OMFG -> RygeSTOP... HelP 8-|

• Mojn :D

Min far gav mig 2 valg tidligere idag:

1. Bliv ved med at ryg, og du må flytte på collegiet eller lejlighed.

Han sagde at han ikke gad at se på mig når jeg var igang med at slå mig selv ihjel :S

2. Stop med at ryg, og du må bo her så længe du vil og du får en rejse hvorhen du har løst til.

Jeg har valgte self nr. 2... Men tænker på at få en smøg konstant nu:boxed:

Har prøvet at stoppe før og prøvede plaster og det virkede ikke... De folk som har røget og er ikke-ryger pt må MEGET gerne komme med deres stop-metode ;)

P.s har røget fast i ca. 4 år nu... ca 20 smøger pr. dag og 2 pakker til fester... :rolleyes:

HELP WANTED

• Det jeg har hørt er godt er at finde noget andet man godt kan lide som man så tager i stedet for når man har lyst til den smøg.
    For eksempel lakrids eller chokolade hvis man er til den slags. men jeg skal sgu ikke kunne sige det, jeg var smart nok til ikke at røre det skidt i første omgang ;)

• Fornuftig far du har.

Har aldrig selv røget og kommer aldrig til det, har derfor ikke rigtig nogle vildt gode råd til dig...

Men sørg for ikke at begynde igen, det eneste du får for de penge du bruger på de satan'er er et dårligt helbred, og hvis det er det man går efter kan det sq gøres på andre og billigere måder!

Hver gang du har lyst til en smøg så find på noget andet at lave, spis noget frugt eller løb/cykel en tur!

• Hold dig fra nikotin i 21 dage. Så er den fysiske trang væk, men så mangler du bare hjernen :P

En god idé, at holde dine finger(og hjerne) beskæftiget med fx. en kuglepind. Meget af trangen er jo vane, så det er om at få en ny, ikke dødelig vane :P

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Det jeg har hørt er godt er at finde noget andet man godt kan lide som man så tager i stedet for når man har lyst til den smøg.
    For eksempel lakrids eller chokolade hvis man er til den slags. men jeg skal sgu ikke kunne sige det, jeg var smart nok til ikke at røre det skidt i første omgang ;)

Hmm ok - jeg plejer ellers ikke spise slik... Nærmeste er et tyggegummi - som Torque oss siger.... Måske cola ville hjælpe...

Oprindeligt indlæg af Try-this
    Fornuftig far du har.

Ja... er oss taknemlig :D

Oprindeligt indlæg af Try-this
    Hver gang du har lyst til en smøg så find på noget andet at lave, spis noget frugt eller løb/cykel en tur!

Ok - det må jeg prøve... Øv minder på at cyklen skal lappes :))

Oprindeligt indlæg af Jonathan
    Hold dig fra nikotin i 21 dage. Så er den fysiske trang væk, men så mangler du bare hjernen :P

En god idé, at holde dine finger(og hjerne) beskæftiget med fx. en kuglepind. Meget af trangen er jo vane, så det er om at få en ny, ikke dødelig vane :P

Ja... Jeg tror oss hjernen får noget af et skrald i den nærmeste fremtid :evil:

• Min far prøvede noget der hed Easyway - Sådan et kursus - for 2 år siden.. Han har ikke røget siden, så noget må det vel have virket.
    Han var endda en af dem der røg 2 pakker i døgnet

• Man kan få sådan noget "røg fri tobak" der hedder oliver twis.. (mener jeg)

Da jeg i sidste sommer var i thailand, var der jo selvfølgelig "No Smoking" skilte over alt i toget, og det var en 13 timers tur.. Men så købte jeg sådan en pakke til en 30 krones penge.. Og hver gang trange mældte sig to jeg sårn en fætter.. De smager af lort, men virker ALT for godt..

man har slet ik lyst til en smøg bag efter...

Skal så sige at jeg var så smart at købe "Oliver Twist - Original" i stedet for en med f.eks. mint.. de kan fås med at muligt smag..

Prøv dem er alt hvad jeg kan sige..

• davz, det er en pænt go ide at stoppe med at ryge, jeg ryger selv og overvejer det voldsomt...

