Historiens mest overvurderede albums ..

  • BBC's lyttere har kåret verdenshistoriens mest overvurderede albums, listen ser ud som følgende:


    1. Nirvana - Nevermind
    2. Coldplay - X&Y
    3. The Libertines - The Libertines
    4. Oasis - Definitely Maybe
    5. U2 - The Joshua Tree
    6. Radiohead - OK Computer
    7. The Beatles - Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band
    8. Beach Boys - Pet Sounds
    9. Sex Pistols - Never Mind the Bollocks
    10. The Smiths - The Queen is Dead


    Hvad mener du?




    Kilde


  • Coldplay - X&Y skal hvertfald ikke være på den liste IMO! :ohmy:

  • OK computer og Joshua Tree synes jeg nu er rigtig gode albums.


    Nevermind er jeg helt enig i, på en måde. Men det kommer vel an på hvad man mener med overvurderet?
    Nevermind blæste ihvertfald alt andet af vejen dengang jeg gik i folkeskole, og med Curt Cobains sidste store stunt, gik Nirvana jo nærmest i historiebøgerne. Musikken har aldrig sagt mig en skid, men den har jo en ret stor virkning på en masse andre mennesker-

  • Som Torque siger, så kan jeg på sin vis godt forstå at Nevermind (og for den sags skyld også Sex Pistols) står der, for rent musisk er det langt fra noget mesterværk.
    Men derimod er der virkelig meget energi i både sex pistols og nirvana, men som nok ikke tiltaler alle.


    X&Y forstår jeg heller ikke helt

  • hmm jeg synes imo den eneste sang på nevermind der er noget værd er smells like teen spirit......
    Ellers så kender jeg ikk så meget til så meget af det der music :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis


    Coldplay - X&Y skal hvertfald ikke være på den liste IMO! :ohmy:


    Kan nu godt forstå X&Y selv om jeg er stor Coldplay fan. Hører det stort set aldrig og synes på ingen måde det er noget specielt. Kan dog slet ikke se hvorfor Joshua Tree er på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Kan nu godt forstå X&Y selv om jeg er stor Coldplay fan. Hører det stort set aldrig og synes på ingen måde det er noget specielt. Kan dog slet ikke se hvorfor Joshua Tree er på.


    Enig. Kunne være fedt hvis der havde fulgt et kort spørgeskema med, så man kunne hvem der rent faktisk havde stemt. Aldersgruppe, musiksmag og den slags.


  • Hvad sker der??
    Både Sex Pistols og Nirvana var grænsebrydende og skabte deres egne (sub)genrer og deciderede bølger. At nevermind så måske er lidt for produceret ændrer ikke på at det er et FEDT album.
    U2 er som sådan bare okay og burde ikke være på listen.
    X&Y hører i mine øjne måske nærmest med. Men nok mere fordi jeg er personligt skuffet over at den ikke når A Rush of Blood to the Head til sokkeholderne. Som sådan burde det heller ikke være der, da det egentlig er ok.
    radiohead - OK computer er kåret af englands samlede musikanmelder-skare som det bedste album gennem tiderne. Må godt nok håbe det er derfor folk mener den er overvurderet, for jeg tror egentlig nærmest jeg er enig..

  • Synes Nirvana var rigtig fedt - det var noget nyt og de havde en sound man på det tidspunkt ikke havde hørt.
    Har en hel årrække som jeg kan tænke tilbage på, hvor Nirvana da var en stor del ;)


    Så overvurderet er de bestemt ikke i mine øjne / ører. Synes de var fede dengang.


    men sådan noget som Oasis kan jeg overhoved ikke snuppe - synes det er forfærdeligt :evil:

  • Kan ikke se, hvad U2, Radiohead, Nirvana, Oasis (ja, alt hvad de har lavet siden "What's The Story, Morning Glory?" er noget lort) og The Smiths laver på den liste? Der er næsten tale om gennembrudsalbum for alle disse kunstnere, så hvorfor skulle de være overvurderede?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    OK computer og Joshua Tree synes jeg nu er rigtig gode albums.


    Nevermind er jeg helt enig i, på en måde. Men det kommer vel an på hvad man mener med overvurderet?
    Nevermind blæste ihvertfald alt andet af vejen dengang jeg gik i folkeskole, og med Curt Cobains sidste store stunt, gik Nirvana jo nærmest i historiebøgerne. Musikken har aldrig sagt mig en skid, men den har jo en ret stor virkning på en masse andre mennesker-


    Det er som jeg ville have skrevet det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MadsJ
    Kan ikke se, hvad U2, Radiohead, Nirvana, Oasis (ja, alt hvad de har lavet siden "What's The Story, Morning Glory?" er noget lort) og The Smiths laver på den liste? Der er næsten tale om gennembrudsalbum for alle disse kunstnere, så hvorfor skulle de være overvurderede?


    U2 havde nok lige været på banen i 10-15 år da de lavede Joshua Tree :)

  • Ser nu meget rimeligt ud efter min mening. Dog burde rækkefølgen måske laves om på nogle få stykker. Her menes især at Nirvana og Coldplay burde bytte plads - da jeg er af den overbevisning at se mosset gro i skovbunden er den bedste underholdning verden længe har set iforhold til Coldplays's X&Y album

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Jeg tror det kommer meget anpå musik smag.



    Det vil jeg give dig ret i.


    Kunne personligt ikke finde på at købe nogle af ovenstående albums. Er af den mening at der generelt bliver produceret alt for meget ringe musik i de seneste år. Dog er der naturligtvis også et par "guldkorn" imellem der er kommet frem de seneste par år - ingen tvivl om det

  • kender ikke alle i detaljen men efter min mening ligner det et ganske godt bu d på top 10 der aldrig skulle have været udgivet....

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The old guy
    kender ikke alle i detaljen men efter min mening ligner det et ganske godt bu d på top 10 der aldrig skulle have været udgivet....


    Smag og behag, må man sige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Smag og behag, må man sige.


    Indeed ...


    På den liste findes der nogle af de fedeste bands IMO.Men også noget som virkelig hører til på den liste. Det er jo smag og bahag ...


    Ligesom min liste over historiens mest overvurderede TV-kanaler ...


    1. BBC
    2. DR 2
    3. DR



    .... :)) ... Bare en lille hurtig top-3 ... :))