Hej,
jeg har OC'et mit 7900GT fra
Core: 450 til 590
og
Memory: 660 til 900
bruger standard køling, og har ikke lavet Voltmod eller noget, men vil vide om det er et for stort OC?
Hej,
jeg har OC'et mit 7900GT fra
Core: 450 til 590
og
Memory: 660 til 900
bruger standard køling, og har ikke lavet Voltmod eller noget, men vil vide om det er et for stort OC?
hvis det er stabilt er det vel aldrig for stort
Hvilket mærke er kortet?
har du testet om det er stabilt fx med Atitool?
Pænt oc du har opnået der hvis det ellers er stabilt
hvis det er uden mod kan jeg ikke tro det.. test det
Jeg kan nu godt tro på det, hvis det er et af de billige mærker, da deres volt regulater køre op og ned, kender nok nogen med et Inno3d 7900GT som har opnået 640 Core og 850 Mem, jeg fik mit op på 550Mhz Core og 910 Mem.
Ellers et nice overclock, men tjek det lige i 3dmark05/6 og lad det køre et par timer eller 3 Eller test det med Atitool.
Det lyder ret vildt ja! Spændt på at høre:
1) Hvilket kort det er, helt præcist - jeg vil også ha et
2) Om det er stabilt ved ATITool og 3DMark.
i morgen brænder det sikkert af det kan 7900 serien da finde ud af
Var grunden til at de brændte af ikke at rammene blev for varme?
QuoteOriginally posted by Freddie
Var grunden til at de brændte af ikke at rammene blev for varme?
nej det var noget med at en eller anden vertex halløj blev overclocket med rammene, så kunne det ikke funke.
I det mindste er nvidia smarte nok til at sætte SM3.0 og PS3.0 på deres kort, i den sidste serie.
Hehe, ja det er et kanont OC mærke XD
Og ingen kender det :O.
Galaxy nVidia 7900GT
100.000 % stabilt i alle benchmarks, ati-tool, nTune, 3Dmark, Coolbits....
Kan saaagtens få memory højere op med dette kort
Hov forresten.....
Når man laver ATI-Tool test (Scan for artifacts formoder jeg det er), hvor lang tid går der så før man ved at den er stabil? Hvor mange minutter skal den køre? Og er det med standard settings?
EDIT: Prøvede lige at teste om jeg kunne komme meget længere med memory, og kunne altså få dem op på det højeste i rivatuner, dvs 990, men det gad jeg ikke, da det er aalt for højt, så jeg lader den blige på 900 for nu. Er overrasket over at den kan gå fra 660 til 1000....
Hold da kæft et vildt OC kort det her
Tror ikke på det. 900 uden vmod, næppe, og 1000..............
Sig endelig til hvis jeg skal uploade billeder
Ja tak, og gerne med nogle testresultater.
Kør ATI Tool i over 1 time ved OC, og kom med nogle screens...
Mit kører 715mhz på coren ved 1.55 volt ved 3Dmark og 690 ved 1.5 volt..
Mvh Mads
ja gerne atitool et par timer og billede tak.. lyder så MUMS hvis det passer
og derefter en gang 3dmark 06 for uden artifacts.....det er ofte der fejlene også viser sig.
Ok For det første har jeg lige taget nogle standard pics fra Coolbits, Ati-tool og nVidia Monitor som beviser hvad den kører på. Nu laver jeg lige nogle benches, Ati-tool i et par timer bliver nok ikke nu, da det tager så lang tid, men gør det i aften og poster billeder. Desværre kan jeg ikke bevise at jeg ikke har hævet vcore? Eller? Hvordan gør man det? På en LET måde..?
Men skal lige sige noget her....
Har ikke 3DMark06, og har kun 1gb download om måneden! Har 3Dmark, men det er en demo version, hvor det altså ikke er alle ting man kan sætte til.
Ati-Tool, er det man tester "Scan For Artifacts"? Og er det bare med standard settings man kører den?
Jeg uploader billederne lige straks, men vil gerne lige vide det med de der benchmarks først...Hvilke skal bruges og i hvor lang tid og hvordan...kan ikke downloade store programmer!
Men starter lige med at uploade standard billederne uden testerne, eller jo, men kun stabilitets testerne i rivatuner og coolbits...
Som det ses i det første her, har jeg allerede trykket test i coolbits og den har accepteret hastigheden på kortet
Også her i Rivatuner har den accepteret den
i MonitorView fra nVidia viser den tydeligt at kortet kører på angivne clocks
udover det hele har jeg også hævet PCI-E bussen til 2825
P.S. Ved ikke hvorfor billedkvaliteten er blevet så dårlig da den blev uploadet, håber i godt kan læse skriften!
P.P.S. Efter 5 minutter i ATI-Tool's scan for artifacts rammer temperaturen 70 grader, og average fps er på 83, skal nok køre den en time senere, nu har i bare lige en hurtig bench
Jeps det er bare Scan for Artifacts, og du skal ikke ændre noget pånær lige OC;)
Og du kan ikke vise det med volt på nogen måde med screenshot..
Og for mig er ATI-Tool test fint nok.. for jeg vil sku gerne se om den kan kører igennem..
Mvh Mads