Windows Vista Drivers & software Help Desk

  • Hej Tweakere!


    Her er en kort liste over hvor man kan få drivers til Vista til bundkort og grafikkort, hvis man har bøvl med at finde de rigtige! :)



    Bundkort:


    AsRock


    VIA


    Abit


    Asus


    Quote

    Bundkort der mangler:
    A8V-Serien
    A8N-SLI



    GigaByte


    MicroStar Inc.


    Quote

    Bundkort der mangler:
    Neo2 FX


    Grafikkort:



    NVIDIA GeForce serien - RTM drivers, x86: LINK.
    NVIDIA GeForce serien - RTM drivers, x64: LINK.


    NVIDIA GeForce 8800-Serien, x86: LINK.
    NVIDIA GeForce 8800-Serien, x64: LINK.


    AMD/ATI Radeon grafikkort


    Periferi:


    [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/finder/DK/DA,crid=270,categoryid=126]Logitech drivers[/URL]
    Creative Labs



    Programmer:


    Windows Vista RTM Software Compatibility List


    Windows Vista - Application Compatibility Issues - HELP DESK


    Til folk der har BitDefender, her et et link til deres nye Vista kompatible software. Dog skal det lige siges, at de versioner der er lagt ud, KUN virker til x86 Vista og endnu ikke 64 bit versionerne.


    Hvis i mangler til andre producenter, må i bare lige sige til, så finder jeg dem gerne. ;)



    Klik her, for få info omrking oplåsning af "System Restore" i Windows Vista.


    Igen, klik her for at få links til Microsoft Virtual Machine 2007.



    Edit: De producenter der er links til, har lagt deres BETA drivers ud på deres hjemme side til deres nyeste bundkort.


    Opdateres løbende. :)

  • Nogen der ved om den Vista X86 Nvidia driver er inkl et ordentligt controlepanel. Den driver der ligger på Nvidia egen side, har en stort set ikke fungerende Controlepanel.


    Desuden nogen der ved om der kommer en Creative lydkortsdriver, hvor der også kommer en fungerende controlepanel, da den der er indbygget i vista har meget begrænsede muligheder

  • Der skulle næsten oprettes en driver sticky til Vista. Ku forestille mig der bliver mange "hjæælp problemer med vista" tråde i den kommende tid :)



    Nu hvor tråden omhandler drivere og support af hardware sys jeg da lige jeg ville smide dette screenshot som jeg tog for 15min siden da jeg kørte "Windows Vista Upgrade Advisor" på maskinen:
    Synes selv det er lidt sjovt, men bedøm selv :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by sonico
    Nogen der ved om den Vista X86 Nvidia driver er inkl et ordentligt controlepanel. Den driver der ligger på Nvidia egen side, har en stort set ikke fungerende Controlepanel.


    Desuden nogen der ved om der kommer en Creative lydkortsdriver, hvor der også kommer en fungerende controlepanel, da den der er indbygget i vista har meget begrænsede muligheder


    Der følger det standard med vil jeg tro.. Jeg bruger selv x64 versoinen, men jeg bruger aldrig producenternes eget software, så er ikke sikker. Men driveren virker i hvert fald perfekt - også under installationen.


    Quote

    Originally posted by JuiCe
    Der skulle næsten oprettes en driver sticky til Vista. Ku forestille mig der bliver mange "hjæælp problemer med vista" tråde i den kommende tid :)


    Ja, det ville ikke være en dårlig idé. :)
    Nu er jeg jo på arbejde, så har kun fundet links til de producenter som de fleste har og som rent faktisk havde frigivet Vista drivers til deres hardware. :)
    Men man kan jo, hvis man vil og har tid, grave lidt mere og finde flere drivers til mere hardware.

  • Jeps incl. tips og tricks! MHT. trælse problemer som alle har.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    nåå ja kunne være smart at skrive


    et a8v deluxe :)


    Desværre, der havde jeg ingen held. :(



    Jeg har lavet en liste over hvilke bundkort der ikke er drivers til, hvor de forskellige kort ryger på hvis der er ikke er de rigtige drivers til.. Det bliver ændret så snart jeg får tid (eller andre bidrager til tråden), til HVILKE bundkort der er Vista drivers til. :) Så hang in there, jer der har driver bøvl. ;)

  • Det tog mig 10 sekunder at finde chipsæt drivere til via bundkort, både til 32 og 64 bit. 8) Via Arena

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .