ska Tyrkiet med i EU?

• Stemte nej.

Anser ikke Tyrkiet for at være et Europæisk land da det geograifk set ligger uden for Europa.

Desuden menes jeg at have læst at det vil tage flere år, måske endda årtier, før de lever op til kravene, bl.a. noget med økonomien.

Skal ærlig talt ikke se hvad de skal i EU, eller hvad øst landende i det hele taget skal lave i EU.

Desuden skal det siges at jeg ikke selv er alt for meget for EU da jeg synes at vi skal have lov til at bestemme over os selv, og der ikke skal være en anden EU Grundlov til at gøre det. Euroen vil jeg godt kunne leve med efter hvad jeg har lært i skolen om hvad den kan gøre for vores internationale økonomi - og dog da vi ligger i delvist fast valutakurs med den alligevel.

• har stemt nej da jeg ikke mener de lever op til de krav man kan sætte til et demokrati.

når de lader være med er forfølge kurterne og ellers opføre sig mere demokratisk kan vi begynde at snakke om det.

men IMO ligger tyrkiet ikke i eropa :)

• Synes ellers at i lige skal kigge i en atlas før i udtaler jer om hvilket land der ligger hvor.. det kan måske være at i har sovet i geografi timerne.. 8o

Intel Core Duo E2160 1.8 ghz @ 3.2 Ghz
    2 x 1 Gb Corsair DDR2
    Gigabyte GA-P35 DS3
    XFX 8800 GTS 512 Alpha Dog Edition
    Seagte Barracuda 320 gb. 7200.8 SATA
    Samsung 206BW

Rettet en gang, sidst af Lenoxx ().

Oprindeligt indlæg af Lenoxx
    Synes ellers at i lige skal kigge i en atlas før i udtaler jer om hvilket land der ligger hvor.. det kan måske være at i har sovet i geografi timerne.. 8o

Jeg sagde, at efter min mening så lå det geografisk ikke inde i Europa.

Hvis du kigger på et kort, så kan du hurtigt se, at der går en flod gennem Tyrkiet. På den vestre side er der et meget lille stykke, på den højre et meget stort stykke. Den venstre er i Europa, den store i Asien.

Så efter min mening er Tyrkiet mere et Asien-land i stedet for et Europa-land. Jeg har ikke skrevet at Tyrkiet ikke var, selv om jeg absolut ikke er synes det :)

• det jo ikke fordi at de ikke er ved ar forbedre sig, de har forbedret sig RIGTIGT MEGET! og er stadig i gang

så giv dem lige en chance istedet for hver gang at sige at de krænker menneskerettigheder, de opfører sig dårligt, de gør dit og de gør dat.

• Det var da utroligt, jeg mener der skal ryddes op i denne tråd! X(

Selvfølgelig er tyrkiet ikke en del af europa, eller ihvertfald kun den der lille halvø. men det er heller ikke det der er snak om! vi snakker eu!

Selvfølgelig skal tyrkiet med hvis de, ligesom alle andre, kan opfylde de krav som der stilles! - svarede derfor måske.

og hvorfor skulle de kun med hvis det gavner os? hvad hvis det kunne gavne den til evt. at nærme sig vesten? get real og tag jer sammen, bliver sur over sådan noget her!!! :lame:

• EU = EUROPÆISKE UNION!

Derfor er det sq da væsentligt hvorvidt Tyrkiet ligger i Europa eller ej!

Oprindeligt indlæg af Butcher_hik

Vel er det da ej. EU er en union hvor alle der opfylder kravene kan være med....det står jo ingen steder at landene skal ligge i europa....

Faktisk skal de ligger i Europa...

Men det skal da gavne EU at tage dem med... EU kan ikke bare punge ud og ud pga et andet land ikke har penge nok...

Stemte nej da jeg så en menings måling hvor det var noget med 1/6 af den tyrkiske befolkning sagde de ville flytte ud af tyrkiet... Det duer jo ikke... Der bliver total overstrøm... Men ellers skal de først lige have fat i alle reglerne...

Jeg tror at hvis de opfylder kravene 100% så vil folk også gerne blive der... Mens der bliver bedre at bo osv... Men lige nu ville jeg sige nej...

• Nu er det blevet fastsat i Folketinget, at Tyrkiet betragtes som lgeografisk liggende i europa... DF gør en mus til en elefant når de siger at der går årtier før de kan leve op til kravene... jeg vil mene 10 år.. måske 15 år er nok... Og så må du tænke på hvor meget et overvejende muslimsk land kan bidrage med til EU og vores syn på resten af verden, og med USA i spidsen.. I øjeblikket er det kun den Franske efterretningstjeneste der har nys om hvad der foregår i mellemøsten..

Udemere vil jeg gå ind for en stærkere EU med en Europæisk udenrigsminister, hvis vi på nogen måde skal kunne have noget at sige når en gal mand som Bush laver en ulovlig krig...

Ang. østlandenes medlemskab.. så så jeg billeder af den rumænske præsident emd tåre løbende af hans kinder på dagen for medlemsskabet... dette her handler ikke om medlemsskab.. dette her handler om at forene Europa efter hundrede års krig og splittelse!!!!