Så er der sku nyt anlæg :D

  • Altså jeg har da fundet noget B&W billigere i Tyskland end i DK, men ikke noget jeg benytter mig af.



    Quote

    Originally posted by Boris


    Sig mig, er du fuldstændig ude af stand til at læse indenad.....?
    SAMMENLIGNLIGE butikker.....Dvs. butikker som Fona, El-Giganten, Merlin, Expert og lignende. Med andre ord anderkendte kædebutikker i danmark. Som der vist endda står på hjemmesiden, som en del af konceptet.


    Kan du ikke bare indrømme at du har tabt og så komme videre.


    Han har oss indrømmet ;)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Altså jeg har da fundet noget B&W billigere i Tyskland end i DK, men ikke noget jeg benytter mig af.


    Også "langt" væk at få sine højtalere fra.


    Ved ikke om jeg nogensinde vil skifte væk fra Dali, for den service man kan få hos Dali i Nørager er ikke til at finde andet steds. Samt det nu er meget rart at kunne trille til Nørager med en højtaler eller 2, såfremt der er noget med dem. Gav sølle 350 kr. for at få min ene Dali Grand lavet. Det er for løn, test samt lidt reperation. :9xo


    Narj, opgradere sikkert bare indenfor Dali et sted langt ude i fremtiden. Den der Euphoria serie er mig lige dyr nok, endnu. :razz:

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Har også haft NAD og CW havde gamle 319 og et sæt DC1515 sindsyg opstilling :)


    I dag er jeg slået over i sorround :)


    Sagde du DC1515 8o Godt nok spiller de ikke særlig højt, men damn 2 stk. 15" i den konstellation kunne nok få mellemgulvet til at flytte sig :boxing:

  • Quote

    Originally posted by -DenmarK-


    Sagde du DC1515 8o Godt nok spiller de ikke særlig højt, men damn 2 stk. 15" i den konstellation kunne nok få mellemgulvet til at flytte sig :boxing:


    Ikke særlig højt?? jeg kan garentere dig for de spiller højt MEGET højt. Men da der er noget tryk på. Kunne få plakater til at blafre ud fra vægen når der var blæs på fordi den flyttede så meget luft ud af woofer hullerne bag på.


    Billede af dem i mine forældres stue.... DC1515


    Mega fed højtaler havde dem i 3½ år og solgte dem for det samme som jeg gav for dem. Skal have et par engang igen når jeg ikke bor i lejelighed mere :) Hvor jeg bor nu er de ikke meget ved alligevel :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

    Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().


  • Jeg ville hellere nappe nogle fra Cerwin's nye serie - tror de er ret vilde. Måske ikke så god lyd, men de kan sikkert levere et imponerende lydtryk.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Jeg ville hellere nappe nogle fra Cerwin's nye serie - tror de er ret vilde. Måske ikke så god lyd, men de kan sikkert levere et imponerende lydtryk.


    DC1515 er det ultimative vildste de har lavet før det bliver top og bund kasser. De nye kommer slet ikke i nærheden af dem heller ikke HP215 eller hva de hed som også havde 2x15". De vejer kun ca det halve af DC1515 og spiller slet ikke op til dem :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    DC1515 er det ultimative vildste de har lavet før det bliver top og bund kasser. De nye kommer slet ikke i nærheden af dem heller ikke HP215 eller hva de hed som også havde 2x15". De vejer kun ca det halve af DC1515 og spiller slet ikke op til dem :)


    http://www.hifiklubben.com/DK/…E-15F_hoejttaler_Sort.htm


    Med en max effekt på 400W burde de kunne tage nogle tæsk. Jeg er i gang med at prøve at få reperaret en gammel 2x380W Carver forstærker, og dertil tror jeg næsten det bliver sådan et par der.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    http://www.hifiklubben.com/DK/…E-15F_hoejttaler_Sort.htm


    Med en max effekt på 400W burde de kunne tage nogle tæsk. Jeg er i gang med at prøve at få reperaret en gammel 2x380W Carver forstærker, og dertil tror jeg næsten det bliver sådan et par der.


    De skal nok tage nogle tæsk og larme pænt meget ja men de kommer aldrig på siden af de gamle. Rystede loftsbrader løs hjemme ved mine forældre med dem. Spillede også engang noget ned fra en hylde i den modsatte ende af et forsamlings hus. Så der er tryk på :))

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tja, lige en indskydelse til det du siger _WHAT_ .
    Ingen tvivl om at de gamle DC1515 var lækre, men CW's nye CLS-215, og deres lidt ældre CLSC-215 lever nu altså ganske fint op til dem.
    Tager man CW's VE-serie, så får man ikke en ligeså lækker lydkvalitet som med de andre.


    Har selv et par CLSC-215 stående, og de leverer en rigtig god lyd.
    Blev nødt til at proppe skumgummi i hullerne bag i, da de simpelt hen rungede for meget.
    Satte skumgummi under min DVD-afspiller, da den gik i stå under eksplotioner når man så film, og satte gummi lister rundt i dørkarmen, pga. døren klaprede helt vildt..
    -Når det er nødvendigt, er der ingen tvivl om det er en stor højttaler man har med at gøre.
    Har et par B&W 604S3 til at "sammenligne" lydkvalitet med, og nej, de spiller ikke en ligeså fin og klar tone, men de spiller sandelig heller ikke så meget dårligere igen. Ville i hvert fald være i tvivl om hvilke jeg skulle skille mig af med, hvis jeg stod i dilemmaet engang.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Netop sådan noget anlæg gider jeg ikke have - det samme kan et bilka anlæg.. Cerwin Vega kan spille højt og larmende, men vil man have god lyd, så er CW ikke noget man skal vælge.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Netop sådan noget anlæg gider jeg ikke have - det samme kan et bilka anlæg.. Cerwin Vega kan spille højt og larmende, men vil man have god lyd, så er CW ikke noget man skal vælge.


    Nej, et bilka-anlæg kan bestemt ikke spille lige så flot som disse..
    Om ikk' andet kan du jo smutte hen og høre dem i aktion..
    Selv et par B&W kommer med skumgummi-propper til hullerne, hvis man får brug for det, så det har intet med kvaliteten af højttaleren at gøre.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • http://www.hifiklubben.com/DK/…E-15F_hoejttaler_Sort.htm


    Med en max effekt på 400W burde de kunne tage nogle tæsk. Jeg er i gang med at prøve at få reperaret en gammel 2x380W Carver forstærker, og dertil tror jeg næsten det bliver sådan et par der.[/quote]


    Jeg kan sige dig, at jeg har de her: http://www.hifiklubben.com/DK/…E-12F_hoejttaler_Sort.htm


    Der er fandme smæk på! :hb: Har også hørt VE-15F, og V-15F, og der er fandme også smæk på! :cheers: :hb:

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Nice sæt der :9xo NAD's silverline er smuk og stilren og neutal i lyden. Men Højttalerne blir du glad for med den bånddiskant.


    Jeg er ved at gå væk fra min rørforstærker, så den kommer snart til salg. Istedet er jeg gået igang med at konstruere KlasseD forstærkere. Har smuglyttet til nogle 200W forstærkere her i weekenden, og de spillede utrolig dynamisk, livligt og enormt musikalsk, og det uden modifikationer og tagen stilling til kabeldesign. Når jeg først får udskiftet indgangstrinnet med anden komperator og lavet rigtig afkobling på OP-AMP-ene, kommer den til at spille som en drøm. Bare udskiftning fra metaloxid kondensatorer til tantaler, gør en kæmpe lyttemæssig forbedring.


    Vil lige vise en lille billede af, hvordan det kommer til at se ud. Dog blir min en 700W, og der skal monteres langt flere lytter og af bedre kvalitet end vist her. Det blir VIFA-kondensatorer.


    Pris = det holder jeg for mig selv indtil videre :D Men noget billigere end din NAD og langt mere strømstærk.


    [Blocked Image: http://www.huuset.dk/KlasseD_small.JPG]


    Større billede ses her

  • Jeg er lige selv blevet ejer af et par CW CLS-12 og man kan godt høre at de er blevet forbedret lydmessigt siden CLSC-serien.


    Jeg vil nok sige at CLS-serien er en mellem ting mellem bulder CW som i gamle dage og Dali ;)


    Jeg var så "heldig" at mine gamle CLSC-10 havde en rasle-lyd som hifiklubben ikke kunne lave, så jeg kunne kun vælge et par nye CLS-10 fordi CLSC-serien var udgået i hifiklubben.
    Så var jeg så fræk at spørge om jeg kunne få 12" version imod at jeg selvfølgelig betalte forskellen i prisen (1000kr) mellem 10" og 12" og det sagde han go for :D


    Så jeg har faktisk fået mine nye højttalere for 1800kr stk i stedet for 2300kr fordi jeg gav mine gamle i "bytte" som kun kostede 1300Kr :D


    Så man kan roligt sige at hifiklubben yder tip-top service :D :9xo


    Edit:
    Og mht køb af VE- og V-serien ville jeg nok betale de ekstra kroner og så købe CLS-serien, de penge er givet godt ud i sidste ende og man får en mere allround højttaler end bare en bulder højttaler ;) men ok hvis det kun er fest og høj techno der skal spilles er der ingen grund til at betale de ekstra kroner for bedre lydkvalitet som man ikke får brugt ;)


  • Det var da et godt byt :)


    Men kiggede godt nok også på CLS-10, men så valgte jeg dog at købe VE-12F, som jeg er glad for :T


    Men jeg vil godt indrømme at jeg kan sku ikke køre mine helt ud, men den Receiver jeg har:d (marantz sr4600)


    Kenny, hvilken Forstærker/Receiver har du til at køre CLS-12 med?

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX


  • Den største forskel på VE- og CLS-serien er mellemtonen og diskanten som er mere high-end på CLS-serien.


    Og min forstærker er en onkyo Integra (efterhånden en gammel sag) der gir 120 Watt RMS i 4 ohm ;)
    Men jeg kan så nemt køre mine helt ud :P har dem på niveau 3½ ud af 10 nåår bassen næsten ikk kan følge med, men det er så os en vild techno sang ;) men kan nemt få den op på 4½ med rock sange :D

  • Quote

    Originally posted by Kenny


    Den største forskel på VE- og CLS-serien er mellemtonen og diskanten som er mere high-end på CLS-serien.


    Og min forstærker er en onkyo Integra (efterhånden en gammel sag) der gir 120 Watt RMS i 4 ohm ;)
    Men jeg kan så nemt køre mine helt ud :P har dem på niveau 3½ ud af 10 nåår bassen næsten ikk kan følge med, men det er så os en vild techno sang ;) men kan nemt få den op på 4½ med rock sange :D



    Hehe :dance:


    for at udnytte mine, så skal jeg have en NAD c372, og en NAD c272, ellers skal jeg over i noget disco :idea:

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Quote

    Originally posted by Troels


    Hehe :dance:


    for at udnytte mine, så skal jeg have en NAD c372, og en NAD c272, ellers skal jeg over i noget disco :idea:


    Du skal sQ ikk have mere end en NAD c372 for at udnytte dine ;)
    Dine og mine kan klare den samme belastning altså cirka 150 Watt RMS (Root Mean Squared), men selvom jeg kun gir mine 50 watt kan bassen ikke følge med fordi den er overdrevet så meget på techno sange, og det samme gælder dine :)
    Som sagt er det kun mellemtonen og diskanten der er forskellen på højttalerne.


    De 150Watt er hvad spolen kan klare, altså hvor mange watt den kan klare effektivt (konstant) før kobbertråden brænder over ;)


    Men du skal ikke kigge på de 300 watt for det er spidseffekt, altså hva den kun kan klare i et sekund eller såen før spolen brænder over :D


    Så fik vi lige sat det på plads 8) :D

  • Min Denon 3802 kan langt fra rive mine clsc1515'ere rundt.. Den kan gi dem gas, men laaangt fra gi dem kamp til stregen

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb