Min fratrædelse forklaret

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det gode ved tweak er at selv nye kan få ekstrem hurtig support på næsten ethvert tidspunkt af døgnet...og næsten altid temmelig proffesionel support....selvom vi ikke altid er enige herinde :)


    Men så er huskereglen, jeg har altid ret :)) :T :crazyeyes:


  • OC og Køling er så vidt jeg husker et noget nyere forum end off topic. ;)


    Tror altid at der vil være mest aktivitet i et offtopic forum - det er der hvor man "lærer" andre brugere at kende, samt der hvor alle på en eller anden måde har et eller andet til fælles.


    Samtidig kan jeg da hurtigt sige at jeg ikke har ret mange posts i OC og Køling, hvis jeg overhovedet har nogle - jeg overclocker ikke, mit system kører hurtigt nok, men det er da ikke ens betydende med at jeg ikke kan læse det der er der inde for at lære noget mere. Hardware skriver jeg heller ikke så meget i, men det er fordi der er en del her inde der er noget klogere end mig på det område - læser der i mod for at lære.


    Software skriver jeg en del i - for det ved jeg da i det mindste bare lidt om... det er måske ikke Tweaking som sådan, men forestil dig et Tweak uden et software område?


    Foto og Grafik, Film og Musik og Hjemmesider er efter hvad jeg ved kommet pga folk ønsker det, fordi der er flere interresser. Tweak uden dette vil jo være næsten "tomt" uden de kategorier, eller også ville vi have en voldkneppet Off topic del.


    Ang det med at være førende inden for OC.... er der ikke stadig nogen der har nogle rekorder? Det må da siges at være førende....?


  • Intet mindre end enig.. :9xo


    Edit: Så sq lige en stavebøf.. 2 gange :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det gode ved tweak er at selv nye kan få ekstrem hurtig support på næsten ethvert tidspunkt af døgnet...og næsten altid temmelig proffesionel support....selvom vi ikke altid er enige herinde :)


    Det har du helt ret i :9xo


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Jo er nogle enkelte der har retkorter, men ikke i det store løb eller det nye... Tom's SPI tid med sin 670 3.8@7.2 med hans voldsyge ram, tror stadig han har i enkelte, ikke 1M....
    T-max, Jacob Hansen, w3ber, jeg - indenfor PiFast i FX55 klassen, og tilmed i 130nm... (var oxo en ikke tweak.dk bruger med..)


    Grafikkort...
    x850XT, x800 serie og sårn, er der folk der har noget indenfor, men...


    Men.... Indenfor all-around ikke specifikt udstyr, nej, ikke en eneste rekort hos en tweak.dk bruger...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Jeg er enig i hvad du siger Bentzin, men modstider det hvad FlexQ siger? - Han siger, hvilket jeg er enig i, at der er alt for meget pjat herinde, og det ikke er nær så entsuciastisk som tidligere, altså er det gået fra HiFi-Klubben til Fona/Merlin, hvis man taler i kvalitetsforstand..


    Og ja, man skal acceptere at der skal være plads til alle, men du kan vel godt se at "hvor er samhørrigheden med alm. tænkende mennesker ?", "underlige forkortelser og et homemade bench-oc-præget sprog." "ikke kan klare alm. mennesker", ikke just er at acceptere at der er mange forskellige typer brugere på tweak.dk, right?


    Men somsagt, enig i budskabet... :roller:


    Der er jeg for en gangs skyld helt enig. ;)


    Hvis men er fortaler for at alle skal føle sig velkomne og tilpas, uanset forskellighed, så er det jo kun rimeligt at man selv står i spidsen som et godt forbilled, og ikke antyder at visse andre både er underlige og snakker et andet sprog.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Der er jeg for en gangs skyld helt enig. ;)


    Hvis men er fortaler for at alle skal føle sig velkomne og tilpas, uanset forskellighed, så er det jo kun rimeligt at man selv står i spidsen som et godt forbilled, og ikke antyder at visse andre både er underlige og snakker et andet sprog.


    Gaab. :roller:


    Til topic: Håber vi får en, som på samme måde accepterer alle slags - også de alm. brugere, som Happy^var go' til. :9xo

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Jo er nogle enkelte der har retkorter, men ikke i det store løb eller det nye... Tom's SPI tid med sin 670 3.8@7.2 med hans voldsyge ram, tror stadig han har i enkelte, ikke 1M....
    T-max, Jacob Hansen, w3ber, jeg - indenfor PiFast i FX55 klassen, og tilmed i 130nm... (var oxo en ikke tweak.dk bruger med..)


    Grafikkort...
    x850XT, x800 serie og sårn, er der folk der har noget indenfor, men...


    Men.... Indenfor all-around ikke specifikt udstyr, nej, ikke en eneste rekort hos en tweak.dk bruger...


    nu har du ikke ret for det staves rekord :D den regel er hermed annulleret!


    men rekorder....helt ærligt, der ved vi begge at vi aldrig bliver enige, men alligevel, hvor vigtige er de for tweak som et seriøst sted ?


    for mig at se kunne tweak nemt være en forretning...endda en af de bedste i dk måske, for "folket". dvs en masse gutter (og burger) der sidder og rådgiver hele Hr og fru danmark(...samt deres børn) i hvad de bør købe, hvad de bør opgradere og hvad deres computer fejler......og udover det uddanner vi mange af dem samtidig i selv at finde ud af det næste gang, samt at få det bedste ud af deres udstyr.......skulle det være retfærdigt skulle der sq betales for al den hjælp folk herinde giver....men vi er sq for gode af os :)


    vi er en af de bedste support afdelinger i danmark for den almindelige pc bruger........ganske enkelt. og det der er vigtigt er at vi bliver ved med det....bl.a. ved at "uddanne" folk så de selv lærer noget af vores hjælp.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Simpelthen ramt lige i r.... (Faxe i EM-finalen ´92) :9xo


  • Som du kan sige det! :9xo


    Quote

    Originally posted by M.Beier
    Det er uden betydning, men var mere svar på spørgsmålet fra ham med avatar'en. :))


    EDIT: Nicket er Zlinky


    lol :P

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Gaab. :roller:


    Til topic: Håber vi får en, som på samme måde accepterer alle slags - også de alm. brugere, som Happy^var go' til. :9xo


    Det var såmænd ikke for at pege fingre. Det jeg mener er at det nemt kan støde andre. Du vil naturligvis heller ikke bryde dig om at få at vide at du snakker på en måde så "alm. mennesker" ikke forstår dig.


    Nu overdriver jeg selvfølelig, er jeg godt klar over, for det var jo ikke hvad du skrev - Men det er lidt samme situation det giver.


    Der er nok ingen der vil kaldes sære og specielle, også selvom de så måtte være det. ;)

  • Okay nu er diskussionen oppe igen. Og så vil jeg lige skrive det samme igen som alle andre har gjort:
    Jeg mener IKKE at det er forkert at nogle (jeg er temmelig sikker på du mener mig) snakker i et sprog nogle ikke forstår. Der er også folk herinde der ikke forstå det hvis du kalder noget bundkort. Fordi de ikke aner hvad det er. Og så spørger de og så svarer du. Det samme kan du gøre hvis du ikke forstår hvad noget andet er. Jeg har flere gange vist at jeg er villig til at hjælpe, men hvis man hver gang skal nedgøres for at bruge et andet sprog for at spille smart er jeg meget snart færdig med det. Så kan du sidde og ryge alt det du vil. Helt ærligt tror jeg der er en grund til at martin kaldte sitet Tweak.dk og ocnyt.dk i sin tid, frem for supersupportforum.dk. Bevares, jeg synes det er fint at vi hjælper. Og sådan har det også været alt den tid jeg har været her. Men der var en gang hvor der ALDRIG var denne slags brok over det. Og nej, der er faktisk ikke andre danske sider at tage hen for den slags.
    Hvis der skal være plads til alle som du siger skal der sgu også være pldas til os andre.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Okay nu er diskussionen oppe igen. Og så vil jeg lige skrive det samme igen som alle andre har gjort:
    Jeg mener IKKE at det er forkert at nogle (jeg er temmelig sikker på du mener mig) snakker i et sprog nogle ikke forstår. Der er også folk herinde der ikke forstå det hvis du kalder noget bundkort. Fordi de ikke aner hvad det er. Og så spørger de og så svarer du. Det samme kan du gøre hvis du ikke forstår hvad noget andet er. Jeg har flere gange vist at jeg er villig til at hjælpe, men hvis man hver gang skal nedgøres for at bruge et andet sprog for at spille smart er jeg meget snart færdig med det. Så kan du sidde og ryge alt det du vil. Helt ærligt tror jeg der er en grund til at martin kaldte sitet Tweak.dk og ocnyt.dk i sin tid, frem for supersupportforum.dk. Bevares, jeg synes det er fint at vi hjælper. Og sådan har det også været alt den tid jeg har været her. Men der var en gang hvor der ALDRIG var denne slags brok over det. Og nej, der er faktisk ikke andre danske sider at tage hen for den slags.
    Hvis der skal være plads til alle som du siger skal der sgu også være pldas til os andre.


    Jeg synes det er fedt, at der er nogen der har en viden - og interesser - som jeg ikke har, så længe der ikke forventes jeg synes alt det de skriver er det mest interessante i verden - og sådan er det heldigvis ikke herinde. Jeg ved også, at de fleste vil forklare mig hvad de ævler om, hvis jeg spurgte dem.


    Det kan da være spændende at læse, både for at følge med, men forhåbentlig også blive lidt klogere.


    Det er tiltaler mig ved tweak.dk er netop forskelligheden. Naturligvis kan man ikke lige godt med alle brugere, men jeg tiltaler nu normalt folk pænt alligevel, og hjælper dem hvis jeg kan - det er jo trods alt "kun" et forum.

  • Hvis nu folk gad ulejlige sig, til at læse hvad jeg skrev:


    Hvor er dynamikken og bredden ? Hvor er samhørigheden med alm. tænkende mennesker ? - Som der jo er en overvejende del af her på tweak.dk !
    Ikke for at forklejne "de lidt gale" nørder. Men som så mange har fortalt mig (især), at tiderne skifter, så det gælder om at følge med udviklingen.


    Hvis man kun er til bench og OC og ikke kan klare alm. mennesker - ja så er der da andre græsgange, hvor den slags kan opfyldes.


    Men det er jo ikke unormalt her, at tingene bli'r hevet ud af deres sammenhæng. Bare ret træls, at det skal skæres ud i pap.


    Men så en gang til: Jeg har intet i mod folk som bencher og OC'er. Så længe de ikke er arrogante, nedladende og f.eks. sviner folk til på andre plan. Bl.a. fordi de måske ikke lige ved alt, om de der tal og udtryk.


    Hvis det virkelig er så svært at forstå - tja - så er det bare sørgeligt ! :rolleyes: Men det er måske fordi det er nemmere, at forvandske andres meninger, så de passer ind i ens eget kram. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/bentzin/assets/images/dunno.gif]


  • Mikkel, help meeeee...


    Bentzin, "Men det er jo ikke unormalt her, at tingene bli'r hevet ud af deres sammenhæng. Bare ret træls, at det skal skæres ud i pap." Det er igen at tale nedladende til andre, selvom det er i en anstændig tone, så er det... Flabet / arrogant.


    Tror vi går meget forbi hinanden, som tidligere nævnt, så er man tilbøjelig til at virke arrogant / nedladende såfremt det at man yder noget ekstra for at hjælpe når der er forståelsesproblemer og bare får et "så vi normale mennesker" i hovedet, og ikke er det mindste taknemmelig for folk gidder bruge deres tid på at forklare det.. - Personligt er dette årsag til jeg ikke gidder forklare ting mere, min smertetersken er ikke så stor som SlackeRs tilsyneladende.


    - Og så skal det da ikke være nogen hemlighed at det er pisse irriterende, og man kommer til at være enormt arrogant, når nogen prøver at udtale sig om man tager fejl i noget man har stort kendskab til, eller prøver at holde en nede fra at tænke stort, altså janteloven....


  • Jeg synes netop det er det samme jeg siger. Det jer reagerer på er at du ikke kan acceptere at det kan ske at du er nødt til at spørge for at forstå. Hvis du skal være helt ærlig, hvor mange gange har du så spurgt ind til noget i en tråd og ikke fået en forklaring? (måske en enkelt bruger undtaget, men lad det ligge. Det er ikke det denne diskussion går på)
    En helt anden ting er at jeg ikke rigtig føler at jeg behøver finde mig i at jeg som en del af en gruppe gang på gang skal nedgøres som selvbestaltet, "homemade sprog" og lignende. Det har jeg aldrig bedt om - og herfra har du MEGET snart fået dit sidste uddybende svar hvis det der fortsætter. Så kan du jo se om det bliver bedre af det.
    Og som jeg skrev før er der ikke andre græsgange i danmark, nej. Og i den sektion som omhandler OC og køling forventer jeg kraftstejlemig at jeg har lov til at benytte det sprog JEG finder passende og som ER meget nemmere at benytte når det omhandler den slags.
    At man bare skal følge strømmen vil jeg blæse et stykke. Så længe jeg kan se at EN eneste mere end en enkelt har interesse i det der bliver skrevet fortsætter jeg. Derefter flytter jeg nok samtalen over på msn.

  • Pædagogen forlader børnehaven.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • Du viser endnu en gang - med al tydelighed - hvad du er for en slags person. !! Hvad skal den * være godt for - andet end en nedladende og provokerende bemærkning !!!
    Fordi du ved lidt mere end andre, så ka' du tillade dig alt. Du er simpelthen . . . . slettet af censuren . . . . da det ikke er det værd.

  • Undskyld Bent... Du har ret, den var ikke nødvendig, det skal jo ikke være nogen hemlighed at Mikkel og jeg ikke just er perlevenner hellere, men han kan alligevel godt se hvad jeg mener med nogle ting kan virke provokerende, når en der bestemt ikke er tilhænger af min rolle erkender der er noget om snakken, så må du altså overveje om det måske ikke kun er den anden der laver fejl, men også dig selv.


    Iøvrigt, jeg er ikke 13 :))