Cascade OC DK Pentium 670 del 8

Oprindeligt indlæg af Tom Holck
    # ja der plejer at være en del kulde der forplanter sig til bundkortet. der er ofte "kondenseringskoldt" dvs under 10 grader 8-10 cm fra CPU en. Men de hersens mosfets sidder åbenbart så yderligt, at jeg ikke var opmærksom på dem.

Har bestilt et extra bundkort for en sikkerheds skyld :boxing:

Nu skal vi jo se hvad grænserne er :ohmy:

Lyder dejligt med noget endnu mere grænseoverskridende :D

• Tom, den speed der på ram... - Ja, hva ska' jeg sige... :P

Hva levere sådan en af BW i SiS ? :D

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

• Ja det ser extremt ud. Hvad de ikke finder på, for at forsøge at slå mig 8) 8)

Havde glemt hvor svært og tidskrævende det egentlig er at kører SuperPi M32.

Her WR 17:14 sat ved 7085 Mhz.
    Hvem sagde der ikke var 100 % stabilitet på den anden side af 7 ghz.. :clap:

• Gratz Tom det er jo ikke mindre end SYYYYYGT

Vi fik lejlighed til at lege lidt med lidt LN2 til netbyte i går, dog på en en CLAW 55´r

Det blev da til pifast på 33,30 :T ved 3750 mhz
    load temp -110 / -120
    vi havde en bootscreen med 4ghz

Jeg får en af de nye opterons hjem i løbet af ugen, og satser på at tage ned til hr. hansen så vi kan få smækket noget LN2 på :)

så må vi se hvad sådan en vil :evil:

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
    Asus Blitz fomular watercooled edition
    OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
    8800 GTX
    SIlent med stil....

• woot woot.. man bliver jo helt forpustet af at se på det der.. men tillykke med de mildest talt vilde resultater...

Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

• Tillykke, næsten inden for 16:XX ... Vildt resultat ...

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Ja jeg ente jo med at riste mobo til netbyte da jeg undrede mig over aflæsningen af Vcore viste 2.2 Volt.
    Multimeteteret smuttede for mig ved 6 aflæsning også var det ikke sjovt mere :(

http://www.akiba-pc.com/P5WD2_MOD/P5WD2_Vcore_Measure.jpg

Samme sted du havede varme problemer, så vidt jeg kunne forstå, altså der der skulle aflæses

Vi præsterede at boote ved 385 x 14 men fik store problemer ved 19x 300 :(

Kunne ikke få noget clockgen til at virke :(
    Men det er HELT sikkert jacob og jeg skal gentage det her :D

Så dejligt du er tilbage tom, har undret mig over hvor vi havede dig ;)

Du kunne jo benytte disse til at køle mosfets?

http://www.parstronic.dk/shop/…vandkoeling-mosfetkoelere

• men tom var det ikke en ide? ... altså at lave et lufttæt rum, og så bare fylde det med tør nitrogen? ... så slipper du for alle kondensproblemer. Og det er ikke specielt besværligt?

Oprindeligt indlæg af FlexQ
    men tom var det ikke en ide? ... altså at lave et lufttæt rum, og så bare fylde det med tør nitrogen? ... så slipper du for alle kondensproblemer. Og det er ikke specielt besværligt?

Var det det extremecorvette vil?
    Som jeg husker det vil han da lave et bad med olie. Det er også nemmere end det andet.
    Men det du siger er nu altså ikke så nemt som det lyder. Der skal være tufttæt, men der skal kabler ud. Det er en ting. En anden ting er at man ikke kan putte nitrogen ind i den ene ende og så regne med at luften og fugtigheden kommer ud i den anden. så han skal vel trække et vacuum, og det gør man ikke bare lige med en hel masse luft.

• Tom, du har bare at skrive hvis du tager en cascade med til noget showoff her på sjælland :P - Damn jeg gad godt se den maskine IRL...

Nosferatu, sry for min kommentar, men uden pis, troede sq ikke man kunne fixe en mosfet på et mobo.. Mig der sagde det med "så er der ikke andet for en at fixe et nyt mobo"...

- 12k

PS: En kompressor kan sagtens tåle at ligge ned, du skal bare liiige lade den stå op lidt tid inden brug først så gassen får lov at ligge sig ordenligt, skulle jeg mene..

EDIT: Hvorfor markerede du ikke det var dig?? - Sad og tænkte på hvem pokker det var med det setup.. - Jacob og Jacob var lette nok at finde, og tilmed T-max... :) - Alex her fra siden gik vidst også rundt derhenne, var ham med bong-håret :P - Har jeg også først fundet ud af nu ;)

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark

Rettet en gang, sidst af 1_2_know ().

• Alex siger da han ikke var der, og havde ikke bonghår i billedtråden for et par måneder tilbage ;)
    Kio har langt hår, hvis det er det du tænker på.
    Det med kompressorer har jeg tænkt meget på. Mange siger at man skal lade dem stå lidt. Jeg kan ikke se hvorfor man skal det. Det med gassen er ihvertfald noget underligt noget (læs: ævl ;)). Men olien, måske. jeg vil bare gætte på at den ret hurtigt bliver skubbet rundt når det kører, så jeg tror nu ikke der findes et sådant problem.
    Angående Toms Cascade tror jeg for det første ikke den kan være i Maseratien, for det andet vil han nok ikke sådan køre rundt med dem bare for noget showoff, og for det tredje så er der nok ikke meget at se ud over en hvid kasse ;)

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Alex siger da han ikke var der, og havde ikke bonghår i billedtråden for et par måneder tilbage ;)
    Kio har langt hår, hvis det er det du tænker på.
    Det med kompressorer har jeg tænkt meget på. Mange siger at man skal lade dem stå lidt. Jeg kan ikke se hvorfor man skal det. Det med gassen er ihvertfald noget underligt noget (læs: ævl ;)). Men olien, måske. jeg vil bare gætte på at den ret hurtigt bliver skubbet rundt når det kører, så jeg tror nu ikke der findes et sådant problem.
    Angående Toms Cascade tror jeg for det første ikke den kan være i Maseratien, for det andet vil han nok ikke sådan køre rundt med dem bare for noget showoff, og for det tredje så er der nok ikke meget at se ud over en hvid kasse ;)

Ahh oki ;)

Nej nej - Kio Liex fik jeg snakket med og vi var jo i noget leg med LN2 :D

.. Det med phasechange og gassen er jeg ikke ajour med, kan snildt være noget andet, har jo kun haft mach I, og havde den altid stående oprejst :)

Jo er massere at se, hvordan skidtet tæsker løs, det mega kølehovede, hvordan mobo bliver forvandlet til en isklump :D

--- SILENT STORM ---

• Tæsker løs?
    Den kan jeg ikke helt følge ;)
    Men isklumpen har du jo set med ln2. Havde jeg set det ville jeg nok være godt tilfreds. Der sker da noget sjovt så :))
    Men jeg ville da også gerne møde en cascade. Påpegede bare at der som sådan ikke er meget at se. Især når de er i kasse som toms ;)
    Men hvorfor var det i ikke legede med Jacobs?

• Den er ikke helt funktionel.... Og kvælstof var jo det mest extreme :D

Btw... Højdepunktet var sq at se w3ber åbne en dåsecola som havde været i tøris kontaineren og løbe med den ved munden ind i en dør imens den bloblede som fandens :P

--- SILENT STORM ---

Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Den er ikke helt funktionel.... Og kvælstof var jo det mest extreme :D

Btw... Højdepunktet var sq at se w3ber åbne en dåsecola som havde været i tøris kontaineren og løbe med den ved munden ind i en dør imens den bloblede som fandens :P

Haha Det lyder alt for godt :))
    Jeg troede de havde fået fixet den cascade. Det lavede han da en tråd om på XS. Nuvel. Du må have fat i chilly eller BBmods, Jacob, og høre om de har en ide om hvad der er galt. det er jo trods alt Vhilly der har bygget den. Og BBmods hjælper jo ham, så enten kender han også typen, eller også kan han hjælpe med at få kontakt til den travle mand. Hvis det er på første trin problemet er, hvilket jeg mener at huske, kan en hvilken som helst modig kølemand jo lige tage et kig på det ;)