Forbandede allergi!

  • Blodskudte øjne sker vist nok i forbindelse med kløen i øjnene. Det kommer simpelthen af at du voldtager øjnene med dine fingre. Gnider osv.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven


    Ja kender det har selv haft det i 20 år og i år er det rigtig slemt.
    Jeg bruger Benadryl og de kan , heldigvis , holde det nede , jeg er selv fuldstændig ødelagt når jeg har det , så føler med dig.
    Jeg har engang testet , Zoneterapi og det hjalp sgu , 10 gange og jeg havde sådan set ikke noget i 5 år , men det skal gøres før det er sæson for det.


    The_Unforgiven


    Zoneterapi.. hvad er det nu lige det er? Sådan noget med bolde under fødderne og lignende?


    Slammand:


    Bare hold fingrene fra øjnene. Har det på samme måde, og det gør det kun værre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Blodskudte øjne sker vist nok i forbindelse med kløen i øjnene. Det kommer simpelthen af at du voldtager øjnene med dine fingre. Gnider osv.


    Ja tak!


    det skal i endelig lade være med fordi i ødelægger øjet!
    jeg voldtager tit mine øjen grundet pollen og der sker det at der samles væske under hinden fordi de lag i øjet bliver irreteret!



    #slammand


    Det din kollega har/havde er højst sandsynligt nællefeber og det er en form for allergi som "bare" er hudrelateret ! Det havde jeg også de første mange år inden det blev til allergi i mine luftveje !


    Allergi kan nemt kendes ved at ens næse løber i vand (det ER vand fordi ens slimhinder bliver irreteret) Så hvis der ikk er snot i det du pudser ud af næsen er det allergi.


    Men kan KUN anbefale vaccination mod allergi !


    Den test du snakker om er en priktest, hvor du får 32 (eller noget i den stil) Hvor de stikker 16 forskellige allergener ind i underarmen på dig og så kan du/de se hvad du slår ud på !


    Har selv fået taget sådan en og den med græs blev PÆNT stor !


  • Det er massage under fødderne , hvor det jeg har været til har brugt fingerne.



    The_Unforgiven

  • Er også allergisk over for græspollen, man kan ikke gå udenfor en dør uden at begynde at snotte, og få kløe i næsen og halsen :( Er mega træt af det. Men jeg tager en pillen hveer morgen og det dæmper rent faktisk allergien. Tror nok mine piller hedder Alnok eller noget i den stil.

  • Vand i øjnene og snot i næsen er jo kroppens "exit" funktion af alle uvelkomne ting og sager. Kroppen forsøger at få pollen-dutterne til at komme ud ad kroppen, og derfor snotter og tuder vi.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MorP
    Du bliver jo bare solskoldet, så kan du sagtens pille din hud af :))


    ;) Jaaaa - men det er ikke særlig sjovt, for jeg er stadig rød endnu, og det klør pænt meget nogen gange :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    ja jeg har det også .. Hader der fandme , og hvis man skal have det fjernet , er det en 5 års lang behandling ved lægen :( hvor du skal have et stik i røven hver uge :( godt man kan sidde indenfor og holde lan :D

    Næh det er i skulderen, og mener det er 18 månder

    SOLTEK SL-75FRN2
    AMD Barton 2500+
    1GB PC 2700
    Asus N6600GT
    IN A THERMALTAKE

  • Berleburg:


    har du snakket med din læge om en indsprøjtning?


    jeg har græs allergi på den voldsomme måde,kan dårligt være udenfor om sommeren.


    så foreslog min læge at jeg fik en Binyrebark-homon indsprøjtning,og det tager ALT der generer.


    den jeg får, hedder Diprospan, men der findes et utal af andre udgaver.


    det kan klart anbefales :)


    god sommer

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W


  • Tak for rådet :) Vil formentlig undersøge det. Hvis jeg føler pillerne ikke er tilstrækkelige.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Blodskudte øjne sker vist nok i forbindelse med kløen i øjnene. Det kommer simpelthen af at du voldtager øjnene med dine fingre. Gnider osv.


    Sådan nogle pollen er nogle snu fætre. Når man får sådan noget stads i øjnene, vil der altid være en lille plantecelle, der er gået i stykker. Hvis man gnider i det, er der flere planteceller, der går i stykker, og det frigiver vist nogle enzymer, der ikke er særlig skønne. Det bliver jo bare ved og ved :hb:

  • Jeg har ikke allergi og er glad for det, men har medlidenhed for dem som har..
    Godt det snart er ovre.. om nogle md'er..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • har en ven som også lider af græspollen allergi... han kan ikke mere været til LAN hos mig fordi hans øjne hæver og han får kløe... damn det ser sygt ud..
    jeg er derimod meget heldig.. har intet... men har haft mælkeallergi... :S cornflakes med vand æv...