Så er der sku nyt anlæg :D

• Jeg har noget lign. det du går efter, og man får et lækkert system.. Dog er jeg glad for en lidt større forstærker (Denons 3802 model), og så den store af centrene.. Den giver noget mere lyd fra sig, og kan tåle dejligt meget.. Den eneste ulempe ved den, er dog at mærket foran sidder utrolig dumt..

-Har overvejet at skifte til den AVR 4306 du linker til, så man kan rive det sidste ud af B&W'erne..

Og en sidste kommentar til NAD-mærket.. Det spiller lækkert sammen med CW..
    Har i hvert fald gang i at spare op til en større Nad-stereo-forstærker til mine CW'ere

Og RAMASKRIG..
    Til den pris får du ikke meget i Hi-Fi klubben.. Men du kan gøre som jeg gjorde.. Køb lidt af gangen..
    I dit tilfælde kan man altid købe et par Dali 3003, eller 6006, og så spare op til center og bag-højttalere bagefter.
    Jeg havde i en måned kun én B&W 604S3 stående, og så 2 dalier på hinanden i den anden side. Og efter en måned fik jeg penge til den næste.. Og sådan fortsatte jeg ellers :D
    -Det er dog en særbehandling at få lov til at tage en højttaler med hjem af gangen

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• Urbananen:

Nej det kan jeg godt se, de er sku dyre sådan nogle højttalere :D
    Men sådan et par 3003'er der ser jo ganske pæne ud :crazyeyes:
    Hvad gør man så, man skalvel bruge nogle kabler og lidt for at smække det til computeren :/

• Lyder til at du har lidt flere penge end mig :roller: Hvilken farve er dine 604s3'er ? Jeg kan ikke rigtig beslutte mig...

Min overbevisning er lydkvalitets forskellen mellem 4306'ern og 3806'ern er ikke 5k værd, men jeg ved det ikke. Kan være Boris kan fortælle os det ? 5k er alligevel en god centerhøjttalers penge...

Ramaskriget - Du får sg ikke meget hifi for de penge.

• Ser lækkert ud, men må indrømme at jeg er mere til HK, når det gælder forstærkere :P.. Deres 970er er eddermanme fed! Den lyder IMO bedre end en NAD3x2er..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Originally posted by Ramaskriget
    Urbananen:

Nej det kan jeg godt se, de er sku dyre sådan nogle højttalere :D
    Men sådan et par 3003'er der ser jo ganske pæne ud :crazyeyes:
    Hvad gør man så, man skalvel bruge nogle kabler og lidt for at smække det til computeren :/

Hvis det er til computeren du skal bruge det, så taler vi jo om noget helt andet, m.m. du er villig til også at købe en forstærker..
    Man kan jo ikke bare putte et par højttalere til computeren :D

Og BUKKEMAND..
    Der er nu en del forskel på min "ældre" 3802, og deres nye 4206..
    Lydkvaliteten skulle være lidt bedre, den har automatisk instilling af surrounden.
    Den har 1 coax -indgang mere, hvilket jeg helt sikkert kommer til at skulle bruge senere..
    -Og den har HDMI-indgang..

Nej, jeg får ikke brug for alt den kan, men skal ha det alligevel :D
    Næste gang bliver det den, eller modellen større (DENON AVC-A11XV)

Og mine højttalere er Sorento.. Synes bedst om den farve..
    Den sorte bliver for hurtig ridset, og støvet..

Og ang. penge..
    Tjente dem bare op.. Havde ikke en kæreste dengang, hvilket var grunden til jeg fik råd :D .
    Tror jeg købte min forstærker på elev-løn som 16 eller 17-årig..

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Bukkemand:

Nej det har jeg så fundet ud af..

Hvis det skal være til computeren, så kan jeg foreslå Pod Speakers, som fås ved HiFi-Klubben. Det lille sæt koster 3k, og levere efter min mening god lyd.

Originally posted by urbananen

Hvis det er til computeren du skal bruge det, så taler vi jo om noget helt andet, m.m. du er villig til også at købe en forstærker..
    Man kan jo ikke bare putte et par højttalere til computeren :D

Nej så langt er jeg også kommet :)) Okaj, jeg har 7000 kr. at gøre godt med! Det er muligt man ikke kan få meget, men i må da vide hvilke fornuftige ting man kan få til 7K!

Jamen så må jeg jo være villig til også at købe en forstærker ;) Hvad skal jeg så bruge til at plugge skidtet til min computer? Det ville være supercool hvis nogen gad hjælpe :D

Nej så langt er jeg også kommet :)) Okaj, jeg har 7000 kr. at gøre godt med! Det er muligt man ikke kan få meget, men i må da vide hvilke fornuftige ting man kan få til 7K!

Jamen så må jeg jo være villig til også at købe en forstærker ;) Hvad skal jeg så bruge til at plugge skidtet til min computer? Det ville være supercool hvis nogen gad hjælpe :D

Ha ha, det går hurtigt der op af hva.. Så må du være lidt fleksibel :D

Men her er da et preg i en retning:
    Forstærker 3.3K
    2xDali 3.4K

Og så spar op til resten efterhånden :D

Eller også.. den billige men kraftige løsning..
    Sådan et par stykker her 2K
    Og en center 800
    Så mangler du bare et par baghøjttalere :D
    Der kan man evt. tage 2 CW'ere mere.. Så løber de op i nærheden af 8K..

Den sidste er dog en lidt "anderledes" sammensætning.. Den virker, og kan spille højt.. Men det er CW's billige løsning.

Du kan også finde dig et satelitsystem, som ofte er en hel del billigere, og der er lavet noget der spiller super godt til 7K, men kan dog ikke huske navnet :crazyeyes:

Og mht. kabler, da er det bare at finde et med et mini jack i den ene ende, og 2phono i den anden.

Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

• er det en solid state eller en tube?

*edit - bliver altså også lige nødt til at sige at hifiklubbens priser ligger ca. 10%over normalen.... anyway tillykke med det!

Originally posted by xenon
    er det en solid state eller en tube?

*edit - bliver altså også lige nødt til at sige at hifiklubbens priser ligger ca. 10%over normalen.... anyway tillykke med det!

Værsgod at finde Denon, Nad, B&W, Dali, Cambridge og Cerwin Vega billigere andre steder.
    Hi-Fi Klubben har de billigste priser i Europa på disse mærker. Så hvor du har de 10% overpris fra, fatter jeg så minus af.....?

Det er så selvfølgelig solid state, altså transistorer, da hverken NAD eller Denon bruger rør.

• Ooh, du er en skat Urbananen! :D Nu har jeg noget at arbejde med!

Den forstærker ser egentlig rimelig lækker ud! Lyder til at den er ganske nem at bruge, og man ikke umiddelbart skal have det helt store kendskab til Hifi for at bruge den fuldt ud.

Vil det ikke være en fordel hvis jeg opgraderer mit lydkort en smule? sidder pt. med et "soundblaster live! 5.1", og kunne da godt være man skulle kigge på en nyere generation af lydkort ;) Måske et Audigy 2, men det har jeg heller ikke den store forstand på.

Den højttaler du linker til, er det .. hvad skal vi kalde dem, Universal speakere, eller front speakere?

• Altså..
    Man kan uden problemer få det til at lyde godt med 5 ens højttalere.. Problemet er bare at det ser dumt ud..
    Derfor har man lavet små centre, og baghøjttalere, da de sjældent bliver belastet ligeså meget som de 2 fronter.

Og det er helt sikkert en fordel med et nyt lydkort, hvis du vil ha det fulde udbytte.
    Audigy er et lækkert kort.

-Og er også enig med Boris.
    Mht. Denon, NAD, CW, Dali og B&W, da er det svært at få billigere.
    De andre mærker de har, fx. Sony, Samsung og Pioneer, da kan man naturligvis få tingene billigere mange andre steder.

Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

• Okaj, det lyder godt. Så hvis man starter ud med de to der, og den forstærker du også linker til, så ville jeg kunne købe nogle af der R1000'ere senere når jeg får nogle flere penge :D

Orv, det lyder til at kunne blive rigtig nice egentlig! Så må jeg jo ud og finde mig et job ;D

Jamen du står da og mangler en HK 970 til 3,15 k samt 2 stk. CW VE-12/15 ;)....

6750 bliver det for 12"erne, men hvis du vil have 15, kommer det op på 7750 :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Og BUKKEMAND..
    Der er nu en del forskel på min "ældre" 3802, og deres nye 4206..
    Lydkvaliteten skulle være lidt bedre, den har automatisk instilling af surrounden.
    Den har 1 coax -indgang mere, hvilket jeg helt sikkert kommer til at skulle bruge senere..
    -Og den har HDMI-indgang..

Jeg tænkte mere på 3806'ern og 4206'ern.

Nej, jeg får ikke brug for alt den kan, men skal ha det alligevel :D
    Næste gang bliver det den, eller modellen større (DENON AVC-A11XV)

Jeg kender det godt :D

Og mine højttalere er Sorento.. Synes bedst om den farve..
    Den sorte bliver for hurtig ridset, og støvet..

Det var oss det jeg tænkte, men synes bare at den sorte model er federe :P

• http://www.hometheaterstore.co…tails.asp?ProductCode=703

den første side jeg lige kunne finde - 9k imod klubbens 11 - men ok priser over seas er også tit lavere....

jeg kan huske her sidste vinter da jeg var i hifiklubben (ledte efter nogle kabler) at de solgte MP3 afspillere (kan ikke huske hvilke mærker) til deres fulde vejledende pris - og kan huske at jeg tænkte at det næsten var bondefangeri - fordi jeg havde set samme produkter til den halve pris på edbpriser.

jeg må indrømme at jeg ikke kender noget til de specifikke indkøb hifiklubben laver på højtalere/amps/lign. men jeg er overbevist over at de har en stor fortjeneste pr. salg... Jeg ville aldrig købe forstærker/speakers der, da jeg ligemeget hvad ville have en følelse af at jeg var blevet snydt (selvom jeg måske slet ikke var blevet det)

btw de nævnte 10% er bare et tal jeg slyngede ud

Originally posted by xenon
    http://www.hometheaterstore.co…tails.asp?ProductCode=703

den første side jeg lige kunne finde - 9k imod klubbens 11 - men ok priser over seas er også tit lavere....

btw de nævnte 10% er bare et tal jeg slyngede ud

Selvfølgelig er tingene billigere i USA - de har en pænt lav moms, og prisniveauet er generelt lavere, så måske du skulle have styr på tingene inden du bare slynger tal ud? Det er ret svært at tage dig seriøs når du linker til en amerikansk forhandler, og derefter indrømmer du gætter dig til tingene.

Bare et lille hint ;)

Derudover, de 2K den forhandler så er billigere, ville blive ædt op af fragt og de afgifter du skal betale når de bliver stoppet i tolden, ja og mere til, så er de jo ikke spor billigere alligevel.

• Hifikblubben har jo eneret på B&W mm., så det er ikke videre mystisk, at de selv sætter prisen der. Dog er deres LCD røvdyre, og de kan fås billigere alle andre steder på nettet.

Jeg må lige nævne, at nedenstående lyder fremragende, og selv om det er kompakthøjtalere kan de stadig performe, når det går vildt for sig. Der er ikke nogen, som har tre B&W 805s de ikke bruger :))?

• hmmm... jeg kan se at din vinkel til tingene er at jeg absolut ikke kan have ret... ja nogle produkter har lavere pris i usa end i europa men ikke alle - nogle ligger på samme prisleje...

du tager ikke rigtig stilling til min historie om mp3-afspillere - men ok måske har hifiklubben bedre deals hos deres leverandører på højtalere end på mp3-afspillere - det kan godt være at jeg tager fejl...

ville du være emre tilfreds med en uk - store med lavere priser? - jeg kan lave en søgning til

*edit - ok har søgt lidt nu og har svært ved at finde forhandlere overhovedet. har dog fundet at modellen blev solgt til 12k i 2004 - så 11k her idag er ikke så slem end pris endda