ungeren ryttes

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^
    de har sympatisører over hele verdenen, i new york var der 2 der stillede op og demonstrerede


    det skal nok skaffe dem et nyt :))


    De var nu på tidspunkter 8 :))

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Joh, den er nem at se. Din henvendelse var personligt rettet mod en bruger på forummet, det er hans ikke - medmindre du selvfølgelig -har- siddet varetægtsfængslet og han var klar over det. Som fredelig demonstrant går du vel heller ikke under betegnelsen "bøller".


    Bentzin har tilgengæld også kaldt os der støtter ungdomshuset for egoister ;) Altså.. Det er vel bare fordi modsne er enige med flertallet her, at de ikke har lukket tråden.. For i en hver anden tråd hvor der var nogle der måske kunne blive stødt, så var tråden jo blevet lukket.. Men fordi vi er 2-3 stykker her der faktisk bliver MEGET stødt af det folk skriver, så skal vi bare lade være at kigge herinde.. Hvad er det for noget forbandet fis at fyre af? Jeg har det da stadig ikke godt med at folk sidder og sviner "os" til og griner af forskellige ting, Raller og jeg, abselut ikke mener der skal grines af..

  • Ja, det måtte jo ende sådan her med den slags primitive metoder. Det er IMO godt, at det snart er overstået. Jeg vil da også gerne ønske lykke, med at få et nyt hus, til de unge, som har opført sig fornuftigt, selvom det måske er ret få, eller ingen.


    Og nu vil jeg så poste et digt. Me like it :D Jeg vil gøre opmærksom på, at det blot satire, og at jeg intet seriøst lægger i det. Har man sympati for de autonome, ja, så lad være at læse det! Enjoy.




    Det ultimative Jagtvej 69 digt 2007


    De vrede autonome på Jagtvej 69 står
    Deres kære hus er der ej, når de fra stedet går
    Deres kamp og tro, på det gamle hus
    Grundet deres opførsel, synker nu i grus


    De autonomes primitive metoder
    Viser, at de ej rigtige er i deres hoveder
    De nok et nyt dejligt hus, ej kan få
    Men sådan, kan det nu engang gå


    Brosten, barrikader og kamphyl
    Af politiet de blot får endnu mere prygl
    De autonome har røget for meget hash
    Politiet på deres rampage, svarer med tåregas


    De autonome kaster hårdt med sten
    Det på deres straffeattest får varige mén
    Vi andre over deres handlinger får et grin
    De autonome nok ej finder lykkens dyrebare skrin



    Digter: MIG! :P

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Originally posted by Lemon
    Bentzin har tilgengæld også kaldt os der støtter ungdomshuset for egoister ;) Altså.. Det er vel bare fordi modsne er enige med flertallet her, at de ikke har lukket tråden.. For i en hver anden tråd hvor der var nogle der måske kunne blive stødt, så var tråden jo blevet lukket.. Men fordi vi er 2-3 stykker her der faktisk bliver MEGET stødt af det folk skriver, så skal vi bare lade være at kigge herinde.. Hvad er det for noget forbandet fis at fyre af? Jeg har det da stadig ikke godt med at folk sidder og sviner "os" til og griner af forskellige ting, Raller og jeg, abselut ikke mener der skal grines af..



    I så fald er det ikke meget andet at gør end at lave en report til en moderator, henvendt på den person der poster. Det er muligt at moderatorerne ikke er videre neutrale her, skal jeg ikke kunne udtale mig om.
    Hvem siger at man bare skal lade være med at kigge i tråden?


    Det er muligt at nogle udtalelser kan være stødende, mine egne (skrevet i nær-raseri ind i mellem) er heller ikke altid lige stuerene. Det er også en ekstrem situation tråden omhandler. Hvis en bruger skrev "voldsmænd kan brænde i helvede" i tråd, ville den nok heller ikke blive lukket. Det er et eller andet sted noget alle mere eller mindre er enige om er noget lort. Og det er i mange tilfælde her voldmænd der er på debat i tråden - medmindre man selvfølgelig vil opfatte de optøjer der har præget weekenden som ikke-voldelige, men det kræver vist denial udover det sædvanlige at kunne afvise det.
    Det er selvfølgelig vigtigt at kunne skelne mellem de voldelige og ikke-voldelige demonstranter. Jeg blev personligt glad for at se de billeder af demonstranter med blomster, råbende slagord om "nul brosten" eller hvad det nu end var. Blomster er måske plat, men det er et godt billede af at ikke alle er nogle idioter - men med 600 anholdelser giver det sig selv at demonstrationerne i stort omfang ikke ligefrem har været fredelige og ikke-voldelige.

  • Quote

    Originally posted by Lemon


    Bentzin har tilgengæld også kaldt os der støtter ungdomshuset for egoister ;) Altså.. Det er vel bare fordi modsne er enige med flertallet her, at de ikke har lukket tråden.. For i en hver anden tråd hvor der var nogle der måske kunne blive stødt, så var tråden jo blevet lukket.. Men fordi vi er 2-3 stykker her der faktisk bliver MEGET stødt af det folk skriver, så skal vi bare lade være at kigge herinde.. Hvad er det for noget forbandet fis at fyre af? Jeg har det da stadig ikke godt med at folk sidder og sviner "os" til og griner af forskellige ting, Raller og jeg, abselut ikke mener der skal grines af..




    Du min allerbedste-squash-buddy-wrestling-ven.




    Tak for ét godt indlæg :cheers:


  • Dejligt, at der er nogen der har fattet at der også findes rigtig mange unge der er imod den vold der er blevet udøvet! Mange, rigtig mange, af de demonstranter der er blevet anholdt, og kastet med brosten og hvad ved jeg, er jo ikke fra ungdomshuset, og har egentlig ikke noget med huset at gøre, men bare er der for at få gang i byen, og få lavet noget ballade, og få en slåskamp med politiet. For JO! der er folk der tænker sådan! Er træt af at folk siger at det bare er alle dem fra ungeren der er voldsmændene.. Utrolig skuffende, at folk ikke kan tænke længere..



  • Det som han siger med at vi ikke skal kigge i tråden. Er fordi vi er ca 2-3 mennesker her på Tweak.dk der støtter og bakker op om ungdomshuset. Også det bare alle de nedladende og sure indlæg der kommer, så bliver man selv lidt " så luk dog røven lalala .. " også gider man ikke rigtig at kigge mere, men fordi emnet er om noget man selv støtter. Så må vi i sidste ende liiige opfordre evt mods til at liige holde lidt øje og holde deres egne meninger udenfor og poste dem via PM eller noget, ikke fordi at mods ikke må have egne holdninger. Men når vi er 2 der føler os lidt krænket og personligt angrebet, så det jo deres ansvar at gribe ind...




    Til det sidste med blomsterne.Det er jeg glad for at det kunne få dit smil op, glæder kun os andre. For der kan i se, det er ikke alle der "kaaaaster med steeeen og fejer med kosteeee " ... så , hurra hurra.


  • God måde at sige på "YOU WASTED YOUR CHANCE" ;)

  • Til Raller og Lemon, i må meget undskylde hvis mine udtalelser har stødt jer og jeres alteregoer.
    jeg er utrolig ked af at jeg som almindelig dansker ikke kan acceptere at en lille flok unge mennesker, nogle endda ældre end jeg selv er, ikke kan acceptere de danske love og regler, og derfor splitter en hel bydel ad, og koster de danske skatteydere en formue.
    Det ærger mig også virkelig meget, at jeg ikke kan se fornuften i at den samme flok unge mennesker i første omgang prøver at slå politi og brandfolk ihjel med kanonslag og andet kasteskyts, bare fordi at de gør deres pligt - nemlig hvad de får besked på.


    Jeg kan jo også virkelig nemt se, at det er fair at vi som danske skatteydere skal betale for at de unge får et nyt sted de kan splitte ad, fordi at de før det har raseret et andet hus, som de kun fik til låns, og ydermere splittede den førnævnte bydel ad for at beskytte.
    Udover det skal naboerne til huset som de unge får finde sig i affald, larm og andre knap så behagelige ting fra de unge som flytter ind, blot fordi at de ikke kan indordne sig i det danske demokratiske samfund.


    Raller og Lemon - jeg er virkelig oprigtig ked af at i kan være så afsporede, at jeres opfattelse af verden er så snæver, at i ikke kan indse at vi ikke bare kan forære en masse bøller og ballademagere et hus, fordi at de laver hærværk og direkte drabsforsøg på embedsmænd i funktion.


    Tænk nu hvis de får det hus, så vil aalborg syklub jo sikkert os have et nyt hus når nu at byfornyelsen ræver at deres lånte klubhus skal rives ned, jeg kan da godt se det rimelige i at 50 ældre damer står på gaden og kaster med garnnøgler og strikke pinde imens de vifter med deres hjemmehæklede bannere, fordi at deres klubhus bliver jævnet med jorden, og kommunen ikke lige kan finde noget nyt til dem.


    helt ærligt, vågn op - se jer omkring! Det er ikke anarki vi lever i, det er et demokrati, oghvis det skal fungere, så må i kraftstejleme til at lære hvordan spillereglerne er.



    HRMF!

  • Jeg forstår ikke at folk bliver stødt (lige på nær hvis en person kalder en anden bestemt person en idiot e.lign.).


    Ok...diskussionen har været oppe nær det røde felt nogle gange, men jeg synes da ikke det kammer over. Personen bliver jeg da ikke stødt over hverken at folk kalder regeringen nogle fjolser eller at der er et billede af nogle aktivister i en signatur. Når folk kommer med argumenter eller udtagelser forsøger jeg sådan set bare at modargumentere.


    Jeg elsker en god diskussion! Og tænk på hvor kedeligt det havde været uden folk som Raller. Så havde vi jo allesammen bare været enige.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Hey du.. Jeg respektere eller støtter på ingen måde dem der kaster med brosten og udøver vold mod politiet og andre.


    Jeg støttede ungdomshuset! fordi det var og er et sted de unge har brug for at være, fordi de ikke har andre steder at være.. Måske kan i bare ikke sætte jer ind i hvordan det føles, ikke at ha noget sted at tage hen? jeg ved det ikke?



  • Godt skrevet :9xo

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    *laaang post der fylder en masse i quotes*


    Vidunderpost.


    Uanset den procentvise deltagelse af voldelige brugere er skaden sket. For beviser skal man ikke kigge længere end det arsenal af brosten der var samlet i ungdomshuset og på taget - det var næppe folk fra gaden der tilfældig havde placeret det der.


    Så ja, hvis man forærer de unge et hus nu, viser man bare at afpresning med vold virker. Mener egentlig også jeg selv stilte en lignende tese tidligere. Er helt og holdent enig. Og ja, en brosten kastet mod hovedet på en betjent er drabsforsøg. Den kan såre hvis man rammer i benet og slå ihjel hvis den rammer i hovedet. Ligesom et skydevåben kan,

  • Quote

    Originally posted by Lemon
    Hey du.. Jeg respektere eller støtter på ingen måde dem der kaster med brosten og udøver vold mod politiet og andre.


    Jeg støttede ungdomshuset! fordi det var og er et sted de unge har brug for at være, fordi de ikke har andre steder at være.. Måske kan i bare ikke sætte jer ind i hvordan det føles, ikke at ha noget sted at tage hen? jeg ved det ikke?


    Nu komme rjge ikke fra kbh, men jeg ved der er mange steder de unge kan være, der er bare ikke mange steder der accepterer deres opførsel, eller mangel på samme.


    Der er en del ungdomsklubber og andre steder hvor de kan lave noget fornuftigt, men de fleste af brugerne af huset er ikke nogen "med den slags interesser" ... .!!


    Du skal sq ik komme og sige der ik er steder de ik kan tage hen, der er steder de ik GIDER tage hen.


  • hvilket brandbomber, flammekastere og kanonslag ligeledes kan - dette var ikke et almindeligt oprør, det var på grænsen til krig! ...


    hvilket de hersens kloge unge mennesker jo også har sagt et par gange eller 10 ! ...


    går i seng, det her emne pisser mig af i en grad som SLET intet kan matche!