Cascade OC DK Pentium 670 del 8

  • Så sker der lidt fra min side.


    Natten er gået med at lodde og fuldmodde P5WD2.
    Det er ikke et Premium, men det lader ikke til at være noget problem. Så er der kun een bios at vælge imellem :rolleyes:


    Der er lidt problemer med at få Cascadekølehovedet ned på CPU'en. Der er simpelthen ikke plads nok omkring. Der sidder for mange små lytter... :(


    Er ved at få samlet lidt billeder, forsøger rekorder imorgen. Lige nu driver kondensen ned på hele printet efter jeg slukkede kl 4.


    Men jeg kan da røbe, jeg bootede ind ved 310 x 19 ved defaultvolt. Superpi 21 sek osv.
    Senere kom jeg tæt på 7 Ghz stabilt, vil prøve i 64 bit. starten i M32 er lidt langsom. M1 og M8 kører fint.
    Pifast!! Vent og se.
    Har fået lidt fiduser om ramsettings af FUGGER, det ville have taget lang tid selv at nå frem til.


    Der var een eller anden OVP ved omkring 1,9 volt, den blev fjernet på den "hårde" måde jeg tidligere har anvendt på Asus bord.


    Den kommer her på skrift for første gang:
    Man skruer helt op for corevolt indtil den slår fra.
    Så afbrydes VR så volten falder til max uden voltmod i dette tilfælde 1.76volt (PSU 5 voltlinie på 5.7 volt giver lidt extra) Derefter skrues modstanden så corevolt er ca 2.4 volt!!!!! (prøv ikke dette hvis du er bange for at miste en top CPU til 4-5 K kr!)
    Slå moddet til, -Knald- OVP er væk, -sluk straks, og sæt VR tílbage til mere sikre værdier. Det hele foregår ved -120 grader............sådan.
    Nu kan corevolt reguleres fra 1.3 til 2.2+ volt.


    I'll be back

  • Ser satme godt ud Tom!


    Bliver nice efter nedturen med FX-57, håber dog vi ser dig med noget AMD igen, ved de FX-59 eller lign :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Ser satme godt ud Tom!


    Bliver nice efter nedturen med FX-57, håber dog vi ser dig med noget AMD igen, ved de FX-59 eller lign :D


    Ja en kommende FX uden kuldeproblemer ligger jo bedst til mig.


    For nye læsere:


    Opstilling:
    Mobo Asus P5WD2 med pentium 670 processor.
    Køling:costumfremstillet Cascade med 250W+ ved -120 grader super kraftig og stabilt hjemmeudviklet kølehoved.
    Corsair DDR2 5400UL Ram
    OCZ 600 wat PSU
    lidt drev, grafik 6800UE eller 7800GTX voltmodded og forberedt for cascade.
    Mobo fuldmoddet corevolt 1.3-2.3 volt memvolt 1.5-2.9 volt. bordet lakeret med vandtæt lak, Den generelle passive køling af borded er ikke ændret, da Cascaden køler hele printet ned, så Mobotemperaturen i bios er under 10 grader. Rammen køles også via printet og føles "kold".

  • Det er sq alt for nice tom.


    Jeg spekulerede på en ting, du har problemer med de lytter der, kan du ikke stille og roligt lodde dem af, og så forlænge deres ben?


    Og en ting mere, den modded bios du bruger, er der ikke slået lyd, lan osv fra i den? ... Det burde give en lille bitte smule i den rigtige ende, da der så ikke skal bruges ressurser på det. Og det samme med alle de PCI porte du ikke bruger, det burde da være muligt at slå fra.


    Men ellers ser det bare super nice ud, glæder mig virkelig til at se hvad det er du får bixet sammen af scores :D ...

  • Det er nu rart at der findes danskere der gir den SÅ meget gas! :cheers: Glæder mig til at se hvad du så kan få den presset op på :)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Før jeg skrive,r beklager hvis det står der iforvejen, svaret... Har ikke sovet siden torsdag nat hvor jeg fik 2 timers søvn..


    Men hva er det du har som "kølehovede" - ligner en compressor som er halvanden gangen størrelsen af den i en mach I / II enhed.. :|

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious


  • Ja lyd porte osv er disabled. dog ikke lan, jeg skal jo kunne oploade billeder og skrive dette. Lige nu 6700 Mhz ..........................
    Har også overvejet at flytte lytterne, men der er mange, og så skal de have meget lange ben eller ledninger. Det blev til en mindre optimal løsning. Jeg har simpelthen lagt en kobberklods på 1 cm ind imellen CPU og kølehoved og hævet det hele. Ulempen er at kontakten så er elendig, med 2 gange kølepasta osv. Men det lader til det går. Cascaden gør bare kobberklodsen så kold, at lidt skæv kontakt ikke gør så meget. Men optimalt er det ikke, det er noget "klamp"....og en "hurtig" løsning i dobbelt forstand 8)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Før jeg skrive,r beklager hvis det står der iforvejen, svaret... Har ikke sovet siden torsdag nat hvor jeg fik 2 timers søvn..


    Men hva er det du har som "kølehovede" - ligner en compressor som er halvanden gangen størrelsen af den i en mach I / II enhed.. :|


    Søg på mine tidligere tråde: Cascade OC DK del 1til 7 der ser du billeder af Cascade (r). Og beskrivelse af hvordan jeg udviklede den ultimative cascade samt kølehoveder. Den er ret meget større end en March
    vejer 67 kg.


    Se billede:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Det er nu rart at der findes danskere der gir den SÅ meget gas! :cheers: Glæder mig til at se hvad du så kan få den presset op på :)


    Du skal da lige have nattens højdepunkt.
    Dog ikke stabil hoppede ud af SuperPiM1 midtvejs :boxed:


    Men ved den hastighed skulle tangering af verdensrekorden på 17 sek :ohmy: være tæt på.

  • slå den TOM

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    slå den TOM


    Det er svært...
    lige omkring 7ghz skifter den fra 19sek til 18sek.
    ved 7.2xx-7.300 er det 17 sek.
    16 sek vil jeg anslå til små 7500 Ghz så skal FSB være små 400 !
    Wr har FUGGER den er 450 med lav multi, der er borded rystende ustabilt.


    Har fået tørret vandet op...Fået gang i dyret igen prøver lige 7210 igen med lidt mere volt.


    Vender tilbage om nogle minutter. :boxing:

  • Ser fandme nice ud.. Det er helt vildt! X'er fingre for at du slår WR! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • Har lige et lille spørgsmål.. Hvorfor kører du ikke med en EE i stedet for en "normal" CPU? Er den for dyr i forhold til performance?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Godt at se nogle nye resultater fra dig efter at have ventet længe på der kom nogle WR med FX-57 og evt. noget SLI evt ....
    Venter da spændt på nogle nye rekorder fra din side af ..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Godt at se nogle nye resultater fra dig efter at have ventet længe på der kom nogle WR med FX-57 og evt. noget SLI evt ....
    Venter da spændt på nogle nye rekorder fra din side af ..


    Ja SLI er jo kun til 939/FX57 lige nu, så selv om det hele står her, strandede det jo på FX'eren.


    Her er der så en WR


    SuperPI 17 sek..........

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Har lige et lille spørgsmål.. Hvorfor kører du ikke med en EE i stedet for en "normal" CPU? Er den for dyr i forhold til performance?


    Jeg har ikke set EE clocke højt nok nogen steder. Nu var valget let, når Japanerne kunne få 670 over 7 Ghz og outperforme M780 kunne jeg vel også :baby:


    Prøvet M8, Det blev til 3:31 WR er 3:22 så der mangler lidt endnu


    edit: bedre schot

  • :ohmy: Det var sku ikke længe man skulle vente på de rekorder - Flot resultat 8o


    Må håbe at Fugger får noget SLI til at virke på 955x :
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75508


    Nå, vil stoppe med OT fra nu af, og så ellers bare kigge på ...

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    :ohmy: Det var sku ikke længe man skulle vente på de rekorder - Flot resultat 8o


    Må håbe at Fugger får noget SLI til at virke på 955x :
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=75508


    Nå, vil stoppe med OT fra nu af, og så ellers bare kigge på ...


    Nej, ved denne hastighed går det helt fint :)) 8)


    Rammen kører fint, her ved knap 7 Ghz lige nu



    Fået 64bit OS op at kører, nu gælder det M32
    I'll be back

  • Hey Tom.


    Tilykke med WR i 1m, men husk nu at brug mod 1.4 med msec, ikke alle sammen er glade for man ikke bruger den :)

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition