Hvad mener i Om TDC's nye 4Mbit ?

  • Ja nu som Martin skrev på forsiden at TDC levere 8 Mbit til Privat Kunder, ok men de har vidst ikke sat den på endnu, men 4Mbit kom på, men hvad mener jer TWEAKERE om at den nye hurtigere 4Mbit forbindelse er Forbrugsafregnet? Altså man har den fine 4 Mbit de første 5GB uden det koster, godt, men så 20 øre per MB over 5 GB. Hvad er så meningen med den nye hurtige Hastighed, man vil jo have hurtigere Internet fordi man måske downloader meget som forbruger, men hvad er så meningen med 4 Mbit hvis den koster mere pr MB efter de sølle 5 GB.


    Så er der langt Flere TDC brugere der heller vil have 2 Mbit, udgaven der er ubegrænset da de jo kunne downloade i al evighed uden det kostede mere.


    Webspeed Kunderne har haft 4 Mbit længe, men de har hastigheden ubegrænset,.



    Hvad Mener jer Tweakere om det? :rolleyes:



    Min mening: De er da ikke rigtige kloge, ellers har de ikke tænkt det ordentligt igennem, altså jeg ville hellere have 2 Mbit forbindelsen end 4Mbit forbindelsen da man den dag i dag nemt henter over 5 GB på en månede. Flere og flere F.eks demospil fylder da efter hånden næsten 1 GB, og der kommer mange nye demo spil hver uge på diverse Sites.


    Ja Så har tanken strejfet folk herinde at der er mange der vil udnytte Warez mulighederne til at downloade Ulovlige Kopier af Software. Ja det vil de jo også med 2 Mbit. Men folk kan da også hente andet end Pirat >Kopier, så som Demo spil, traileres,freeware filer, der hurtigt passere 5GB.

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

    Rettet en gang, sidst af SoulExtreame ().

  • det tilbud sutter max :roller:


    ville hellere have haft fordoblet min hastighed, da det var på tale, det kunne jeg ikke få da jeg allerede havde en 2048


    og ikke på vilkår om jeg vil opgradere nu på de latterlige betingelser...

  • Tjaa kommer jo an på dit forbrug ? for hvis du ikke downloader hver dag så ville det da være at overveje? HURTIG FORBINDELSE ? JA TAK TÆNKER JEG :D


    men eftersom min computer allerede bruges utroligt meget kan jeg ikke bruge tilbudet... men sikkert mange andre mennesker der kan...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    Tjaa kommer jo an på dit forbrug ? for hvis du ikke downloader hver dag så ville det da være at overveje?



    hvis man nu hører netradio op til flere timer dagligt,
    så løber der hurtigt en masse gb. igennem linjen på en måned ;(

  • 5gb er jo en joke.
    Egentlig kan jeg ikk rigtig se hvad man skal bruge sådan en 4mbit linje til så. Tvivler på at man kan mærke forskel fra 2 til 4 mbit på andet end download

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Ja kan ikke se den 4 Mbit linie skal udnyttes på de betingelser. For med 2Mbit forbindelsen er der jo rigeligt med hastighed når du surfer eller downloader. Kan kun se 4Mbit forbindelsen som en god ting hvis man downloadede meget på en månede. Altså at betale 899kr for at 4 Mbit Linien er ubegrænset er en høj pris da Webspeed kunderne har det samme på 499 kr Ubegrænset. :/

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Det tilbud er til grin, jeg er vel ikke den eneste der savner hastigheder, der er omkring 10Mbit både op og ned. Teknologien er der, men TDC malker os først, og tvinger andre udbydere til at følge dem i deres iver for at skarbe penge ind.
    Jeg er led og ked af TDC´s forretnings metoder.
    Men hvad kan man gøre end at betale og se glad ud :finger:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DiRtBaG
    Det tilbud er til grin, jeg er vel ikke den eneste der savner hastigheder, der er omkring 10Mbit både op og ned. Teknologien er der, men TDC malker os først, og tvinger andre udbydere til at følge dem i deres iver for at skarbe penge ind.
    Jeg er led og ked af TDC´s forretnings metoder.
    Men hvad kan man gøre end at betale og se glad ud :finger:


    Jaah, men det er altså også et temmelig stort beløb der skal postes i for at kunne tilbyde fiber til private skal du tænke på.
    Jeg har lige et spgs. til dkwolf, eller en anden som arbejder ved TDC og evt kan svare på det. Vi har lige nu en 1024/256 linie. Men inde på tdc.dk kan jeg ikke længere finde denne forb. Skal jeg tolke det som at den er udgået, og at vi automatisk vil blive opgraderet til 1024/512 ? Eller hvordan.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DiRtBaG
    Det tilbud er til grin, jeg er vel ikke den eneste der savner hastigheder, der er omkring 10Mbit både op og ned. Teknologien er der, men TDC malker os først, og tvinger andre udbydere til at følge dem i deres iver for at skarbe penge ind.
    Jeg er led og ked af TDC´s forretnings metoder.
    Men hvad kan man gøre end at betale og se glad ud :finger:


    TDC tvinger da ingen.
    Desuden kan du jo bare vælge en anden internetudbyder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Tvivler på at man kan mærke forskel fra 2 til 4 mbit på andet end download


    Ikke engang her er det sikkert, at man kan mærke forskel. Med 4 mbit-tilbuddet er TDC gået over til noget, de kalder "Maksimal båndbredde", hvilket betyder, at de på en 4096/256 kun garanterer 2048/128 .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar


    TDC tvinger da ingen.
    Desuden kan du jo bare vælge en anden internetudbyder.


    Ja det kunne jeg, men lige meget hvem man vælger skal det igennem TDC. Det er jo dem der sidder på kobberet og centralerne.
    Jeg har godt nok Tele2, jeg kan ikke få CC da de ikker er på min central. Jeg kan ikke få webspeed, da de ikke er i mit område.
    Det er for såvidt ok, men jeg er lidt harm over at et firma som TDC, i den grad sætter dagsordnen for alle andre udbydere.

  • Kan også kun sige :finger: til tdc endnu engang et totalt latterligt udspil.


    Jeg bruger meget netradio, ser også sputnik og de 5gb er jo incl. hvad man uploader... når jeg sider og smider billeder på nettet og hjemmesider ryger der hurtigt en masse mb.


    Deler ofte raw filer med et par kammy og det er filer på 10-15mb stk så er 5gb sgu hurtigt væk.


    Mere upload og ingen begrænsning ellers kan de godt pakke og lukke imo

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Kunne aldrig drømme om at købe en forbrugsafregnet internetforbindelse. Jeg væmmes hver gang jeg ser en StofaNet reklame med deres "lynhurtige internet", i mine øjne er det rent bondefangeri. Det lader til at jeg også fremover skal væmmes ved TDC's reklamer, nej lad os få noget ordentligt fiber til landet!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Konkurencestyrelsen tør jo ikke røre dem, fordi TDC er så gigantisk, ellers ville vi have helt andre priser til de forskellige forbindelser.


    Men det bliver jo anderledes for dem der har SEAS/NVE som kan få Dansk Bredbånd, til ordentlige priser - i lysleder kabler lagt sammen med strømkablerne. Jeg har set at Boris er en af dem. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Racosta
    Konkurencestyrelsen tør jo ikke røre dem, fordi TDC er så gigantisk, ellers ville vi have helt andre priser til de forskellige forbindelser.


    Men det bliver jo anderledes for dem der har SEAS/NVE som kan få Dansk Bredbånd, til ordentlige priser - i lysleder kabler lagt sammen med strømkablerne. Jeg har set at Boris er en af dem. :)


    Det kræver desværre bare at boligforeningen går med til at skifte fra TDC til SEAS/NVE... Hvilket jeg er berørt af... :(

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate