Windows Vista Drivers & software Help Desk

  • Quote

    Originally posted by Wazkyr
    har jeg skrevet i den thread jeg linked til. men tror jeg har fundet noget der virker nu så det skal lige testes :)


    Sorry, mig der ikke kiggede ordentlig efter. :)



    Smid evt. et link til dine drivers, hvis du får dem til at virke. :)

  • jeg har lige fået vista... nice :) men jeg mangler et virus program til vista. nogle gode / gratis programmer jeg kan bruge ?

    Intel I7 3930K
    Asus Rampage IV extreme
    Gainward GTX 680 Phantom x2
    Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
    Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
    Corsair HX1050 PSU

  • Quote

    Originally posted by Eth0
    jeg har lige fået vista... nice :) men jeg mangler et virus program til vista. nogle gode / gratis programmer jeg kan bruge ?


    Trend Micro er det jeg har fundet ud af virker bedst i Vista.
    Jeg har prøvet både CA Antivirus, Bullguard og et par stykker til jeg ikke kan huske - men det som virker bedst og som sløver omputeren mindst er Trend Micro.


    Det er godtnok ikke gratis, andet end en prøveperiode på 30 dage..

  • Til alle dem som engang imellem savner at køre nogle af de programmer Vista bare ikke vil køre, så har Microsoft frigivet en udgave af Microsoft Virtual Machine 2007 der er Vista kompatibel og GRATIS!!


    -jeg stødte på det her:


    http://lifehacker.com/software…ith-virtual-pc-238071.php


    og her


    http://www.microsoft.com/downl…C0B40A73B6&displaylang=en


    og her


    http://www.microsoft.com/windo…ly/virtualpc/default.mspx


    (men jeg kan ikke teste det da jeg ikke har XP mere og først skal have fat i en ny..)


  • N1, tak til dB1! :9xo

  • -nu må man ikke tro at man kan køre spil virtuelt i Vista gennem Virtual PC, det har jeg prøvet og det er den ikke glad for!


    Det er til at få de programmer du ikke kan få til at virke i Vista, til at køre ligesom var det xp.


    Jeg bruger det bl.a. til forskellige Sony programmer der passer til min SE W850i og som nægter at blive indstalleret under Vista.


    [Blocked Image: http://img249.imageshack.us/img249/1734/virtualwinxpml6.jpg]


    Det lille billede er min XP maskine, det i baggrunden er min Vista :finger:


  • Sweet..! Et rigtig godt alternativ til at skulle boote op på en ekstra XP partition! :9xo

  • Jeg har en 36GB Raptor disk som system disk på min Vista PC, så jeg syntes det er lidt groft at MS har valgt at fastlåse at 15% skal bruges til System Restore funktionen som jeg stortset aldrig bruger alligevel.


    Stødte lige på det her som rent faktisk virker (jeg har testet det):


    It was possible to define the percentage that the System Restore feature in Windows XP allocated from a hard drive.
    Windows Vista has System Restore build in as well but no obvious way to define the percentage of the hard drive that System Restore allocated. Microsoft thought it would be a good idea to hide the setting well and allocate 15% of the hard drives capacity to System Restore. On a 300 Gigabyte drive System Restore would allocate 45 Gigabytes of space !


    In their drive for a uncomplicated system they restrict user possibilities to create a system the way they like. It is becoming a closed system with the owner of the computer being a user instead of someone who can actively alter his system the way he wants. To change the System Restore size in Microsoft Windows Vista you have to rely on the command line utility vssadmin.



    Open the command line and use the following command to change the size of System Restore in Windows Vista:


    vssadmin resize shadowstorage /on=c: /for=c: /maxsize=2GB


    This would change the allocated size of System Restore on drive C: for drive C: to 2 gigabytes. Please note that the on: parameter is the drive letter where the System Restore files are stored while the for: parameter defines the drive that the files should be backed up from. The maxsize parameter is pretty obvious. It can’t go below 300 Megabytes. If you remove the maxsize parameter the settings will be changed to the default ones again.


    If you select a size that is lower than the current amount of space the oldest entries in System Restory will be deleted first.



    VIGTIG DETALJE:
    For at du kan få lov til at ændre størrelsen, så skal du starte en kommando promt med administrator rettigheder.
    Det gøres ved at højre klikke og vælge "Run as Administrator" - så kan du pille ved de mere suspekte variabler 8)


    EDIT:


    faktisk kan du ved den her formel også ændre HVOR dine system restore filer skal ligge, altså på hvilket drev..
    "/on=c:" hentyder nemli til hvor den skal gemme de filer den laver "/for=c:" drevet.
    Dvs. hvis du ligesom jeg har et 36GB system drev men har 2x250GB fildrev - så kan du flytte restore filerne for C drevet over på et andet drev!

  • Hej hej


    Har brug for lidt hjælp til at finde vista64 bit drivere til mit Logitech Mx3000 Laser. Håber der er nogen der kan hjælpe.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    Hej hej


    Har brug for lidt hjælp til at finde vista64 bit drivere til mit Logitech Mx3000 Laser. Håber der er nogen der kan hjælpe.


    Mvh Stubkier


    [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/494/3131&cl=dk,da]SetPoint 4.0, for Vista[/URL]. Husk at vælge det til x64 :)

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/494/3131&cl=dk,da]SetPoint 4.0, for Vista[/URL]. Husk at vælge det til x64 :)


    Super - mange tak skal du have :D

  • har igen igen brug for hjælp til vista. Det er fedt men det er lidt svært at finde alle de programmer man skal bruge


    Lige nu mangler jeg et godt program til at måle temperature med! Kan ikke få core temp eller TAT til at virke under vista 64 bit.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    har igen igen brug for hjælp til vista. Det er fedt men det er lidt svært at finde alle de programmer man skal bruge


    Lige nu mangler jeg et godt program til at måle temperature med! Kan ikke få core temp eller TAT til at virke under vista 64 bit.


    Mvh Stubkier


    Prøv og tjek dette link fra AnandTech fora, og se om det ikke kan hjælpe dig. :)

  • hmm der er så en der siger at han godt kan få den nyeste version af Coretemp til at virke.


    Hvad er den nyest version, for jeg har prøvet to versioner,og der var ikke nogen af dem der virkede.


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    hmm der er så en der siger at han godt kan få den nyeste version af Coretemp til at virke.


    Hvad er den nyest version, for jeg har prøvet to versioner,og der var ikke nogen af dem der virkede.


    Mvh Stubkier


    I følge denne side er 0.95 den seneste version.


    Bortset fra det, burde SpeedFan virke under Vista64?

  • Hehe


    Nu har jeg igen brug for noget driver hjælp til Vista 64 bit - I en anden tråd har jeg lidt problemer med lyden i Colin Macrae Dirt og det bliver forslået at jeg prøver med et andet lydkort end det der er onboard.


    Kommer i tanke om at jeg har et Audiotrak71.Lt til at sidde i min HTPC (som jeg bruger alt for lidt), men jeg kan simpelthen ikke finde drivers til det.


    Så hjælp er der nogen der kan finde Vista 64 driver til et Audiotrak 7.1 LT? Eller bliver jeg virkelig nød til at sælge dette super kort for at købe et andet som er understøtte af Vista.


    Mvh Stubkier