Beskatning af sms og e-mail
EU-Parlamentet undersøger, om der er idé i at lægge skat på elektronisk kommunikation som e-mail og sms
/ritzau/ - 16:46 - 26. May. 2006
EU-Parlamentet har nedsat en arbejdsgruppe, der undersøger, om beskatning af sms og e-mail skal være med til at finansiere EU's udvidelse.
Forslaget kommer fra den franske centrum-højre-parlamentariker Alain Lamassoure, der har luftet tanken om at beskatte hver sms med 1,5 cent (godt 10 øre) og hver e-mail med 0,00001 cent.
Lamassoure begrunder forslaget med, at skatten vil være minimal for afsenderen, men at den vil få stor betydning for EU, fordi der sendes store mængder e-mails og sms'er hver dag i EU-landene.
er det bare mig, eller er det bare en syg idé? ...
Jeg sender omkring 3000 sms om måneden, og betaler 70 kr om måneden for at de er gratis.
Det vil sige at oven i de 70 kr, skal jeg betale 300 kr, for at sende sms? ...
Hvad syns i?
EDIT: en side som tweak.dk, hvis man asætter email noti. på en tråd, og vi siger man gør det på en tråd der kommer like 500 posts i. lad os sige det er en hæftig diskussion.
Det vil da hurtigt blive MEGET dyrt. Og endvidere, email ved pm? ... hvor mange pmøs bliver der ikke sendt på tweak om dagen?