Indlæg af Bullfaegter

    Hej Tweakers


    Da jeg i fordumstid var interesseret i at vandkøle og overclocke computere, anskaffede jeg mig et Asetek Waterchill set (link) til min Intel Pentium 4 maskine. Sidenhen solgte jeg computeren til en ven, og i den anledning pillede jeg vandkølingen ud igen, da han ikke var interesseret i det vedligehold der fulgte med.


    Siden da har jeg haft vandkølingssættet liggende, da jeg ikke nænner at smide det ud. Det kostede trods at omkring 3000 som nyt, og jeg forestiller mig, at det stadig må kunne bruges, omend delvist.


    Jeg har dog ikke fulgt udviklingen i hardware siden 2006-2007, og har derfor ikke selv indblik i hvorvidt dette egentlig også er tilfældet. Så jeg tænkte, at I måtte vide det! -- er det noget I kan hjælpe mig med at svare på?


    Disclaimer: Jeg har førhen prøvet at sælge sættet her på siden (uden midstepris, jeg vil bare gerne af med det), men uden held. Dermed, hvis der er nogen, der er interesserede i det, må I råbe op, så finder vi ud af noget :-) Hvis det viser sig at være helt ubrugeligt ryger det på lossepladsen næste gang jeg tager en tur.


    /Bullfaegter



    Edit: Forresten! Bruger man stadig SuperPi (link) til at teste hvor hurtig ens CPU kan løbe? Så vidt jeg husker kom min computer ned på 32 sek. for 1M decimaler, det er med garanti helt håbløst i dag :razz:

    Min far brugte den i arbejdssammenhæng indtil for nogle år siden :-)


    Hvad angår brugtpris, så ved jeg det ikke helt. Jeg er ikke så up-to-date hvad angår specs på skærme, så jeg kan ikke udtale mig om hvordan den er i forhold til de dyre skærme i dag. Dog antager jeg, at den ikke længere er 14.000 kr værd, men måske et par tusinde?

    Jeg har en 13" MacBook Pro (model id 7,1) fra september 2010, som jeg heller ikke (har) får brugt meget. AppleCare til september 2013.


    Kunne du være interesseret i en byttehandel (med lidt kontanter oveni fra min side)?


    Det drejer sig om:
    MacBook Pro: 8.999,00
    LArobe sleeve: 299,00
    AppleCare: 1.949,00
    TOTAL: 11.247,00


    Alternativt til kontanter fra min side, har jeg også en IBM L200p (fra 2003, nypris 14.000kr), som jeg kunne lægge oveni. Jeg har vedlagt et billede.


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/qxlgQ.jpg]

    Hej Folkens!


    Jeg har et komplet Asetek Waterchill vandkølingssæt liggende. Det er af ældre dato (ca. 2005), og jeg ved ikke hvorvidt kølehovederne kan tilpasses nutidens sockets etc.


    I kan finde en længere anmeldelse, samt information på:


    http://www.guru3d.com/article/…waterchill-watercooling/3


    Den oprindelige nypris lå omkring 3000, så vidt jeg husker. Jeg vil ikke sætte noget mindestebud, da jeg egentlig er mest interesseret i at komme af med det :)


    Det befinder sig på Frederiksberg, og jeg ser helst, at det afhentes mod kontant betaling. Det kan også sendes med posten, men i så fald betaler køber for porto.

    Jeg har et Asetek WaterChill kit liggende. Det er næsten identisk til følgende:


    http://www.guru3d.com/article/…waterchill-watercooling/3


    Dog uden kasket :-) Det kostede, så vidt jeg husker, et sted mellem 2.500 og 3.000 som nyt.


    Hvis det har interesse, er jeg med på en hurtig handel til en god pris. Det har bare ligget i kassen og samlet støv i længere tid, så hvis du kan få glæde af det, og jeg kan få lidt ekstra penge på lommen, er det jo en god deal.