Men jeg vil sige det med at være flere om det vil ikke hjælpe fordi at når den ene trænger til en smøj og kommer hen og sige "Uhadada det kunne være rart med en smøj" det vil måske også påvirke en af de andre, det bedste er nok at bare stoppe og slå sig fast oven i knolden at nu skal det altså være, jeg har selv røget i 7½ år nu 20 smøjer om dagen og ca 2 pakker til fester.. Og det er svært efter min mening, men man skal tag sig selv i nakken hvis man vil stoppe..

Håber du får sucess i din mission på "No Smoking" :D

• Det er da bare at stoppe... jeg gik selv efter 12 års ryning ned fra 40 om dagen til 0 fra den ene dag til den anden og har aldrig kigget tilbage.. det er 3 år siden nu... så spænd hjelmen få dig en rygrad og kom i gang...

Fed7haS

Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Det er da bare at stoppe... jeg gik selv efter 12 års ryning ned fra 40 om dagen til 0 fra den ene dag til den anden og har aldrig kigget tilbage.. det er 3 år siden nu... så spænd hjelmen få dig en rygrad og kom i gang...

Fed7haS

Det kan du ik sige Fed7haS... Det er meget forskelligt hvordan nikotin påvirker kroppen, for ik at snakke om vanen i det..

det er det samme som at sige: Alle sorte laver balade. IMO..

Oprindeligt indlæg af Snoob Duck
    Min far prøvede noget der hed Easyway - Sådan et kursus - for 2 år siden.. Han har ikke røget siden, så noget må det vel have virket.
    Han var endda en af dem der røg 2 pakker i døgnet

Læste oss en artikel fra dem idag - Det er både mig, min lillesøster og min far der skal stoppe og det koster 2.000 kr pr. person :S (datelinen er den 1. sept. har vi lige aftalt) Den gamle gad ikke betale 6k :|

Ok - lyder rimelig klamt, men det er sg ligemeget :)

Oprindeligt indlæg af HaZe
    davz, det er en pænt go ide at stoppe med at ryge, jeg ryger selv og overvejer det voldsomt...

Men jeg vil sige det med at være flere om det vil ikke hjælpe fordi at når den ene trænger til en smøj og kommer hen og sige "Uhadada det kunne være rart med en smøj" det vil måske også påvirke en af de andre, det bedste er nok at bare stoppe og slå sig fast oven i knolden at nu skal det altså være, jeg har selv røget i 7½ år nu 20 smøjer om dagen og ca 2 pakker til fester.. Og det er svært efter min mening, men man skal tag sig selv i nakken hvis man vil stoppe..

Håber du får sucess i din mission på "No Smoking" :D

Tak for det :)
    Ser ud som om du oss ku' trænge til en pause ;)

Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Det er da bare at stoppe... jeg gik selv efter 12 års ryning ned fra 40 om dagen til 0 fra den ene dag til den anden og har aldrig kigget tilbage.. det er 3 år siden nu... så spænd hjelmen få dig en rygrad og kom i gang...

Fed7haS

Daaamn - 40 smøger ??? Det er jo ik normalt :boxed:
    Ja jeg skal ha' noget viljestyrke... Tror bare den forventne meget kolde tyrker kommer til at nage mig en hel del i fremtiden :rolleyes: Det er lidt lettere sagt end gjort ;)

Oprindeligt indlæg af Mr.Mercie
    jeg har også været på ryge stop i 2mnd nu. damn det var / er også svært ad lade være med at tage imod en hvis man nu er til fest osv, men hvor der er vilje er der vej ! :D heh ;) du kan godt stoppe. det kunne jeg ? :D

Ja man :D Jeg kan stoppe jeg kan stoppe :hb:
    skidegodt med opbakning :D

• Har godt nok aldrig røget, men min far er gået over til vanen med at ha noget i munden han "trækker vejret igennem" :)) Han bruger godt nok Nicorette med nikotin i, men det syns jeg ikk du ska begynde på.. Det er både for dyrt og der er stadig nikotin afhængigheden i det..

Prøv istedet at købe de der kunstige "smøger" og smæk en vat-tot med ren menthol/pebermynte ekstrakt (Eller hva det nu hedder) alt efter hva du har/ka li ;)