Installering af ram kun 199.-...

• Jeg måtte lige have luft....

Sad og kiggede i avisen fra computercity og så at de skal have 199.- for at installere ram.

Nu er det jo et frit land og man kan jo bare lade være og der er nogle der ikke kan selv og ikke har forstand på det og lign. tråde er nok set før og jeg kunne blive ved...........pust.

Men det ændre ikke på, at det er tyveri ved højlys dag. Og når man så ligeledes reklamere med Dane-Elec Ram til næsten 200.- mere end billigste på EDB-priser....

Tak...nu har jeg det straks bedre!

• tjaa nu skal forretninger som Computercity tjene på noget ikke. Meget sælges ret billigt men andet koster.
    Det er den samme grund til at du nogle gange kan spare noget ved at handle bestemte ting i Netto imod at gå i Kvickly.

Sådan er verden jo.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af dkwolf
    tjaa nu skal forretninger som Computercity tjene på noget ikke. Meget sælges ret billigt men andet koster.
    Det er den samme grund til at du nogle gange kan spare noget ved at handle bestemte ting i Netto imod at gå i Kvickly.

Sådan er verden jo.

jaja.. og min cykelsmed vil have 80.- for en lapning og urmageren 65.- for udskiftning af batteri og nej.... alt er ikke relativt.
    Men 199.- er sq tyveri

• Synes da det er en fair nok pris hvis de sørger for de virker 100%, altså sætter computeren op og tester dem.

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

Oprindeligt indlæg af The Symbol
    jaja.. og min cykelsmed vil have 80.- for en lapning og urmageren 65.- for udskiftning af batteri og nej.... alt er ikke relativt.
    Men 199.- er sq tyveri

tjaa hvis 199,- for at få sat ram i er tyveri i dine øjne så er du sgu da en seriøst nærrigpind. Bevares 199,- er da penge men ikke slemt.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Men 199.- er sq tyveri

Så kan du jo bare være glad for du ikke har brug for den service, eller det har du måske, siden du hidser dig sådan op over det?

Btw. er du utilfreds med prisniveauet kan du jo selv udbyde den service til folk .. ;)

Spis en skovsnegl Mulle og pas på blodtrykket .. Andet kan ikke betale sig .. :D

Oprindeligt indlæg af dkwolf

tjaa hvis 199,- for at få sat ram i er tyveri i dine øjne så er du sgu da en seriøst nærrigpind. Bevares 199,- er da penge men ikke slemt.

som skrevet: det er et frit land og jeg kan bare lade være med at benytte mig af deres tilbud.

Men 199.- for at åbne et kabinet og smide en ny stang Ram i........
    Hvad de ellers gør, hvis de gør noget melder tilbuddet ikke noget om.

som skrevet: det er et frit land og jeg kan bare lade være med at benytte mig af deres tilbud.

Men 199.- for at åbne et kabinet og smide en ny stang Ram i........
    Hvad de ellers gør, hvis de gør noget melder tilbuddet ikke noget om.

Det skriver de nok ikke fordi tilbuddet er henvendt til folk der INTET ved om computere, men bare har hørt at RAM er godt ..

Men velkommen til virkelighedens verden .. Ting koster penge, services i høj grad .. Du skal forresten ikke tro computerforhandlere er billigere .. Tværtimod ..

• Det er da et godt tilbud til dem der ikke ved hvordan man gør... tænk hvis de smadrede skidtet.. vil da mene at 200 bobs er godt givet ud hvis man ikke ved hva man har med at gøre...

Må da indrømme at jeg godt kan finde på at lægge en 50'er hos cykelmanden hvis mit er punkteret men det er nok bare min dovenskab :]

Oprindeligt indlæg af SeePee
    Det er da et godt tilbud til dem der ikke ved hvordan man gør... tænk hvis de smadrede skidtet.. vil da mene at 200 bobs er godt givet ud hvis man ikke ved hva man har med at gøre...

Må da indrømme at jeg godt kan finde på at lægge en 50'er hos cykelmanden hvis mit er punkteret men det er nok bare min dovenskab :]

hehe enig - kan heller ikke se noget galt i de 199kr.

Jeg har f.eks lige haft min bil over til service selv om jeg faktisk godt selv kunne lave en del af det. Af ren og skær dovenskab :)
    Jeg sidder ikke og hyle op overfor at det f.eks koster 100kr for at få skifte olie, når jeg selv kunne gøre det.

Oprindeligt indlæg af shak
    jeg vil godt gøre det for 198kr, så hvis der er nogle der skal have sadt ram i deres pc, så bare skriv, hvis de skal køre dual koster det dog lidt mer :T

DU er så sjov :boxed:

Oprindeligt indlæg af shak
    jeg vil godt gøre det for 198kr, så hvis der er nogle der skal have sadt ram i deres pc, så bare skriv, hvis de skal køre dual koster det dog lidt mer :T

Hehe..det gør det nok også hos computercity.

Jeg synes det er positivt at folk har en holdning til emnet og så sandelig også selvom den ikke er li' min.
    Men tanke vækkende at folk, bakker op omkring nævnte priser....det er ikke negativt ment.
    Nu er fortolkning jo forskellig, men vil da lige understrege at jeg på ingen måde hyler, ej heller hidser mig op.
    Jeg er godt nok ikke i besidelse af den viden omkring HW og videre, som mange andre her inde. Dog kan jeg da godt skifte ram selv. :clap:
    Men jeg godt kan huske da jeg ikke selv vidste hvad der var sd eller ddr ligeledes forskellen på slot 1 eller socket A.
    så min holdning/budskab er egentlig bare at jeg synes det er ærgeligt at folk skal betale 199.- hvad jeg så synes er meget i det her tilfælde, for at få sat Ram i deres maskine.
    Nu kan den vist heller ikke trækkes længere.

• 199 er sku da billigt nok eftersom de tester dem så de er 100% i orden i ens system, men hvorfor ikke bare gøre det selv? :) Man skal jo bare have de samme ram i maskinen så skulle der ikke være de storer problemer med stabiliteten:)

CoreI7 5820K@4.5GHz

32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

ASUS Msi X99 Sli Plus

Corsair 1500w

KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

[align=center] CorsAir Carbide 540

[align=center]

Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Synes da det er en fair nok pris hvis de sørger for de virker 100%, altså sætter computeren op og tester dem.

Du kan sg ikke overbevise mig om at computercity gør meget andet end at installere rammene og starter computeren op.. Tvivler på at de kører 6 timers memtest eller lign. efter installation. Imo er det en grotesk pris for en service der tager 30 sekunder selv med en 6 timers memtest... Den passer jo sig selv...

Dette er så min mening og den er ikke understøttet af nogen konkret viden om deres service, men taget ud fra de få erfaringer jeg har med deres uvidende personale... Om de så har nogle top nuch servicemedarbejdere skal jeg lade stå hen i det uvisse...

Oprindeligt indlæg af Zalam
    elgiganten tager vist nok 300 for at sætte en brænder / drev i..

Synes jeg faktisk er billigt nok.. Der er jo mere arbejde ved at sætte sådan en i end det andet.. Den skal jo skrues i på begge sider og kabler skal monteres og jumper skal sættes rigtigt.. Så det er nu ikke helt galt efter min menning..

Men 200 for at montere ram.. det tager jo under 2 min.. hehe.. Synes ikke det er direkte dyrt, men måske lidt i overkanten..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet