Indlæg af MadsJ

    Jeg har fået fat i en Cisco WAP200 Wireless-G Access Point - PoE/Rangebooster, som jeg gerne vil have sat op, da det kniber med at have ordentlig trådløst netværk i hele huset. Kører med YouSees router Netgear CG3000.


    Idéen er at trække et netværkskabel fra routeren til den anden ende af huset, hvor Cisco'en så skal stå for at få bedre signal i den ende. Men jeg kan ikke rigtig få det til at fungere. Det er åbenbart ikke lige plug n´play :-)


    Nå, men i manualen står:
    Make sure: Your computer is connected to the same network as the WAP200. By default, the WAP200 access point has an IP address of 192.168.1.245 and a default mask of 255.255.255.0.


    Accessing the Web-Based Configuration Utility
    To access the WAP200 configuration utility, follow these steps:
    STEP 1 Start a web browser. In the Address bar, enter the default IP address of the WAP200: 192.168.1.245.


    Umiddelbart vil jeg tro, at min PC har dynamisk IP, da den henter automatisk. Så hvordan ændrer jeg dette?
    Og jeg går ud fra, at Cisco'en skal være tilsluttet routeren med netværkskabel, eller skal den i første omgang være tilsluttet PC'en?


    Jeg har prøvet at ændre IP adressen sådan her:
    http://www.gratisimage.dk/grap…mber/17/32AB_52889D29.jpg
    Men når jeg så prøver at indtaste "192.168.1.245" i webadressen, så fryser PC'en, og der sker ikke mere.
    På forhånd tak.

    Jeg skal lige høre, om jeg kan få et par et råd til at gøre mit system lidt hurtigere. Kører med to Intel 510 SSD'er 120 GB. Jeg skulle flytte 20 GB. fra den ene til den anden. De blev overført med ca. 165 MB/s. Er det ikke en lav hastighed?


    Kører på et Gigabyte P67A-UD4-B3 bundkort. Begge SSD'er sidder på SATA3-portene. Har ikke ændret noget i BIOS - kun prøvet at ændre til ACHI for HDD, men så ville Win7 ikke starte op. Er der noget andet, som jeg kan tjekke?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    hvorfor kan det være du salger det uden at have prøvet det???


    Nu har det ligget 3 måneder på hylden, så jeg tror ikke, at jeg kommer til at spille det...

    Samsung Spinpoint F1 750GB SATAII/7200 HD753LJ
    http://www.edbpriser.dk/Produc…108&searchArea=&Soegeord=
    Sælges for HBO kr. 400,-


    Corsair XMS2 Xtreme Performance 4 GB kit (2 x 2) DDR2 PC 8500 5-5-5-15 E.P.P.
    http://www.edbpriser.dk/Produc…966&searchArea=&Soegeord=
    Sælges for HBO kr. 300,- (har et bud på kr. 250,- afhentet på HOL.dk)


    Begge dele er købt d. 03.03.09, men har stort ikke været brugt.
    Kvittering haves.
    Befinder sig i Ringsted.
    Køber betaler porto.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    er den så frossent helt og for evigt efter de 5 sek på skrivebord?


    tror ikke bare det kan være RAM men noget program der loader ved opstart og fucker derefter


    Det kører lidt i interval: 20 sek. frys - 5 sek. hvor jeg kan køre lidt med - 20 sek. frys osv.


    Hmm... Overvejer lidt, om det er Sidepanelet/Gadgets, der får det hele til at hænge...


    Under alle omstændigheder prøver jeg lige en re-installation...

    Min nysamlede computer fryser i Vista Home Premium 64-bit. Installation af drivere og opgradering til SP1 gik uden problemer. Nu er problemet, at computeren fryser hver eneste gang, at jeg kommer ind på skrivebordet. Den fryser i 20 sek. og virker så i 5 sek. Er lidt i tvivl, om det er problemer med ram eller PSU? Har ikke mulighed for at udskifte og prøve med andre dele.


    Setup:
    E8400
    ASUS P5N-T Deluxe
    2 x 2 GB Corsair XMS2 PC8500 CL5
    ASUS Radeon 4850 512 MB (det bliver i øvrigt hamrende varmt at røre ved)
    Antec Earthwatts 500 W.


    Jeg har installeret:
    nForce 15.23 (kan lige se, at 15.25 er kommet i går)
    Catalyst 9.2

    Har lige samlet en ny computer med en E8400 + boxkøler. Men for dælen den bliver varm. Efter 1 minut er den helt oppe på 60 grader, når jeg bare står inde i BIOS. Umiddelbart skulle køleren slutte godt til (alle fire stænger er trykket ned), og da jeg pillede den af, var der også en rund plamage af kølepasta på overfladen på cpuen. Men overvejer at købe en anden cpu-køler, men hvad skal jeg købe?


    Et andet spørgsmål vedr. box-køleren: Bunden på den er rund og dækker derfor ikke cpu'ens overflade - kan det spille en rolle?

    Tak for svarene - det er lidt at arbejde med. Skal nok have gang i 4 GB ram i stedet for 2 GB. Men det er Intel og ATI, som jeg skal gå efter, når jeg har valgt dette prisleje?

    Jeg er på udkig efter en ny comp. i prisklassen omkring kr. 5.000,-. Jeg skal bruge den til at spille lidt FIFA, NHL og Need For Speed. Har nok mere brug kraft til programmer som Adobe InDesign og i den dur. Kan I ikke komme med bud på det? (Kan selv samle - har selv skærm, tastatur og mus).