Cascade OC DK Pentium 670 del 8

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Hey Tom.


    Tilykke med WR i 1m, men husk nu at brug mod 1.4 med msec, ikke alle sammen er glade for man ikke bruger den :)


    Rigtigt, men jeg tror den er 17.98 så ligesom de 2 andre med 17 sek ser det bedre ud med den gamle.

  • Det ser rigtig fedt ud tom. Jeg vil prøve i weekenden med en 3.8 ligsom din.. Min er bare en ES´er.. Så jeg håber på det bedste. Dog skal jeg lege med LN2.. Så vi får se hvad der sker ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Det ser rigtig fedt ud tom. Jeg vil prøve i weekenden med en 3.8 ligsom din.. Min er bare en ES´er.. Så jeg håber på det bedste. Dog skal jeg lege med LN2.. Så vi får se hvad der sker ;)


    Godt at hører Jacob, det er også længe siden du har været fremme i skoene.


    Hvad vil du med en ES, den har så vidt jeg ved ikke højere multi end 19! Så giver det ikke noget.
    En 20 multi ville være yderst velkommen hos mig.


    opdate: Havde lige en M32 kørende, den var 12 sekunder foran WR ved step 7 men døde så.
    Prøver igen......

  • Jeg er ikke klar over hvilke multiplierers den har, jeg fik den bare i hånden.. ( test den lige.. :drink: )
    Ellers så har jeg også en alm 670 liggende ..


    Det ser super godt ud med den processor. Du kan da vel presse lidt mere ud af den ikke ?.. prøv at fjerne HS ? :crazyeyes:


    Ja jeg har været rimelig død her på detseneste. Men nu skal der ske noget. Du ved tiden er ikke altid til bench.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Hey Tom.


    Tilykke med WR i 1m, men husk nu at brug mod 1.4 med msec, ikke alle sammen er glade for man ikke bruger den :)


    Nahh han vil nok ikke få den godkendt ihvertfald af alle.
    Så det må du hellere huske, tom ;)
    ellers en udemærket chip. og en fin måde at ordne den OVP :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Jeg er ikke klar over hvilke multiplierers den har, jeg fik den bare i hånden.. ( test den lige.. :drink: )
    Ellers så har jeg også en alm 670 liggende ..


    Det ser super godt ud med den processor. Du kan da vel presse lidt mere ud af den ikke ?.. prøv at fjerne HS ? :crazyeyes:


    Ja jeg har været rimelig død her på detseneste. Men nu skal der ske noget. Du ved tiden er ikke altid til bench.


    Ja den skulle da gerne konne endnu mere, lige nu er det sjovt, men om nogle dage/uger bliver det alvor, og så kan fjernelse af HS komme på tale, men husk med et kølehoved der sidder dårligt, og en kobberklods (magen til dem du vist fik) er det ret risikabelt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pejsen
    Nice Tom.


    jeg havde faktisk ikke regnet med at du ville kunne nå samme clocks på cascade som japanerne på LN2.


    Takker,
    Forklaringen er vel, at når vi har en "varm" processor som FX eller nu 670 har cascaden vist, at den i praksis kan fjerne lige så meget varme som LN2, selv om LN2 er koldere. Det står jo og koger, der kommer luftlommer og luftbobler som fordamper.


    Nu craschede M32 igen..........


    Ja, der er en anden tråd hvor LarsK fortæller om sine erfaringer. På exteme er der ligeledes nogle lange tråde om borded, så det var egentlig lige til at gå til.
    Nogle timers arbejde. :) så var den der.


    Som det ses, valgte jeg at stramme timings på Ram lidt op i forhold til LarsK ;)


  • Prøv at holde øje med hvad rammene vil. Jeg har faktisk kørt superpi 1M @ 387 Mhz fsb med alle 4 ram blokke fyldt med ram @ 4:5 (dvs 483 Mhz) @ cas 4-3-3-8. Det er en smule langsommere end med 1:1 cas 3-2-2-8, men jeg kan slet ikke få ram i nærheden af 3-2-2-8 ved 1:1.


    Med 2 ram blokke kan jeg køre en anelse hurtigere, men det er min manglende cpu køling der stopper festen. Jeg har haft bundkortet oppe på 398 Mhz fsb med 2 ram blokke. Der er ingen hastigheds forskel på om jeg kører med 2 eller 4 blokke.


    Mit board er testet med ALT enabled, begge LAN, lydkort, usb (med bl.a. kortlæser der tage strøm fra bundkortet tilsluttet), 5 harddiske på alle 3 ATA/SATA controllere, OS på et raid0 array, 2x 7800GTX grafikkort, et hauppage tv tuner kort og 2x dvd-rw drev.


    Det er klart at cpu'en skal have voldsomt meget mere strøm @ 7.2-7.3 Ghz ved de volt end den skal @ ~5.5 Ghz 1.7V, hvorfor bundkortet også er belastet noget mere.


    Jeg tror der er en overvejende risiko for at bundkortet står af ved 32M testen, simpelthen fordi cpu'en skal have for meget strøm, mener det skete for et par stykker på XS.


    Men damn, det er nogle vilde resultater du har der Tom. Congrats :cheers:

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Nahh han vil nok ikke få den godkendt ihvertfald af alle.
    Så det må du hellere huske, tom ;)
    ellers en udemærket chip. og en fin måde at ordne den OVP :))


    Lige installeret version 1.14


    Her er så checksum for Superpi M1 17 sek.
    Den er ikke offentliggjort før, de 2 Japanere Omega og Memesa har begge den gamle version med 17 sek rent uden validering.

  • Prøv i øvrigt lige at teste dine ram timings af, om de overhovedet giver noget.


    Jeg har kørt med cas 4-3-2-4 op til 490 Mhz endda, men det var ikke hurtigere end 4-3-3-8 i superpi, til gengæld blev det noget hurtigere ustabilt. Men jeg har kørt med cas 4-3-2-4-2 i bios helt op til 490 MHz fejlfri i memtest.


    Kører du også med turbo slået til og hyperpath 3 enabled? Det gør jeg nemlig, det giverDu kan se hvad jeg får i sisandra her ved 380 Mhz fsb og ram @ 4:5 cas 4-3-3-8: http://www.hardware-test.dk/oc…browser.asp?id=7913&pic=7


    Vi kan jo desværre ikke rigtig sammenligne pi tider da jeg lige mangler små 2 Ghz..... :razz:


    Men hvis du smider den ned på 14x kan du jo sammenligne med hvad jeg får i superpi 1M mod 1.4 @ 387 Mhz fsb her: http://www.hardware-test.dk/oc…browser.asp?id=7913&pic=8


    Så kan du jo se om dine ram timngs er bedre end mine. Jeg har i øvrigt ikke tweaket OS (XP SP2) overhovedet.

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
    Det ser fandme rigtig nice ud!!


    Takker :cheers:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af LarsKMen damn, det er nogle vilde resultater du har der Tom. Congrats




    Ja LarsK jeg har også mine bekymringer når den nu står der og koger M32 ved 64bit. Man kan hører på kølemaskinen, at den virkelig knokler for at holde temperaturen nede: Den skal nok holde, men bundkortet bekymre mig, jeg har kun eet. Plejer ellers altid at have backup.
    Men hvad er det man siger: Rigtige mænd ..aldrig backup?!


    Spørgsmålet er, om 64 bit styresystemet kunne bruge 2Gbit Ram, Jeg lavede nogle test med SK8V med 2 kontra 4G. Dengang var 4G bedre, men timings kunne strammes mere med 2G så det endte med 2G var bedst.....

  • Ser squ nice ud Tom :D
    Er du stoppet helt med at benche med AMD indtil de udgiver noget "ordenligt"??
    Congratulations endnu engang :cheers: :rules:


  • JEg spekulerede på noget, nu hvor du har problemer med at den crasher i 32M, så vidt jeg ved så er superpi ikke kun en win. app. og ved at køre en konsol baseret version af unix, så vil det være muligt for dig at slippe for de crashes der vil komme. Da du ikke kan sige om det er windows der fuckker up eller om det er en hw fejl.


    +


    De ressurser du bruger på grafik i windows osv. burges på sp.


  • Det gælder ikke. Superpi er pisse ineffektivt sjovt nok. Det er derfor det bruges så meget til dels, faktisk.
    Men pifast regner vist 10 millioner decimaler. Hvad er verdensrekorden i pifast, tom?
    Noget bedre end verdensrekorden for 10m i superpi ;)


  • Når man kører på grænsen som jeg gør i øjeblikket er hver FSB man kan hive ud af betydning. Når M32 crasher er det ustabilitet i hardware ikke windows.
    Mht grafik. Når man kører i realmode sker der absolut ingenting, selv uret nede i hjørnet "går i stå" for så at hoppe 18-19 minutter frem til sidst når M32 er slut.


    Den crasher stadig, men jeg har så mange sekunder at give af, at jeg bare kunne sætte den lidt ned. Men det er nu sjovere hvis den lige kunne lave en kanontid. Min sidste M32 Wr stod over ½ år.



    Jeg testede en del med multi 14 på luft men problemet er jeg nu er højere på multi 19 8o
    Det bedste er foreløbig 4-2-3-4 når jeg tester dine timings er jeg lidt langsommere med de samme timings. Så der må være lidt forskel i bios'erne.
    Jeg er ret sikker på, rammen er indstillet rimeligt, bare lidt strammere og der er blå skærm eller den booter ikke. Men jeg har jo ikke lagt mig fast på max FSB endnu, så endelig ramindstilling er stadig under forbedring. 5-3-3-8 og 1100+ ser flot ud i sandra, men virker ikke hurtigst i Pi. 3-2-2-3 kan jeg kører, men den virker ikke hurtigere


    Det kniber lidt med pifast foreløbig, den ligger ikke godt til Intel, men der skal arbejdes med båndbredten, så skal den nok komme også.


    Wr i Pifast er 31.72 s


  • Mente dne kugleformede ting der er oven på moboet :P

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious