Thansen Scooter noget værd?

  • Hey hey..
    Der er sikkert en masse herinde der er i den alder hvor i har knallert..


    Jeg cykler i øjeblikket 12 km hver vej på arbejde,
    og skal jeg være ærlig er jeg sgu ved at være
    godt træt i benene på mine gamle dage.. :T
    Så har fået lyst til en knallert..


    Har ikke noget kørekort, så må nøjes med en 30 km'er...


    Så derfor vil jeg høre om den her er noget værd..


    CPI Oliver City, 30 km/t, sort


    [Blocked Image: http://img269.imageshack.us/img269/48/221501000052ay.jpg]


    Her er lidt info om den:


    Motor:
    Godkendelse: EURO 2
    Type: 1 cylinder 2-takt, luftkølet
    Slagvolume: 49,2 cc
    Tænding: Elektronisk CDI
    Starter: Elektronisk og kickstarter
    Transmission: Variomatic


    Stel:
    Støddæmpning for: Hydraulisk gaffelben
    Støddæmpning bag: Hydraulisk, justerbar
    Bremse for: Skive 190 mm
    Bremse bag: Tromle 110 mm
    Dæk for: 120/70-12
    Dæk bag: 130/70-12


    Dimensioner og vægt:
    Længde: 1839 mm
    Bredde: 664 mm
    Højde: 1131 mm
    Tankkapacitet: 5,2 l


    Standardudstyr:
    Karburatorvarmer, udstødning i rustfrit stål,
    12" aluminiumsfælge, side- og centralstøtteben,
    bagagerum med lås under sædet, digitalur,
    to sidespejle samt central tændings- og ratlås.


    Er den pengene værd?
    Altså de 9999,- de vil have for den..
    Det er jo så inkl en NAU NX10 styrthjelm som jeg lige kan se koster 499,-

  • Tror du vi lblive meget ked af det , da de efter min afaring er det rene pubad. En af mine venner har en kammel fz 50 (lovlig) den kunne kører fra den. Jeg ved ikke om de kan holde til noget, rust og slid diverde stæder. men det vil nok være noget af det sidste jeg ville købe. Jeg ville nærmere satse på en PGO eller noget i den stil, en af min far kammi kører på sådan en, på arbejde hvor dag det sidste år eller du, den har vist kune føet en ny potte og et par nye ruller men det er så ogse det enste.


    Bare mine afaringen.

  • min ex kæreste har sådan en cpi oliver. det er så den eneste scooter jeg nogensinde har kørt på, men spørger du mig fejler den intet :S Nu har jeg dog ikk forstand på scootere :P


    ved dog at med 60km/t ind i et træ konfrontalt med sådan en der, så er din forgaffel smadret :D

  • Alle thansen's scootere er noget billigt tis. Har haft en CPI hussar og jeg havde kun problemer med den. Den blev så ikke købt hos thansen men hos en cykel/scooter forhandler. Der var problemer med den fra dag 1, hvor der var en sikring der sprang pga. et eller andet. Jeg har skiftet så meget ud på den.
    Men til sidst valgte jeg at bytte mig til en Aprilia sr50 LC.
    Hvis du skal have noget kvalitet, så gå efter Piaggio motorene eller aprilia (lang minerelli).
    En hot 50 er billig ja men den kan skam samlignes med en cpi, måske en lille smule bedre, men stadig SKOD.


    Hvis jeg var dig ville jeg gå efter sådan noget som Piaggio NRG, Aprilia Sonic, Yamaha Neos, Yamaha Aerox( Meget flot scooter), Aprilia sr50. Alle disse modeller fåes både i 30'er udgave og 45'er "Undtaget aeroxen den findes kun som 45'er. (hvor du skal ha plader på).


    Hvis der er noget du gerne vil vide kan du da bare PM moi :
    T[Blocked Image: http://www.scootergalleri.dk/uploads_large/255288.jpg?19-06-2005] Et lille billede af en Gejlet Aerox

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet 3 gange, sidst af Artisan ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Connektors
    vil heller gå efter en Aprilla Scooter det holder sku ;)


    nu har jeg haft en hot 50 i ca 3 år og og den virke der er ikke lavet noget på den på den kun et pr bramsebakke da de bliver slidt og så en pære men ellers har der ikke være noget med den, den køre bare,
    og den har køre 60km/t i ca 1,5år og 80 km/t i 4-6 månder
    ja så ville politide sq have min udstødning så den var det kun 60km/t igen og ca 14 efter så ville de sq også have jeg satte skiven igen sådan noget lort
    det fra har den køre starndart ca 45 km/t

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER


  • Nu må du jo tænke på at Bubbi, hvad jeg da går ud fra, kun skal bruge den til at komme til og fra arbejde, og så lige hente mælk søndag aften :P Derfor synes jeg dine, I mine øjne, dyre, men flotte, forslag til scootere er helt hen i vejret. Du skal trods alt tænkte på at det nok ikke ligefrem er en scooter der bliver smidt Hebo-, Malossi- eller Athena-tunkit på. Derfor vil jeg mene at en Hot50 er et ganske godt bud, da det er en ganske stabil scooter til pengene.

  • Tja men det kunne jo være at bubbi bliver den frække tuner og smider det vilde tun på :T
    Men ja en hot kan også gå hvis man ikke piller så meget ved den. :pokey:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Lad mig sige at der sker intet ved at købe en CPI Oliver whatever den hedder .-)


    Men går den i stykker, så er problemet der.


    En knallert som Suzuki FZ50, den kommer du langt med, den holder som en gammel Puch Maxi, kan enda køre uden olie :D, men højst 15km/t, og ikke godt i længden.


    Og utrolig billig knallert i resevedele.


    Men kig på diverse sider, efter dele til den scooter du spekulere på at købe. Finder du få "dele" Så kan det ikke betale sig at købe den.


    http://www.mopedgallery.dk der er nogen links til forskellige forhandler af resevedele.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Lidt skidt der er så langt fra Odense til Sønderborg.. :(


    Øv ;( ... har nemlig købt bil, så skal bare af med den hurtigst muligt..



    hmm.. du kan da bare cykle ned efter den :))

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Personligt ville jeg holde mig LANGT væk fra både PGO & CPI. Motoren der sidder i PGO er nøjagtig den samme som i CPI. Hvis jeg personligt skulle ud og købe en ny scooter ville jeg gå efter mærker som Yamaha, Aprillia, Gilera(KLASSE), Derbi og Piaggio. De mærker er det eneste der holder, Suzuki kan følge med på nogle modeller. Men pøj med det; )


    Husk Yamaha 4Gear all the way ;D