Så er der sku nyt anlæg :D

  • Synd at du har købt NAD til de lækre højttallere imo. Jeg havde godt nok taget noget HK eller Denon af en art, men det er jo smagssag.


    Jeg skal oss nok lige ordne nogle pics, når jeg har fået mine DM604S3'er og nye sub.

  • OMFG!!!!! nice anlæg det er da virkelig den "onde" :hb:


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Tillykke med det!


    Jeg ved hvordan du har det, jeg var nemlig også i Hi Fi Klubben i sidste uge og købe NAD / Dali :D


    Dog endte jeg "kun" med at slippe en 9000 kroner.


    Endnu engang tillykke, det grej er supert :)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Synd at du har købt NAD til de lækre højttallere imo. Jeg havde godt nok taget noget HK eller Denon af en art, men det er jo smagssag.


    Jeg skal oss nok lige ordne nogle pics, når jeg har fået mine DM604S3'er og nye sub.


    Ahh, vil mene NAD ligger over Denon i kvalitet :)


    Har ikke nogen erfarringer med HK. Dog ser deres kram stilfuldt ud, trods alt.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ahh, vil mene NAD ligger over Denon i kvalitet :)


    Har ikke nogen erfarringer med HK. Dog ser deres kram stilfuldt ud, trods alt.


    Vil ikke mene NAD ligger over Denon vil mene de ligger lige i kvalitet. De har ikke helt samme lyd men det er en smags sag og kommer meget an på hvilken højtaler man benytter til.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hifi klubben siger at det er hul i hovedet at købe Denon til de højtalere da lyden ville blive alt for diskant. Jeg var nemlig overbevist om at jeg sku ha Denon til at starte med! Men det fik han mig hurtigt frarådet.

  • Ehh.. Er jeg den eneste der ser pr0n på de første billeder? :ohmy: :))
    Okey.. Nu er de væk! :D


    Btw, lækkert anlæg!


    Har jeg selv B&W 602 S3 og Denon CD/Amp.


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Vil ikke mene NAD ligger over Denon vil mene de ligger lige i kvalitet. De har ikke helt samme lyd men det er en smags sag og kommer meget an på hvilken højtaler man benytter til.


    Mener NAD bygger sine forstærker væsentlige anderledes end eksempelvis Denon. Ved NAD kan man regne med den lovede effekt pr. udgang, hvilket måske ikke helt er gældende for Denon.


    Men er ikke ekspert på området, så må hellere passe på med diverse udtalelser.


    Har selv Denon som det er nu, men NAD bliver det før eller siden. Måske ikke lige den nye Master-serie, men formodentlig sådan en reciever som Happy ejer.

  • Har tidligere haft NAD og har Denon nu og er langt fra skuffet over skiftet.
    Denon leverer også den effekt der er opgivet det gør det meste af det de sælger i hifi-klubben vist.


    Denon har en mere ren og upræget lyd hvor NAD har en lidt mere dyb lyd lidt mere bas også derfor du for dem anbefalet til en så lys højtaler som Ikon 6.


    Men hvilken forstærker der er bedst kan man sgu ikke rigtig sige, anlæget skal ind og stå i det rum det skal bruges i også skal man teste med de forskellige ting.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg vil nu også mene at NAD holder standarden rimelig fint oppe..
    Min denon forstærker svarer i hvert fald nogen lunde over ens med NAD's i samme prisklasse..


    -Og jeg har også lidt af hver fra HiFi-klubben.. :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Har tidligere haft NAD og har Denon nu og er langt fra skuffet over skiftet.
    Denon leverer også den effekt der er opgivet det gør det meste af det de sælger i hifi-klubben vist.


    Denon har en mere ren og upræget lyd hvor NAD har en lidt mere dyb lyd lidt mere bas også derfor du for dem anbefalet til en så lys højtaler som Ikon 6.


    Men hvilken forstærker der er bedst kan man sgu ikke rigtig sige, anlæget skal ind og stå i det rum det skal bruges i også skal man teste med de forskellige ting.


    :9xo ... Lige mine ord. (skal vist ikke uddybes mere...)



    Efter at have været på udkig efter noget nyt, så ser den her rigtig nice ud imo: http://www.hifiklubben.com/DK/…rround_receiver_Soelv.htm


    Men tror den bliver for meget overkill med hensyn til prisen og watt. Så en HK AVR 330 er min drøm :)


    Fåes pænt billige nu: http://audiovision.dk/prislister/harmanpris.htm


    Den og nogle DM604-S3, samt DM601S3'er og 2 x LCR60S3 (mit mål) så er man godt kørende :D Og så self en sub...

  • Du kan jo vælge at gå lidt ned i pris den her Denon
    http://www.hifiklubben.com/DK/…rround_receiver_Soelv.htm


    kan fint trække de højtalere du snakker om at købe ind og vil spille virkelig virkelig godt med dem. Har selv den gamle model af den og kan fint trække de højtalere og mere hvis det skulle være :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg vil mene at NAD er bedre med deres PowerDrive samt en række andre ting.


    Lyden er uden tvivl forskelling mellem Denon og NAD - det er jo klart når de bruger forskellige komponenter og er bygget forskelligt.


    Jeg er ihvertfald glad for mit anlæg :)


    Jeg valgte NADs største receiver, samt deres bedste CD/DVD/MP3 afspiller. Sidstenævnte anvender Burr Brown komponenter - det er komponenter er meget høj kvalitet, og med meget lidt tab.



    - NAD T773 v2 - Receiver på 7x110W
    - NAD T562 DVD afspiller
    - 2x Front - Dali Concept 10
    - 2x Bag højtaler - Dali Concept 2
    - Dali Suite C0.8 Center højtaler


    Og så har jeg også en Dali SWA15 - 15" sub i lukket kabinet med en 350W digital forstærker i ryggen.



    Kan kun sige, at det er de bedste penge jeg nogensinde har brugt. Der er for ca. 36.200 kr. inkl. alle kabler.

  • Hmm hvorfor suite center når du har concept de andre steder har altid haft det sådan et man køber i en serie det for man bedste lydbillede ud af. Så er højtallerne jo optimeret til hinanden.... men på den anden side så længe du er tilfreds ;)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det jo sygt og bruge så mange penge på lyd.. Har afligevel høre nedsættelse sårh kan sq ikke høre foreskel :P

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Det jo sygt og bruge så mange penge på lyd.. Har afligevel høre nedsættelse sårh kan sq ikke høre foreskel :P


    Nu er det jo ikke alle der har nedsat hørelse. Tro mig, det kan godt betale sig at købe god lyd. Man kan sagtens høre forskel :)

  • Selv har jeg følgende setup:


    2x Dali Grand
    1x Dali Grand Vocal Center
    2x Dali Evidence 470


    Denon AVR-3802
    Denon DVD-3300


    Man kan diskutere om jeg ikke burde have Dali Grand Coupé som baghøjtalere. Eftersom en m8 har 870erne som baghøjtalere, hvor oplevelsen af Ringenes Herre var ganske eminent, valgte jeg 470eren. Grunden herfor var simpelthen, at 870erne måske var lidt overkill som baghøjtalere.


    Kunne sådan set godt tænke mig at have Dali Grand Diva'erne som baghøjtaler, men det kan sikkert ikke betale sig.

  • Nu sidder jeg her og bliver ganske interesseret i en god gang lyd :D
    jeg har efterhånden slidt mine gamle surround højttalere :O


    Hvad kan man få for 3000-4000 kr.?


    1. Jeg har næsten ingen forstand på det her Hifi halløj desværre :D Derfor kunne jeg godt bruge lidt råd.
    Sårn en reciever ting der, hvad er dens job? ååh, min uvidenhed :roller:


    Anyways, jeg vil gerne kunne slutte dem til min computer. Har ikke fjernsyn på mit værelse, så jeg er lidt ligeglad med DVD film og det der.. Tja, gode højttalere som skal kunne sluttes til min comp er hvad jeg gerne vil have :D


    Nogen der kunne vejlede mig lidt? :ph34r: