Dit erhverv - Hvad består det af

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Hmm, heldigt min lærer er forstående, det meste af holdet mangler stadig at aflevere, nu halvanden time efter deadline...


    Et eller andet dumt ***hul besluttede sig for at printe 23 rapporter ud i 2 eksemplarer på skolens eneste farveprinter...
    Har siddet i printerkø siden kl.12:00 mener jeg det var den blev bedt om at printe ud, det er ikke just skide spændene, er sygt træt iforvejen :)


    Ja sådan er det ikke når man kommer videre fra "børnehaven". Vi har desværre en uddannelsesleder hvor jeg studerer der ikke tør stå ved reglerne når det gælder udvekslingsstuderende. Heldigvis dumpede de på indholdet af opgaven, selvom de skulle være dumpet allerede da de afleverede for sent.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty


    Hvad laver en Babe som dig her, går ud fra du er en pige:))


    Jo tak, jeg er en pige. Men et skud i tågen vil være at jeg er på denne side da noget af det interesserer mig? Bare fordi du finder mig attraktiv, kan jeg sagtens være nørdet. :)

  • Quote

    Originally posted by tRuz


    Jo tak, jeg er en pige. Men et skud i tågen vil være at jeg er på denne side da noget af det interesserer mig? Bare fordi du finder mig attraktiv, kan jeg sagtens være nørdet. :)


    Slask, lige i øjet :))

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Hmm, heldigt min lærer er forstående, det meste af holdet mangler stadig at aflevere, nu halvanden time efter deadline...


    Et eller andet dumt ***hul besluttede sig for at printe 23 rapporter ud i 2 eksemplarer på skolens eneste farveprinter...
    Har siddet i printerkø siden kl.12:00 mener jeg det var den blev bedt om at printe ud, det er ikke just skide spændene, er sygt træt iforvejen :)


    De ville alle på htx her have placeret deres røv i klaske højde... cya and good bye !

  • Quote

    Originally posted by FlexQ


    De ville alle på htx her have placeret deres røv i klaske højde... cya and good bye !


    Præcis - og det er derfor man aldrig satser på at skrive ud på skolen, ihvertfald ikke uden en backup-løsning :)

  • Afleverede teknikfags projekt i dag. En rapport i 5 eksemplarer på skolens eneste laser farveprinter - vi var de første, så vi optog printeren i en næsten hele den sidste time inden deadline. :razz:


    Med andre ord er jeg færdig med HTX om lidt over en måned :clap:


    Arbejder deltid i Quickfooden i Bilka Viborg, hvor jeg højst sandsynligt ryger på fuldtid til sommer - snakkede med min chef om det, og pladserne er der - YES BABY! :D Så skal der bare scores nogle penge i et år eller to inden jeg skal læse videre til det ene eller det andet. :)


    Synes godt nok der er mange der bliver færdige med deres HTX i år - kunne være spændende at høre hvad I har lavet i jeres teknikfag? :)


    Vi har lavet en rilleskærer til et bageri på størrelse med Kohberg eller Schulstad. Det var et virksomhedsprojekt som min gruppe blev udvalgt til at lave, da vi var de eneste der havde evnerne for at kunne lave et reelt projekt. 8) Og som sædvanlig virkede det forpulede mekanik, mens vores styring som altid ikke virkede perfekt. X( Bare fordi man kortsluttede Frekvensomformeren ... tsk... :O


    Ej, projektet rundede ud i et ganske fornuftigt produkt med lidt knas hist og pist i det elektriske som altid, sammen med en 99 siders rapport + 70 siders bilag. :)

  • Vi har valgt at kaste os ud i at fuldautomatisere en kaffemaskine og kunne fjernbetjene den. Det indebærer at jeg har skulle sætte mig ind i pic-programmering. Og det har jeg vel at mærke stort set skulle gøre i løbet af denne weekend da vores lærer syntes sidste mandag var en ok dag at få komponenter hjem på.
    Jeg må sige at det har været en learning experience. Skulle jeg gøre det igen havde jeg gjort mange ting anderledes. For eksempel har vi undervejs skiftet fra 20 mhz til 4 mhz, vores picboard har lige pt ca 7 baebrud og 5 tilhørende ledninger for at rette op på fejlene, vores infrarøde modul virker ikke rigtig ogs å videre - men jeg har fået blod på tanden til at fortsætte med mikroprocessorer.
    Som det ser ud nu har vi et program som ikke virker - jeg ved ikke hvorfor, men jeg mistænker de fjernbetjeninger vi har haft fat i.
    Jeg håber at kunne nå at skrive et program inden aflevering i morgen der kan køre portene i den rette rækkefølge så vi i det mindste kan vise noget der lever til eksamen. Men ellers er alt veldokumenteret, koden er kommenteret og forstået. Så helt galt går det næppe. Jeg vil hellere stå med et ambitiøst og ufærdig projekt end et fladt, men færdigt projekt. Det ærgelige er at jeg tror jeg kunne have nået det med en dag mere - men sådan er livet. Jeg er ikke i tvivl om at det "nemt" kan blive bestået eller noget bedre, afhængig af hvor hårdt de straffer for noget der ikke virker, og det er nok for mig.
    Jeg har jo hele næste år til at lege for mig selv ;)

  • Vi blev anbefalet at være i enmandsgrupper, så det måtte jeg jo så klare selv.


    Jeg valgte at lave en retningsbestemt modtager. Det vil sige at jeg skulle bruge:


    2 meter modtager enhed (den hedder 2 meter, fordi at radiobølgerne er 2 meter, og ikke senderen;) )
    VU-meter så jeg kan se signalstyrken
    audioout så jeg kan høre den modtagende frekvens.


    Og så har det ellers bare været at gå i gang med at få lavet lortet. Jeg gik så på nettet og fandt en applikation (jeg har aldrig rodet med radio før), og så gik jeg i gang med at sætte mig ned og beskrive modtageren, for forstærkeren, LC, RC og krystal kredse, samt blandere, forstærkere og til sidst hvordan hele lortet i en stor helhed skulle fungere. Det var en helvedes bøvl.


    Og så kom jeg så til mit praktiske produkt, her fik jeg så lagt print ud (skulle self laves 2 gange fordi at jeg ikke kunne vende det rigtigt første gang). fik lyn hurtigt min audio out og mit vu-meter til at virke. havde lige lidt problemer med knækspændingen på en almindelig diode som jeg ikke vidste noget om, den sørgede lige for at jeg ikke kunne få liv i de sidste 3 dioder. Men ellers så virkede de sådan bare, uden problemer.


    Men min modtager - min modtager havde lavet en modtager efter samme applikation som den jeg brugte for nogle år siden. Problemet var bare at den han havde fundet havde nogen rettet i, så mine spoler i indgangssegmentet var dimensioneret helt af helvedes til, men det var der jo ikke noget at gøre noget ved, så jeg satte mig ned og begyndte at dimensionere nogle nye og få dem lavet. Så var jeg bare så uheldig at jeg brændte skolens eneste 145 MHz signal generator af.


    Så nu må vi bare håbe på det bedste til eksamen. :)

  • Quote

    Originally posted by AnDeN_DK


    Heller ikke det jeg mente. Bare alle de reklamer der var hvor McD "opfordrede" folk til at bevæge sig noget mere :)


    Jamen selvfølgelig opfordrer vi til det! 8o
    En stor Tasty menu og så ellers bare ud og løbe, der er jo vildt meget næring i sådan en fætter :D

  • Jeg er blikkenslager, jeg laver badeværelser og radiator ænlæg

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Jeg blev smidt ud af skolen for ca 1 månede siden.. så nu arbejder jeg ved trehøje døre... jeg skulle rigtigt gå i 8. kl. nu.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Originally posted by Simon Bay
    Jeg blev smidt ud af skolen for ca 1 månede siden.. så nu arbejder jeg ved trehøje døre... jeg skulle rigtigt gå i 8. kl. nu.


    ... Og hvorfor så det? :$

  • Fordi lærerne mente jeg skulle ud af skolen pga. jeg ikke gad at høre på dem så jeg svarede dem igen.. De sagde os at du ikke stolede på mig mere... Det var en flok idioter..

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().

  • Quote

    Originally posted by Simon Bay
    Fordi lærerne mente jeg skulle ud af skolen pga. jeg ikke gad at høre på dem så jeg svarede dem igen.. De sagde os at du ikke stolede på mig mere... Det var en flok idioter..


    Ja, det er altid de andre der er nogen idioter.

  • Quote

    Originally posted by |KLS|


    Ja, det er altid de andre der er nogen idioter.


    Ja, noget siger mig at var en ret subjektiv forklaring. :roller:


    Man bliver da ikke "bare" smidt ud af en skole ...

  • ja sådan er det vel Skole Inspektør=Idiot..


    Ja jeg svarede lærene igen pga. de hadede mig.. så stolede de ikke på mig til sidst og sagde jeg løj. så kom jeg til at arbejde istædet..

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet en gang, sidst af Simon Bay ().

  • Quote

    Originally posted by Simon Bay
    ja sådan er det vel Skole Inspektør=Idiot..


    Ja jeg svarede lærene igen pga. de hadede mig.. så stolede de ikke på mig til sidst og sagde jeg løj. så kom jeg til at arbejde istædet..


    Det lyder godt nok som lidt af et komplot. :ph34r: :)) Og hvorfor hadede de dig så?