At have en snog (Slange)

• Hej allesammen.
    Jeg går og tænker på at købe en snog. Men jeg har overhovedet ikke forstand på disse dyr.
    Nogle der kender nogle sider hvor der står hvordan man holder disse dyr, og evt. ved hvilke "arter" der er lettest at have?

På forhånd tak for hjælpen :)

Originally posted by Madsass
    Hej allesammen.
    Jeg går og tænker på at købe en snog. Men jeg har overhovedet ikke forstand på disse dyr.
    Nogle der kender nogle sider hvor der står hvordan man holder disse dyr, og evt. ved hvilke "arter" der er lettest at have?

På forhånd tak for hjælpen :)

Lige et hurtigt kig på google link

• Du kan evt tage på biblioteket og låne nogle bøger om emnet. Ihvertfald er det en god ide at sætte sig ordentlig ind i tingene (gælder alle dyr) inden man anskaffer dem.

- Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

Originally posted by Mjensen
    men ellers så prøv at ha kat som kæledyr istedet

De fælder jo :)
    Ej, der er sgu mange der har katte. Slanger er da sejere - og de er allergivenlige.
    Men det er vist også en halvdyr hobby, plus at man skal være opmærksom på en del ting som er anderledes ved krybdyr end alm pattedyr.

Originally posted by Madsass

Kan ikke se hvad fanden den kommentar skulle til for? :S

Tror måske bare det var et posthunt...!?

Anyh00t...

Køb dig en Edderkop istedet..:D det ser alt for fedt ud når de er små og springer efter byttet... Jeg så lige en gøre der her for et par dage siden... w00t, facinerende..:D

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

• Jeg lider af araknofobi. Så nej tak. Haha. Hvis jeg skulle have en edderkop ville jeg dø.

• der bliver snakket om mi kan jeg se hehe

Mine Nsoger er MEGEt nemme at ha med at gøre , rigtige begynder slanger, de bliver op til 150cm, men det lyder måske af meget, men det er det ikke, da de jo ikke er tykker end din tyggeste finger, ca. og de skal bare ha en Optøget pinkie (musse unge) 4 gange om ugen.

det hele er meget let at gå til, du kan evt. add min msn?
    tob_thiim@yahoo.com

ville med glæde hjælpe og sælge hvis det...

Jeg har det hele til dem her som jeg sælger, og mad nok til et godt stykke tid ;)

• Ikke alle snoge er lige lette at ha.
    F.eks. er en strømpebåndssnog lidt agressiv, og ikke ligefrem en god starter-slange.
    At få et godt indtryk af at ha slange, betyder meget fra start af. Hvis man får en lidt "dum" slange, får man hurtigt et dårligt forhold til dyret.

Kan desværre ikke huske 100% hvilke der er gode starter slanger, men vil da skyde på en konge-boa. De virker ganske rolige.. Ja, de bliver lidt store, men til den tid har man jo lært at ha med slanger at gøre.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen
    Ikke alle snoge er lige lette at ha.
    F.eks. er en strømpebåndssnog lidt agressiv, og ikke ligefrem en god starter-slange.
    At få et godt indtryk af at ha slange, betyder meget fra start af. Hvis man får en lidt "dum" slange, får man hurtigt et dårligt forhold til dyret.

Kan desværre ikke huske 100% hvilke der er gode starter slanger, men vil da skyde på en konge-boa. De virker ganske rolige.. Ja, de bliver lidt store, men til den tid har man jo lært at ha med slanger at gøre.

Kornsnog og Konge snoger er gode begynder dyr ;)

ja en kongeboa er også let, men er også større og skal ha mere plads :)

• Så har du frosne mus til at ligge i fryseren ved siden af dine hakkedrenge? :))