Cascade OC DK Pentium 670 del 8

  • Den der rullet ind i gaffa?


    Det er hans evaporator eller kølehoved, er så stort pga isolering osv.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Det her er sgu bedre end en god krimi Tom! :T Godt arbejde.


    Håber virkelig du nakker dem alle sammen...


    SpRoX out

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

    Rettet en gang, sidst af SpRoX ().

  • Sorry Tom, kunne jeg egentligt godt huske :)


    Tænkte bare lige på VapoChillen :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Det ser rigtig godt ud Tom :cheers: Det er sgu godt at se at du er tilbage med sådan nogle flotte resultater. Så må vi se hvad Fugger og Team Japan vil gøre ved det :) :cheers:

    Conroe ES
    INTEL XBX Rev 304
    G.skill HZ PC8000 4-4-4-x
    OCZ GameXtreme 700w
    WD Raptor 74gb 16mb

  • FUGGER har da ihvertfald gang i noget med 160 liter LN2 og en hel del HW så jeg lige i går. Tror han er glad for der sker noget på intel-fronten. Han har aldrig været så meget for alt det AMD ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    FUGGER har da ihvertfald gang i noget med 160 liter LN2 og en hel del HW så jeg lige i går. Tror han er glad for der sker noget på intel-fronten. Han har aldrig været så meget for alt det AMD ;)


    FUGGER har også ret tit adgang til Intel-stuff før det kan købes......


    Gennemførte en M32 igår på 18:29 jeg skulle til at oploade, men så så OMEGA lige havde lavet en på 17:51 ved 6905 Mhz


    http://holicho.lib.net/pi3355/pi3355.htm



    Så planen er at lave en ved 70xx mhz det vil så være endnu bedre.
    Går efter 1. pladsen :evil:


    M1 kan næppe komme under 17sek med Pentium670
    Det vil kræve over 7500 Mhz.


  • Ja så også lige at det lå i dit lag. Du må på den igen ;)

  • DAMN det ser nice ud.


    Får næsten abstinenser om at sælge FX-55 for sådan en.. Must resist :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    DAMN det ser nice ud.


    Får næsten abstinenser om at sælge FX-55 for sådan en.. Must resist :D


    Du skal da ha voldsom køling til også for at få noget ud af det fra en fx55...desuden vill et nyt grafikkort måske være mere interessant til den CPU hvis du altså spiller! :D

  • Congrats Tom, awesome results! :cheers:


    7.2GHz with LN2 is stunning, 7.2GHz done with cascade is complete knock-out :boxed:


    Isn´t 2.4V for 90nm chip a bit exaggerated? :D


    Your cascade seem to outperform my poor old LN2 container pretty good, since it can´t hold the temperatures steady at 6.5GHz clocks and 1.6V vcore :D


    How much juice did you give to the chipset?


    We´ll see if I can come even close to your results, when my new K|ngp|n "Ice Dragon" and MickeyMouse "MousePot" containers arrive ;)


    btw. What is the FPO of your chip?


    Congrats again, that is a well earned beer(s) :cheers:


    Sorry for my Danish ;)


    - Roger


  • Hello,
    Nice to have you here at Tweaks.dk
    I haven't posted at extreme yeat. To busy with the 670 and breaking Wr in SuperPi. I am going for "grand slam" M1, M8 and M32 8)


    I run everything in bios at max volt. And The PSU line is 3.6/5.7/13.4 so I give the bord what it can take.


    The CPU is about 2 volt+ (the 2.4 V was only to "burn" the OVP (my bord is not "premium"))
    The Cascade can hold the temperature below -120 degree fuld load at voltage, even in M32 (I am trying to come close to 17 minutes in 64bit OS) The 64bit OS realy give some heat compaired to 32 bit. But in M32 it's faster.


    Forgot to se FPO on the chip before it went in :rolleyes: When I look to it next time I'll notice.


    Btw nice danish
    :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tom Holck



    Ja lyd porte osv er disabled. dog ikke lan, jeg skal jo kunne oploade billeder og skrive dette. Lige nu 6700 Mhz ..........................
    Har også overvejet at flytte lytterne, men der er mange, og så skal de have meget lange ben eller ledninger. Det blev til en mindre optimal løsning. Jeg har simpelthen lagt en kobberklods på 1 cm ind imellen CPU og kølehoved og hævet det hele. Ulempen er at kontakten så er elendig, med 2 gange kølepasta osv. Men det lader til det går. Cascaden gør bare kobberklodsen så kold, at lidt skæv kontakt ikke gør så meget. Men optimalt er det ikke, det er noget "klamp"....og en "hurtig" løsning i dobbelt forstand 8)


    Hmm... NU har jeg sq igen spekuleret, det at forlænge benene vil ikke være noget umiddelbart problem, da hvis du sørger for at lave nogle ordentlige lodninger ikke vil få nogle spikes i strømmen.


    Dog vil jeg sige at du jo så i samme ombæring jo får mulighed for at få ordnet din køling ordentligt. Det er lidt synd at din cascade skal lide under den kobberklods. Jeg ved godt du kun har et board, men det må da være det værd.


    mht. strømmen så har du i øjeblikket nok strøm til cpu'en, men vil det ikke være mere optimalt at få en udefra kommende strømforsyning? Og så simpelthen skrotte forsyningsspændingen til cpuen, og så bruge den eksterne psu til det. Der kan du jo gå helt ned i 1000 dele af V og sørge for at cpu'en får nøjagtig den juice den kan tage, og så skal du jo bare have en fake cpu på den strømførende del, som du overrider med den nye psu.


    Hvis du forstår?


    Så sikrer du jo også i samme ombæring at kulden fra din cascade på nogen måde påvirker strømmen til cpu'en?


    Og samme nummer kan du jo lave til ram'ne.


  • Der er ingen grund til at lave en falskning. Man kan bare benytte samme princip som DDR-boosteren..
    Men hvis man kører de caps ud kommer der garanteret noget støj ind i ledningerne. Næppe en skidegod ide.
    En laboratorieforsyning kunne måske være en plan, men på den anden side skal den også være MEGET god og dyr for ikke at have de par mv i spikes. Og bruges fordi bundkortets egen strømdel ikke kan levere nok.

  • Tom har da en 2000watt lab strømforsyning :P

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Tom har da en 2000watt lab strømforsyning :P


    Som jeg ikke tror kan levere på 0.01v-niveau ;)
    Men ellers kunne man bruge den. tror bare også den kunne komme til at trække noget støj.