Indlæg af sonico

    MacBook Pro med Intel Core I7 2.2 GHz, Radeon 6750 1GB grafikkort, 8GB ram, 750 GB Harddisk, Intel HD3000 sekundært grafikkort, Superdrive DVD Brænder.


    Computeren er fra Primo 2011, og er med stor 15" LED skærm, en kraftige Core I7 CPU, det helt store grafikkort med hele 1 GB ram, og den største harddisk tilgængelig. Maskinen er i super god stand, og fungerer perfekt til tungt 3D arbejde og spil. Ud over en lille ridse på computeren underside, er den helt fejlfri. Batteriet viser heller ikke tegn på slitage.
    Computeren er købt d. 25.08.2011, og det er kun mig der har brugt den, og kan derfor stå inde for at den altid er blevet passet godt på.
    Original kasse, manual, tilbehør, software (iLife 11 & Drivere), samt kvittering medfølger naturligvis.
    Jeg sørger for at maskinen leveres med en helt frisk installation af OSX Mountain Lion på maskinen.


    Pris: 9000.-



    Hvis noget er klar på en hurtig handel, medfølger en BookArc Alu stander der har værdi af 500 kr.


    [Blocked Image: http://images.guloggratis.dk/52/75876352_906_1024_0_0_0_0_2.jpg]


    [Blocked Image: http://images.guloggratis.dk/84/75876384_906_1024_0_0_0_0_2.jpg]

    Hey folks.
    Har ikke så skide meget forstand på lydudgange, og hvilke teknologier der ligger bag, men har googlet rundt en del, men er ikke kommet på nogen løsning på mit problem


    Jeg har et Logitech Z5500 5.1 anlæg i min stue, tilsluttet mit samsung LE46M87 tv via Toslink optisk kabel. Dermed kan jeg få sorround når jeg ser film eller spiller på playstation osv.
    Til at spille musik har jeg i min stue, en barebone selvbyg mediecenter skrammel stående, som er tilsluttet mit tv via HDMI og til mit anlæg via 3 ministereostik (6 ch direct).


    Z5500 har følgende indgange: 1 toslink indgang, 1 coax indgang og 1 x 3 ministereostik(6 ch direct)


    Jeg har så overvejet at helt skrotte mit mediecenter. Både fordi det fylder, sluger strøm, er besværligt, og jeg skal desuden bruge HDMI stikket det optager.
    Istedet vil jeg købe en apple airport express, tilslutte det til anlægget, og så smide musikken trådløst over på anlægget via iphone, itunes på bærbar, stationær osv.
    Problemet er at airport express kun har én anolog/digital minijack udgang.
    Så vidt jeg har læst mig frem til, kan det lade sig gøre at køre det over et toslink kabel. Men den indgang er jo allerede optaget på mit anlæg. Det eneste der er ledigt, er 1 coax indgang og 6 ch direct.


    Mit spørgsmål er om det overhovet på noget måde er muligt at tilslutte en aiport express til mit anlæg ved brug af Coax udgang/indgang, og med hvilke kabler / stikomformere.


    Eller kan jeg på nogen måde tilslutte anlægger ved brug af 6 ch direct indgangen


    Eller er det muligt at tilslutte mit anlæg til mit tv på nogen anden måde, og derved frigøre en Toslink indgang på anlæget


    Håber der er en derude der ligger inde med løsningen
    På forhånd tak.
    /Kasper

    puma99dk|
    Ok. Den går kraftigt ind i overvejelserne :)
    Og du er sikker på den ville kunne trække maskinen ?
    Ved du evt hvordan den er med støj. Der står den går fra 19-35 db, men det er jo lige i hvilken ende af skalaen den ligger mest. min bettebror har nemlig givet udtryk for han gerne vil have en relativ støjsvag maskine


    baloo
    :D Du mener ikke et grafikkort er nok eller ??? :D

    Ohøj til folket.
    Står og skal samle en maskine til min bettebror.
    Hovedkomponenterne bliver følgende:


    Intel Core i7 860
    Radeon 5850
    8 gb DDR1600
    500 gb seagate sata II hd


    Jeg har så set på nogle PSUér til at trække maskineriet, men jeg må indrømme at jeg ikke har fulgt med hardware verdenen i et stykke tid, så jeg ved ærligt talt ikke hvad de enkelte komponenter trækker


    Havde kigget på en 850W psu, men aner som sagt ikke om den er stor nok til at trække maskinen


    Maskinen skal ikke bruges til overclocking, så det er ikke så vigtigt at det er en dyr mærkestrømforsygning.


    I må meget gerne komme med et evt forslag til en PSU. Den må bare ikke overskride en prisklasse over 900 kr. Dog meget gerne mindre.

    Simon Jense:
    Takker. Det vil jeg prøve når maskinen kommer. Den gamle mand bliver lykkelig :P


    Azjo:
    Ved det ærlig talt ikke. Men gamle mænds veje er uransagelige

    Hej folkens.
    Har endelig overbevist min gamle far om, at det var på høje tid, at skifte det gamle lokum af en computer ud med noget nyt.
    Har så fået bestilt en maskine med Windows 7 Home Premium.
    Mit problem er, at min far er dedikeret 7-kabale spiller, og han har sat sig i hovedet at han absolut ikke kan lide 7-kabale udgaven som kom med vista og windows 7. Den holdning er ikke sådan lige at rokke med.
    Så mit spørgsmål er, om der er nogen der ved om man kan hente/købe den nøjagtige 7-kabale version der er i XP. Bare for at undgå at give manden unødig lidelser og skabe grobund for heftige skænderier.


    Mvh sonico

    Du behøver jo ikke at oprette en account for a bruge programmet. det er vel kun hvis du vil købe din musik igennem itunes, eller hvis du vil hente albumbilleder direkte fra itunes. Du kan sagtens købe din musik andre steder, og manuelt føre albumsbilleder ind, hvis du føler dig mere tryk ved det. så behøver du ikke oplyse noget personligt.
    Men du burde nu ikke rigtigt have noget at frygte. Apple´s itunes er det mest brugte program til salg af musikfiler, så du skal ikke være bange for at du bliver snydt, hvis det er det du frygter.

    hvor meget dit 32 bit system kan se, kommer an på hvor meget hukommelse du har f.eks har på dit graffikort. Har selv 4gb på mit vista 32 bit maskine, men har så et geforce 8800GTS 640mb.
    Derfor kan computeren kun se ca 3,3 gb.

    Så har Geniet her fundet ud af det :9xo .
    Viser sig at der sad en lille jumper på bundkortet som skulle flyttes over for at aktivere HDMI. Det lille afsnit havde jeg lige overset i manualen, som jeg ellers synes jeg kiggede godt igennem. Men min fejl :oops:

    Ohøj folket.
    Har lige samlet mig en lille pc, som skulle sluttes til mit Samsung 46" M87 tv via HDMI.
    Skulle bare bruges til lidt musik og film, så skulle ikke være den helt store maskine.
    Så jeg samlede en maskine med et ASUS P5N-EM HDMI en Pentium Dual core CPU og 2 gb pc6400 ram. Bundkortet har alt hvad jeg skal bruge af grafikkort og lydkort, så det skulle bare spille.
    Jeg installerede en gammel Windows XP pro SP2 som jeg havde liggende. Behøver ikke noget media center edition eller andet pjat :P
    Mit problem er så, at jeg simpelthen ikke kan få noget liv i HDMI udgangen.
    Computeren viser fint billede, når den er sluttet til min 22" samsung SyncMaster 226BW, Både med VGA og DVI. Men sende signal ud af HDMI vil den ikke. Mit tv siger bare at der ikke kommer noget signal fra computeren. Det kan godt se at der sluttes et eller andet til, men at der ikke kommer noget signalt derfra


    Jeg har ikke i windows kunne finde noget måde at slutte tvét til via HDMI.
    I Nvidia kontrolpanel kan jeg ikke se nogen mulighed for det.
    Det er som om pcen overhovedet ikke registrere at der er en ekstra skærm sluttet til. Jeg har ikke mulighed for at udvide vinduet til anden skærm eller noget.


    Er der noget der har en løsning. Kan det være XP der ikke kan håndtere HDMI signaler eller hvad kan det være.
    Mvh Kasper

    Solskin.
    Ok så har jeg nok husket forkert.
    Sjovt nok bestilte jeg præcis samme modem hos proshop for en time siden.
    Men godt at vide at den fungerer.


    Har fået besvaret mit spørgsmål, så tråden kan lukkes

    Ohøj folket.
    Har bestilt cybercity solo bredbånd 20/1 mbit i anledningen af at jeg flytter.
    Jeg havde så egentlig købt en Netgear WND3500 router, men har efterfølgende fundet ud af, at cybercity ikke blot leverer et modem, men leverer en modem/router combi. Vil meget gerne have en anden router end den cybercity leverer. Har så hørt at det skulle være noget være bøvl med router på router opsætning. især med port forwarding osv.
    Jeg har så set at Netgear også har lavet en ADSL2+ modem /router combi med deres Netgear DG834NB .
    Straks ringede jeg til cybercity, hvor jeg ventede godt en halv time, men da jeg endeligt kom igennem og fik spurgt om jeg kunne sætte et andet modem på, fik jeg at vide at det blot skulle understøtte ppp0e. Jeg kan dog ikke finde noget sted hvor det står at routeren understøtter dette.
    Er der nogen der kan hjælpe mig. Skal gerne vide det i løbet af få dage, så jeg ved om jeg skal bytte den router jeg havde købt.


    mvh sonico

    Ohøj folkens.
    Har et 46" samsung m87 tv som jeg jo er meget glad for.
    Men jeg står nu og skal til at bruge hdmi port nr 3, som samsung så smart har valgt at placere i siden på tvét. Dvs at når jeg sætter et hdmi kabel i denne port, stikker der et kabel flot og synligt ud af siden på tvét
    Tænkte så om man kunne få en vinkel adaptor, hvilket jeg godt nok fandt.
    http://www.av-connection.dk/?PGr=1140&ML=413
    Dog tror jeg ikke at jeg så kan hænge tvét op med samsungs eget vægbeslag, da hdmi kablet så vil stikke for langt bagud. der er altså ikke plads til både adaptor og kabel
    Mit spørgsmål er så, om man kan få et hdmikabel, med et 90 graders hanstik.


    Mvh sonico

    Prøv at slut Playstation til fjernsynet via HDMI og så tænde playstation ved at holde tænd knappen nede i 5 sek. Så burde den auto-configure


    Ellers så prøv at gå ind i playstation menu, og find noget med skærminstillinger, og så sæt den på HDMI ad den vej.


    Evt prøv at opdatere playstation i dens update menu

    Raptorrockwool.
    Det er noget i den retning. men forstår bare ikke at man ikke kan få kablerne færdige, og hos alle edb forretninger. Vi havde massere på mit gamle arbejde, men de er self væk nu man skal bruge dem ;)