Royale goder

  • Faktum er, at Kongehuset ER en god invistering for det danske samfund. Som vores transport-minister sagde, så er det besøg de lige har haft i grækenland, noget der vil indtjene den danske stat mange mange millioner. Det er god reklame, og selvfølgelig skal hun foran i ventelisten!! Hvis Anders Fog skulle opereres, ville han da også få nogle goder...


    Tag jer dog sammen, og indse at verden selvfølgelig ser sådan ud, og bør gøre det.. Med magt kommer fordele.

  • Quote

    Originally posted by shack
    Faktum er, at Kongehuset ER en god invistering for det danske samfund. Som vores transport-minister sagde, så er det besøg de lige har haft i grækenland, noget der vil indtjene den danske stat mange mange millioner. Det er god reklame, og selvfølgelig skal hun foran i ventelisten!! Hvis Anders Fog skulle opereres, ville han da også få nogle goder...


    Tag jer dog sammen, og indse at verden selvfølgelig ser sådan ud, og bør gøre det.. Med magt kommer fordele.


    Ikke lige min måde at formulere det på, men ja, jeg kan kun være enig :)

  • Hehe ved godt jeg sagde det lidt hårdt, men den anden verdens opfattelse er bare lidt for lyserød:)


    Men som mange andre også er inde på, er jeg ikke nogen fan af kongehuset, men de er en god reklame for Danmark, og jeg tager hatten af for de liv de skal leve. Jeg gad nemlig ikke. OG dette på trods af at hun får lavet sin hofte lidt hurtigere!!! Selvfølgelig skal hun da det! Hvordan ville det se ud for Danmark i al almindelighed, hvis vi lod vores dronning humpe rundt og vente på at komme op på ventelisten! Det er sku sådan noget der koster dyrt, når udlandet ser os på den måde.

  • Quote

    Originally posted by shack
    Som vores transport-minister sagde, så er det besøg de lige har haft i grækenland, noget der vil indtjene den danske stat mange mange millioner. .


    Uden kongehuset havde vi vel ikke haft et anspændt forhold til Grækenland at forbedre?

  • Kongehuset er nok en af de bedste forretninger Danmark har. For det første giver det et rigtig godt ry i udlandet, men det er også en af de medvirkende grunde til at der kommer sindsygt mange krydstogtskibe til Københavns Havn. Tænk på alle de stinkende rige amerikanske turister der ligger penge i Danmark.


    Kongefamilien er faktisk ikke en voldsom stor udgift. De får deres løn som er x antal millioner om året, men ud af det betaler de lønninger til en række personer. De betaler selvfølgelig deres skat og derved går nogle af pengene tilbage til statskassen.
    Selvom kongefamilien ikke var der så skulle bygninger osv jo stadig vedligeholdes da det er en del af den danske kulturskat, så det har jo ikke noget med kongefamilien at gøre.
    Med alt det arbejde de laver, og alt det good-will de optjener så tror jeg faktisk at det i praksis betyder at Danmark tjener på kongefamilien.


    Så derfor er dronningens knæoperation i virkeligheden en investering.


    Jeg kan ikke se at man skal have så ondt i røven af at hun springer ventelisten over. Men jeg er heller ikke særlig stor tilhænger af janteloven.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • amen

  • Quote

    Originally posted by origin


    kan da godt være de får en masse penge.. men for de penge får du gratis skole, gratis hospitaler osv.. prøv lige og brug hovedet lidt.. ville du hellere ha at du skulle betale for at din knægt kommer i skole og får en god uddannelse og hvis du bliver ramt af kræft skal betale 1 milliard for at de kan helbrede dig? godt så flyt til USA..

    Øøøøøøøh og det har HVAD med kongehuset og gøre..???
    Kongehuset er da på ingen måder dem der sørger for hverken uddannelse eller sygehjælp.. langt fra... kongehuset fungere ikke som andet end DK'S ansigt udad til, Jeg syntes personligt ikke vi har behov for et kongehus, og diverse kloge hoveder spår også at kongehuset ikke får lov og bestå meget længere... Men igen jeg kan heller ik se hva i alverden vi skal bruge dem til, udover vi betaler gildet for dem, store dyre biler.. fede rejser.. slotte.. skibe.. osv osv osv osv.. nej fanme nej ..

  • Tror sku vi har langt flere tyske turister i Ringkøbing alene, end du har stinkende rige amerikanske turister i resten a landet :))

  • Danmarks monarki er - som det vist er blevet sømmet godt fast - en fantastisk investering og generelt også noget af historisk værdi...


    Syns det er fair nok at hun kommer foran... Det er da også dejligt typisk af Se & Hør at give folket det de vil have, så længe de sælger på det :roller:


    Quote

    Originally posted by humpeligimp
    Der er altså forskel på bygningsværker og forfatningsregler.


    Og hvor skulle de gøre af grand canyon hvis de besluttede sig for at afskaffe den?


    Hvis de var komplet ligeglade med det og bare så det som et stykke jord, så sku det da undre mig på det kraftigste hvis ikk de havde cementeret de mindste af hullerne ud og anlagt indkøbscentre, boligkomplexer og andet gøgl lige oveni...

  • Quote

    Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

    Øøøøøøøh og det har HVAD med kongehuset og gøre..???
    Kongehuset er da på ingen måder dem der sørger for hverken uddannelse eller sygehjælp.. langt fra... kongehuset fungere ikke som andet end DK'S ansigt udad til, Jeg syntes personligt ikke vi har behov for et kongehus, og diverse kloge hoveder spår også at kongehuset ikke får lov og bestå meget længere... Men igen jeg kan heller ik se hva i alverden vi skal bruge dem til, udover vi betaler gildet for dem, store dyre biler.. fede rejser.. slotte.. skibe.. osv osv osv osv.. nej fanme nej ..


    Kan tydeligt høre at du ikke har sat dig særlig godt ind i tingene.. . Men heldigvis er der en del herinde som har indset hvad kongehuset i virkeligheden bliver brugt til.


    Jeg ved ikke om du snakker om de samme eksperter, som sagde at Frederik og Mary har sikret Monarkiet et par generationer frem, pga. deres succes hos folket?

  • Jeg mener sq det er for dårligt at at et menneske skal være født til at være bedre end andre! Godt være det giver reklame, men det er sq lidt for kapitalistisk med et kongehus!!


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Quote

    Originally posted by DGK TheHppChickn
    Jeg mener sq det er for dårligt at at et menneske skal være født til at være bedre end andre! Godt være det giver reklame, men det er sq lidt for kapitalistisk med et kongehus!!


    DoGK


    Det lyder mere som noget man bør sige om det engelske kongehus, efter min mening.


    Synes der er kommet en masse fornuftige argumenter, der tale for vores kongehus.


    Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Tja alternativet er en præsident.. Så tænker jeg straks på Geroge Bush .. Forresten er de en god forretning for DK - lige som 10. klasserne. :))


    Er det fordi Fogh "censur" på Bush hele tiden ? :razz:


  • Fogh slikker max røv på Bush .. Han gør alt for en pindemad og et håndtryk.

  • Quote

    Originally posted by DGK TheHppChickn
    Jeg mener sq det er for dårligt at at et menneske skal være født til at være bedre end andre! Godt være det giver reklame, men det er sq lidt for kapitalistisk med et kongehus!!


    DoGK


    kapitalistisk......hvordan dog det.


    Det kan godt være de "får" penge foræret af danmark, men der er også en del ting som de skal bruges på.....der er sq ikke så de kan vælte rundt i dem som joakim von and. Og det er faktisk dem med færrest rettigheder i Danmark da de ikke engang har stemmeret.........jeg ville sq nødig være kronprins i danmark, der er ikke meget "frihed" i det når det kommer til stykket, men man kan jo tude over det som man vil, hvis man ikke gider sætte sig ind i hvad det i virkeligheden vil sige.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg har ikke lige fået læst hele tråden igennem..


    jeg syntes at det er godt vi har kongehuset men de skal sgu ikke ha så mange penge...


    og at de springer køen over er jo sygt !!! jeg kunne forstå hvis det var livstruende men tænk på gamle fru hansen. som ikke kan komme ned fra 5sal i hendes lejlighed pga. dårligt knæ... droningen har det jo ikke dårligere faktisk tvært imod tror jeg end alle de 1000 der venter.. og hun har jo røven fuld af penge så kunne hun passende tage på et privat hospital !!?? så vil hun ikke snyde nogen.....


    hvis man ser på andre eksempler alexandra fik dansk statsborgerskab langtid før hun måtte....


    og hun var jo ikke engang royal på det tidspunkt.. ?!? hun fik bare sær regler fordi hun kendte kongehuset ??? og alexandre får stadig 1mio. om året nu ?!? hvorfor hun gør jo slet ingenting nu....


  • Det kunne være du skulle ta' og læse hele tråden igennem