    Du kan kontakte mig på hetland dot andreas at gmail dot com, så kan vi se hvad vi kan finde ud af :-)

    Hej!


    Jeg har faktisk sådan et liggende (Leadtek Winfast A400GT). Overvejer at smide det i Den Blå Avis. Hvad mener du er en fair pris?


    Det befinder sig i København (på Frb C). Svar mig på e-mail: hetland dot andreas at gmail dot com, så går det hurtigere :-)


    Mvh
    Bullfaegter

    JuiCe
    Jeg har kigget lidt på det, og det ser nice ud. Har du haft det i hænderne? Det, der holder mig tilbage er, at jeg ikke ved hvor godt det egentlig virker.
    Edit: Desuden, der står aldrig noget om, at musen er indbygget i tastaturet. Kun at det er 'dual purpose'. Kan du bekræfte, at der også er mus i?



    Renegger
    Nej, jeg har et diNovo desktop a la det her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=150485
    Det er såmænd ret lækkert, men som sagt ikke handy, når man sidder i sofaen.


    Firedog
    Lidt overkill måske, den ser jo ud til at kunne mere end min Eee box :)

    Hej Tweakers!


    Er der nogen, der kan anbefale en tastatur/mus kombination til et mediacenter?


    Jeg har en Eee Box, som er koblet til fjernsynet. Indtil nu har jeg haft et Logitech DiNovo, som jeg har brugt, men det er sgu ikke vildt handy, når man sidder i sofaen. Derfor leder jeg efter en god løsning, men jeg ved ikke helt hvad der er på markedet. Så vidt som jeg kan se, vil den optimale løsning være et lille tastatur med indbygget trackpad el. lign. Alternativt en remote af en art.


    Hvad har I af forslag? Linux kompabilitet er et plus, men ikke en nødvendighed :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    Ja , skal sidde ved ndr snede nær vejle , Nogen der kender det?


    Er blevet dømt for narko.


    Ud af ren interesse: Ud over at du kommer i fængsel i en periode, har dommen ellers nogen konsekvenser for dig? Tror du, at du fremover vil tage afstand til den narko-relaterede aktivitet du blev dømt for, eller har dommen ingen inflydelse på din adfærd på det område?


    Ellers pøj pøj med afsoningen. Selv om 4-6 måneder ikke er længe, så er det da ikke nogen sjov oplevelse.

    Det lyder umiddelbart som om du kører lidt rundt i begreberne. Som du -- ganske rigtigt -- skriver første gang, så har din vejleder sagt, at du bør foretage en datatransformation. Hvad en transmission er for noget i relation til data, har så vidt jeg ved ikke noget med databehandling at gøre.


    Nu har du ikke givet så meget information om dit problem, så det er svært at sige hvorfor du ikke får en normalfordeling, når din vejleder siger du bør. Hvis det er rigtige data, så kan du ikke forvente at få en pæn normalfordeling, med mindre du har ualmindelig mange observationer. Typisk ser dit histogram lidt skævt og underligt ud. Alternativt kan det være, at dit problem er baseret på simulerede data. Hvis det er tilfældet, så bør du få noget, der ser meget normalfordelt ud, hvis din vejleder siger det. Hvis I har lært om goodness-of-fit tests, kan du jo prøve at teste dine data mod normalfordelingen.


    Mht. hvilken transformation du skal bruge, plejer man vidst at tage logaritmen (10-tals eller naturlig, det er ikke så vigtigt), for at reducere variansen, dvs. gøre 'halerne' mindre.


    Måske kan du uddybe dit problem lidt? Hvis du stadig har behov for hjælp.

    Jeg skal en kort tur til Istanbul d. 19-23. december. Første gang for mit vedkomne, så det skal nok blive spændende! Falafel og kebab er godt nok ikke traditionel julespise, meen.. man er vel villig til at gøre en undtagelse :razz: