ja i bios har jeg også -50c ved default det er mere ved full load


    Ja klart nok, men det var nu også mere for at pointere at den reelle interne cpu temp nok er en del højere end de -50 bundkortet siger i bios.


    Hvad har du fået clocket den til efterhånden?

    Hehe, mit Asus P5B-Dlx er ikke meget bedre til det med temps end mit Mach II GT er..... :razz:


    Og nej, billedet er ikke manipuleret, der er IKKE specielt koldt i rummet overhovedet (ses også på chipset temp) og det er min E6700 @ default speed/volt.

    Quote

    Originally posted by kanock
    ved 4ghz @ 1.55v


    evapo -49
    mbm -30


    springer din mach 2 også meget i cpu / evapo temp eller er det bare fordi jeg bruger gfx kølepasta :P


    Det kommer meget an på hvilket bundkort jeg bruger. Mit P5B kan ikke finde ud af at læse temp på min QX6700 ES.


    Men det er ret typisk med en temmelig stor forskel på cpu intern temp og evap temp, især fordi Mach'ens temps sensor nok er en smule optimistisk.


    Jeg bruger Arctic Silver Ceramique kølepasta, det virker rigtig godt ved minus grader nemlig, det kan godt give et par grader ekstra.

    Quote

    Originally posted by kanock


    okay nu virker den lige pludselig aner ik hvorfor tror det er fordi den updater firmware efter jeg tog strømmen fra den ved ik men nu virker den.. :)


    Jamen det er da godt at den virker så.... Lad os så krydse fingre for at den bliver ved med det.....

    Det er meget sjovt hvordan TDC og flere andre leverandører forklarer at der er et "tab" undervejs. Den tekniske del af forklaringen med "retur pakker" etc. er jeg da sådan set også med på, men IMO er den forklaring bare for tynd.


    Andre leverandører gør det så bare på en anden måde. Jeg har f.eks. en 6/6 Mbit forbindelse hos ComX, og der får jeg 6.5 Mbit begge veje når jeg tester. Og det er så faktisk mens fruen ser noget live stream på den anden pc. Typisk downloader jeg med ca 820-830 kB/sek når jeg er "alene" på nettet herhjemme. Så jeg er også en tilfreds kunde, ikke mindst fordi de 6/6 Mbit og 3 faste IP adresser koster mig 189,- kr/md.

    Quote

    Originally posted by kanock
    men du skriver jeg skal starte den op omkring de -50 jeg sidder jo bare inde i windows og starter den op efter de secunder der er gået men det hjælper vel ikke og vente med og starte computeren til den er tæt ved de -50 ?


    Ok, der tabte du mig godt nok lige.....


    Det jeg mener er at du skal starte mach'en op, helt alene. Og når den er i nærheden af de -50 kan du starte det bundkort den er monteret på op manuelt.


    Hvis mach'en er tilsluttet en psu der er tændt (og kører) og slukker når den rammer de -50 grader så virker den ikke som den skal. PSU'en der er tilsluttet Mach'en skal dog ikke bare være "tændt" på power knappen, men have kortsluttet 2 ben (mener det er grøn og sort, det er hhv 3 og 4 i den ene række) så den tror den sidder på et tændt bundkort. Hvis Mach'en virker som den skal, så slukker den når du slukker psu'en.

    Ja ok, så lyder det IMO næsten som om der er noget galt med det Mach II GT.


    Jeg kan i alt fald ikke komme på hvad du så mere kan prøve, for hvis begge systemer er helt adskilte elektrisk, så må fejlen jo ligge i Mach'en sådan som jeg ser det.

    Det lyder altså vildt mærkeligt, et eller andet er i alt fald ikke som det skal være. Det lyder helt som om du ved hvilke ledninger der skal hvor, og det er jo heller ikke fordi det er rocket-science at forbinde de par stik...


    Prøv evt. at hive det gule "power on" kabel af bundkortet og start mach'en op (med sin "egen" psu tilsluttet molex stikket fra Mach'en). I stedet for at Mach'en så starter bundkortet op, så start det selv op når temp er omkring de -50 (evt. med en lille skruetrækker eller andet der lige kan kortslutte power benene kortvarigt), så burde Mach'en blive ved med at køre helt uafhængigt af bundkortet.


    Mavh'en trækker næsten ingen strøm fra molex stikket, den bruger så vidt jeg ved udelukkende stikket til at føle om der er strøm på systemet eller ej.

    Quote

    Originally posted by kanock
    kan jeg ikke få min mach til og køre konstant så jeg er fri for de problemer. ?


    Jo, det kan du godt hvis du f.eks. har en gammel strømforsyning du kan "jumpe" (så den tror at den sidder på et bundkort), så kan du sætte molex stikket fra Mach'en på den psu, så kører den hele tiden (i hvert fald sålænge den psu er tændt).


    Men Asus P5B (og mange andre nyere Asus bundkort) laver det trick at når man genstarter, så slukker det helt og starter op igen. Den "feature" er dog mere eller mindre væk på de nyeste bios versioner, nu sker det kun hvis systemet har været helt slukket (dvs ingen strøm til bundkortet) eller man ændrer på visse ting i biso (f.eks. cpu multiplier).

    Jeg havde et problem på mit Intel Bad Axe 2 hvor jeg havde fået sat socket 775 kittet så tæt på soklen at det ramte den lille pal der sidder på den metal ramme der låser cpu'en fast i soklen, som stikker ud i den side der vender bagud på bundkortet. Det gjorde at cpu'en blev presset skævt ned i soklen, hvilket igen gjorde at det ikke ville starte op.


    Alterneativet er at det specifikke bundkort (bios version) ikke understøtter den specifikke cpu, men hvis du allerede har testet begge dele hos en kammerat så er det jo ikke det.

    Hverken core2 duo eller Asus P5B serien har nogen som helst problemer med at køre på kompressorkøling.


    Har du kørt med kompressorkøling før?


    Er du 100% sikker på at alle kabler er forbundet som de skal? (her tænker jeg specielt på power/reset kabler og molex stik på Mach køleenheden)


    Hvad sker der helt nøjagtigt når du trykker på tænd knappen på systemet?


    Jeg er nok lige offline det meste af eftermiddagen og de første aftentimer, men jeg checker lige tilbage i tråden i aften engang.

    Quote

    Originally posted by kanock
    men larsk stadigvæk har du en langt hurtigere cpu og burde komme langt foran mig


    I 3dmark03 tæller test 1 kun med 7% i den samlede score, og eftersom det er den eneste test hvor cpu'en egentlig har nogen betydning, så betyder cpu'en ikke ret meget. Det betyder langt mere hvor meget grafikkortet kan clockes. Det ser man så på dine resultater i test 2,3 og 4.


    Så IMO passer resultaterne meget godt. Jeg fatter bare ikke helt hvorfor jeg ikke får det hver gang jeg bencher....


    I 3dmark05 scorer jeg ca 20900, og det er kun i test 1 at mit system scorer mere end dit, pga cpu'en. De andre 2 tests er primært begrænset af grafikkortet

    Jeg sad og rodede lidt med 3dmark03, og der sker altså ét eller andet fishy i den test.


    Hvis jeg, med et frisk bootet system kører test 2, og kun test 2 scorer jeg højere (ca. 50 fps mere ) i den specifikke test, end jeg scorer i den samme test 2 hvis jeg kører alle test på én gang.


    Det samme sker med test 3, dog med lidt mindre forskel i fps, omkring en 30-40 fps.


    Hvis jeg genstarter systemet, åbner 3dmark03, kører test 2 for sig selv, og så kører test 3 for sig selv, og herefter vælger alle tests inkl. cpu tests, og så kører alle tests på én gang, ja så får jeg de højeste scorer i alle 4 tests.... :$


    På den måde fik jeg 37.900 med et standard clocket grafikkort, og 40894 med mit BFG 8800GTX clocket til 630/1020.... Så nu "passer" min score meget godt med hvad kanuck får, blot kan jeg ikke lige se hvorfor pokker jeg så ikke får den højere score når jeg bare kører alle tests på én gang, for det har jo tilsyneladende intet med varmeudvikling eller dårlig køling at gøre. Alle tests er kørt med standard driver settings (altså høj kvalitet).


    Go figure... :roller:


    Compare url her: http://service.futuremark.com/compare?2k3=5146885