Indlæg af DGK TheHppChickn

    Hey


    Har et meget træls problem:
    Som de fleste TDC kunder, har jeg en TDC box til at modtage internet, telefon og TV. For at få Gigabit netværk på mit interne netværk har jeg efter TDC-boxen installeret en Gigabit-router der også er trådløs, som er koblet til TDC-boxen via WAN-porten.


    TDC-boxens ip har jeg sat til 192.168.1.1 og sat routerens WAN-port til 192.168.0.10 med fast ip. Derefter har jeg routeren med ip: 192.168.0.1 På den måde fungerer det hele som et hastigheds filter, med TDC-box på 100mbit og router og LAN på 1 Gbit.
    Internettet og andre ting fungerer fint.


    Det store problem ligger så i at jeg vil bruge min NAS-server som FTP-server, og den sidder på 1 Gbit nettet for en bedre streamings-hastighed med PC. Kan få ftp til at virke på det lokale netværk. Men vil gerne have den til at virke REMOTE.
    Har derfor forwardet I TDC-boxen, port 21 og 20 til routerens ip, og i routeren forwardet 21 og 20 til NAS-serverens IP. Ved dette kan jeg godt oprette forbindelse til den udefra, men så snart jeg skriver adgangskoden siger browseren: "Siden kan ikke vises" Dette kan jeg imidlertid godt når jeg bruger FTP på det interne net.
    Tænker at det måske er et problem med en udadagående port?


    Nogen der har nogle løsningsforslag? Alt kan bruges. :)


    DoGK

    Har lige ryddet loftet igennem, og fandt min gamle amiga. Søger derfor en strømfyning til en Amiga 500 eller 500+. Der er sikkert nogen der ligger inde med sådan en lækker sag. :)


    Desuden søger jeg alle mulige spændende dele til Amiga, måske et eksternt drev, kan ikke huske om der findes en hdd til sådan en.


    På forhånd tak! :)

    Hey


    Har lige haft min Medion SAM2010 til RMA efter et afbrændt bundkort. Har nu fået den tilbage alt ser tilsyneladende ud til at den virker perfekt. MEN! finder ud af, når jeg prøver at oprette forbindelse til et trådløst netværk, siger den den ikke kan oprette forbindelse fordi signalet er for svagt. Dette er selvom baren viser fuld styrke. Har prøvet på mange routere, men giver ingen forskel. Har både Vista Home Premium, og Fedora 9 installeret, og det trådløse net virker tilsyneladende ikke på nogen af dem. Er der nogen der kan hjælpe mig, gider ikke til RMA igen!
    Tjekkede lige om det hele var tilsluttet rigtigt, og fandt ikke nogen fejl i det trådløse netværkskort, det er det gamle netværkskort der stadig sidder i.


    Plz Help me!! Cry.. cry

    DoGK

    Hey


    Altså nu har jeg gået rundt og tænkt og tænkt, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv. Hvad er de klumper aller cylindre der sidder på en ledning? Hvad er de til?? De er jo alle vejne selv på helt små kredsløb, som fx min USB mus, og på min lader til min laptop. Please nogen der ved??


    DoGK

    Har prøvet det.. det var fordi jeg havde en harddisk med en linux partition og så kunne den ikke finde ud af det, men det er ikke linux der har kørt på den vel? Men prøv at formatere disken med en startdiskette, eller da det jo er en bærbar... startUSB-nøgle. Virkede da jeg havde problemet.


    DoGK

    Okay....


    Når man har logget ind på en delt mappe i windows; hvor man har en slags rettigheder, og gerne vil skifte til en anden bruger; med andre rettigheder, men uden at skulle logge ind og ud af windows igen, hvordan gør man så?? Altså hvis det kan lade si gøre. Har prøvet alt muligt, men intet lader sig gøre. Håber nogen kan hjælpe!


    DoGK

    tror jeg prøver begge, så må jeg se hvad jeg hurtigst kan lære at bruge... men det er nu mest til bare at notere formler med. men takker for svarerne. så må jeg se men kunne være fedt med et tastatur man kunne sætte til, og bare skrive alle operatorer med.


    DoGK

    Kunne godt tænke mig at vide om der var nogen der kender et program, der er nemt, hutigt kan tage formler som notater, altså med korrrekt notation. Et hvor det ikke tager 100 år fordi man skal bruge musen til at klikke hvad man vil (ligesom i word).
    Kan man evt. få et tastatur hvor de fleste matematiske operatorer er på?
    Kan man det, eller hvad bruger i andre, når i skal tage matematiske notater?


    DoGK

    man behøves ikke nogen speciel antenne, eller kabel bare der er signal nok... det er jo digitalt, men antennen skal være en der kan modtage tv2, hvis den kan det burde den også kunne tage digital signal. tv2 antenne betyder bare at tænderne sidder tættere sammen, og den kan modtage uhf, men de der indendørs v-formede antenner kan have svært ved at få et signal.


    DoGK

    Quote

    Oprindeligt indlæg af peacman
    Darkraver! jeg sidder sku liger her med nulle-joe ved min side! Anyways, jeg brugte speedfan og core temps, Speedfan sagde forresten også at temp3(Hvad end det er) er foruroligne koldt(-129c)


    Når der er en ISA bus til temp der ikke sidder nogen sensor på viser speedfan det som den laveste temp det kan ta'


    DoGK

    Tror det er lidt svært at finde nogle ordentlige 80mm, de er ved at gå lidt af mode. De flytter simpelthen ikke nok luft i forhold il støjniveauet.
    Og endnu værre hvis du har gitter, bladvinkelen er alt for bred, så luften presses nærmest sidelæns gennem gitteret. De skal hlst være så tynde så muligt hvis man skal have flow med gitter, men så larmer de ad h til.
    ville nok også tage silverstone hvis det er-.


    DoGK

    Tror ikke der er noget galt med dsisken: Prøv at opdatere bios, og check for vira og spyware, lort fra slå alt hvad du ikke ved hvad er fra under msconfig.


    DoGK