OC på dette 7900GT for vildt?

• Hej,
    jeg har OC'et mit 7900GT fra

Core: 450 til 590
    og
    Memory: 660 til 900

bruger standard køling, og har ikke lavet Voltmod eller noget, men vil vide om det er et for stort OC?

• hvis det er uden mod kan jeg ikke tro det.. test det

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Jeg kan nu godt tro på det, hvis det er et af de billige mærker, da deres volt regulater køre op og ned, kender nok nogen med et Inno3d 7900GT som har opnået 640 Core og 850 Mem, jeg fik mit op på 550Mhz Core og 910 Mem.

Ellers et nice overclock, men tjek det lige i 3dmark05/6 og lad det køre et par timer eller 3 :9xo Eller test det med Atitool.

• Det lyder ret vildt ja! Spændt på at høre:

1) Hvilket kort det er, helt præcist - jeg vil også ha et :)

2) Om det er stabilt ved ATITool og 3DMark.

GA-965P-DQ6 · E6600 · 2*1GB PC6400 Super Talent · XFX 7950 GX2 · 2x WD2500YD 250GB · 700W Fortron · Lian Li PC101A

Originally posted by Freddie
    Var grunden til at de brændte af ikke at rammene blev for varme?

nej det var noget med at en eller anden vertex halløj blev overclocket med rammene, så kunne det ikke funke.

I det mindste er nvidia smarte nok til at sætte SM3.0 og PS3.0 på deres kort, i den sidste serie.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

• Hehe, ja det er et kanont OC mærke XD

Og ingen kender det :O.

Galaxy nVidia 7900GT

100.000 % stabilt i alle benchmarks, ati-tool, nTune, 3Dmark, Coolbits....
    Kan saaagtens få memory højere op med dette kort

• Hov forresten.....
    Når man laver ATI-Tool test (Scan for artifacts formoder jeg det er), hvor lang tid går der så før man ved at den er stabil? Hvor mange minutter skal den køre? Og er det med standard settings?

EDIT: Prøvede lige at teste om jeg kunne komme meget længere med memory, og kunne altså få dem op på det højeste i rivatuner, dvs 990, men det gad jeg ikke, da det er aalt for højt, så jeg lader den blige på 900 for nu. Er overrasket over at den kan gå fra 660 til 1000....

Hold da kæft et vildt OC kort det her

• Tror ikke på det. 900 uden vmod, næppe, og 1000..............

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Rettet en gang, sidst af nano ().

• ja gerne atitool et par timer og billede tak.. lyder så MUMS hvis det passer

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• og derefter en gang 3dmark 06 for uden artifacts.....det er ofte der fejlene også viser sig.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Ok :) For det første har jeg lige taget nogle standard pics fra Coolbits, Ati-tool og nVidia Monitor som beviser hvad den kører på. Nu laver jeg lige nogle benches, Ati-tool i et par timer bliver nok ikke nu, da det tager så lang tid, men gør det i aften og poster billeder. Desværre kan jeg ikke bevise at jeg ikke har hævet vcore? Eller? Hvordan gør man det? På en LET måde..?

Men skal lige sige noget her....
    Har ikke 3DMark06, og har kun 1gb download om måneden! Har 3Dmark, men det er en demo version, hvor det altså ikke er alle ting man kan sætte til.

Ati-Tool, er det man tester "Scan For Artifacts"? Og er det bare med standard settings man kører den?

Jeg uploader billederne lige straks, men vil gerne lige vide det med de der benchmarks først...Hvilke skal bruges og i hvor lang tid og hvordan...kan ikke downloade store programmer!

• Men starter lige med at uploade standard billederne uden testerne, eller jo, men kun stabilitets testerne i rivatuner og coolbits...

http://peecee.dk/?id=44925

Som det ses i det første her, har jeg allerede trykket test i coolbits og den har accepteret hastigheden på kortet

http://peecee.dk/?id=44923

Også her i Rivatuner har den accepteret den

http://peecee.dk/?id=44926

i MonitorView fra nVidia viser den tydeligt at kortet kører på angivne clocks

udover det hele har jeg også hævet PCI-E bussen til 2825 :D

P.S. Ved ikke hvorfor billedkvaliteten er blevet så dårlig da den blev uploadet, håber i godt kan læse skriften!

P.P.S. Efter 5 minutter i ATI-Tool's scan for artifacts rammer temperaturen 70 grader, og average fps er på 83, skal nok køre den en time senere, nu har i bare lige en hurtig bench

• Jeps det er bare Scan for Artifacts, og du skal ikke ændre noget pånær lige OC;)
    Og du kan ikke vise det med volt på nogen måde med screenshot..
    Og for mig er ATI-Tool test fint nok.. for jeg vil sku gerne se om den kan kører igennem..

Mvh Mads :T