skole hacked af elever

  • Ved ikke om jeg vil kalde det en griner... syntes da det er sørgeligt at de gør det. Ved ikke om jeg syntes straffen er hård nok. De er vel igrunden gamle nok til at blive restforfuldt efter dansk lov, hvilket de egentlig burde imo.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Ved ikke om jeg vil kalde det en griner... syntes da det er sørgeligt at de gør det. Ved ikke om jeg syntes straffen er hård nok. De er vel igrunden gamle nok til at blive restforfuldt efter dansk lov, hvilket de egentlig burde imo.


    jeg kan fuldt forstå dig :)


    men som sagt, det er lidt komisk at en it skole bliver hacked af egen elever. lidt med at det er skolen der skal lærer elever ting osv..

  • kan nu heller ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet. Selvom det er ulovligt og bør straffes ganske hårdt, kan jeg ikke lade være med at se det lidt som "drenge-streger".


    Husker da tydeligt i min folkeskoletid , hvor vi kopierede mælkemærker på lærernes kopi maskine , så vi i skole-kiosken kunne købe over 30 liter kakaomælk ;)


    (Ja jeg blev busted da jeg kæftede op i en engelsktime :O :)) )

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Husker da tydeligt i min folkeskoletid , hvor vi kopierede mælkemærker på lærernes kopi maskine , så vi i skole-kiosken kunne købe over 30 liter kakaomælk ;)


    (Ja jeg blev busted da jeg kæftede op i en engelsktime :O :)) )


    hehe så kan du jo lære ikke at gøre det igen :o)


    men tjaa skolen må da have et seriøst problem når 19 personer har været inde... lidt skræmmende.


    Fandt også en del sikkerheds problemer på den skole jeg fik min datamatiker uddanelse på, men var fint på tale fod med vores sys admin og han var da glad for at få det afvide - dog fik han først afvide efter at jeg havde fået mit eksams bevis at der også lige var et print problem så jeg havde gratis print hele tiden "ellers var det maks 100 sider pr månede pr elev" :D

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    kan nu heller ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet. Selvom det er ulovligt og bør straffes ganske hårdt, kan jeg ikke lade være med at se det lidt som "drenge-streger".


    Husker da tydeligt i min folkeskoletid , hvor vi kopierede mælkemærker på lærernes kopi maskine , så vi i skole-kiosken kunne købe over 30 liter kakaomælk ;)


    (Ja jeg blev busted da jeg kæftede op i en engelsktime :O :)) )


    LOL :))

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er da ik en IT skole?!


    De burde slet ikke have lov til at gå til eksamen.


    der kan man se.. lidt skal man jo overse..men ellers stadig lidt sjovt.. men helt enig.. utroligt de for lov til at blive..

  • Hehe griner :P

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • tjae...kopierede da også alle opgaver fredag eftermiddag i vores edb time fra lærerens mappe.....vi måtte nemlig gå når vi var færdige, og fejl kan man jo selv sætte ind :)


    så kan man nå ned til 10 kr bar kl 13 :)


    vi snakker handelsskole ( HH1 ) :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    tjae...kopierede da også alle opgaver fredag eftermiddag i vores edb time fra lærerens mappe.....vi måtte nemlig gå når vi var færdige, og fejl kan man jo selv sætte ind :)


    så kan man nå ned til 10 kr bar kl 13 :)


    vi snakker handelsskole ( HH1 ) :D


    Det kan du jo så selv tænke over hvor meget klogere du bliver af :)


    Når jeg er da nok heller ikke helt clean vi fandt ud af at der var et problem med print kontrol på min gamle skole. Vi fik et eller antal print og skulle så betale nogle øre for resten. Vi fandt så ud af hvis man konverterede til nyeste pdf og printede fra adobe acrobat reader så gik den uden om den kontrol :) Men var der jo så ikke noget hack eller andet i vi printede bare på den rigtige måde :))

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg fandt på et tidspunkt en mappe med en del elevers password i en ukrypteret txt fil. De fleste var HTXer og HHer, men også lærernes og selve direktøren for skolens pass var der :P Men nu er pass så også kun de sidste 4 cifre i ens personummer.. Sikkerhed ftw :) Sys admin blev dog også straks informeret, og "hullet" ( en mappe der åbenbart ikke skulle være offentlig ) blev skjult..

  • Man kan blive utroligt overrasket over hvor dårlig sikkerheden er på mange skoler rundt omkring i dk.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er sq for nice... og bestemt ikke noget vildt hvis så mange elever kunne gøre det.


    En gammel kammerat på min skole blev smidt ud fordi at han satte sig ned og sniffede pakker osv. Og vi fik lavetet helt kort over computerne på afdelingen sådan at vi kunne adresser osv. alt efter hvem der sad ved dem. Og han fik så fat i en del læreres passw.


    og dum som han nu var kæftede han op til en efterfølgende htx fest :P ... men hva ;)

  • Jeg poster lige min kommentar fra nyheden:


    Quote

    #7 Indlæg skrevet af M.Beier den 25. Apr 11:25
    Hacket og hacket, jeg har nu hørt at klovnen @ læren mistede sit password, har ikke det mindste med at hacke at gøre...


    M.Beier har ret. Der er ikke tale om "hacking". En af skolens lærere kom til at indtaste sit password i "bruger-id " feltet mens computeren var sluttet til en projektor. Hvilket resultered e i, at en hel klasse praktisk talt fik udleveret passwordet . Læreren opfattede aldrig fejlen, og skiftede derfor ikke passwordet før det var alt for sent.


    Størs tedelen af de elever der er tale om, går i min parallel klasse, eller rettere, gik. Det tragiske ved hele situatione n er, at et par af de pårørte elever ikke ændrede noget, men loggede på med lærerens bruger-id af ren nysgerrigh ed. Hvis disse havde været klar over de mulige konsekvens er, er jeg sikker på, at de aldrig ville have gjort det.
    Det skal dog siges, at der er en del af eleverne, der ikke havde meget at miste ved at snyde med fraværet, eftersom de alligevel skulle op i fuldt pensum…


    Nog et der skræmmer mig er, hvordan medierne fordrejer hele historien. Det meste af det jeg har hørt, læst og set har ikke det mindste hold i virkelighe den.


  • En af mine kollegaer er kæreste med en af de omtalte elever (Henrik)... Hun fortalte mig i sidste uge at han blev smidt ud og skulle op i fuld pensum som selvstuderende p.g.a. "hacking"... Sur røv...