Indlæg af Wacked

    Hej


    Jeg har en Netgear Readynas RND2150, som bare kører der ud af. Har langt om længe fået alt til at spille, da den, efter min mening, er noget indviklet at opsætte, men der er en sidste ting der mangler.


    Logget ind som Admin kan jeg redigere alt, i alle mapper, men med de brugere jeg laver kan jeg ikke redigere i undermapper, selvom jeg har sat brugerne til Read/Write på alle mapper. Jeg kan sagtens redigere filerne i mine shares, men ikke i undermapperne i de shares. Mangler jeg at afkryse "tilføj til alle undermapper" et sted eller hvordan fan gør jeg?


    Håber min forklar kan forståes :roller:


    Hilsen Ebbe

    Hej


    Mit setup består af en Netgear Readynas RND2150 NAS server som er forbundet med min Netgear WNR2000.


    Jeg vil gerne have oprettet FTP serveren på min Readynas og har gjort følgende


    1. Aktiveret FTP serveren på Readynas'en.
    2. Tilføjet et par mapper under "Shares", så de kan ses via FTP.
    3. Åbnet port 20 og 21 og vidersendt dem til Readynas'ens IP adresse.


    Men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke! Når jeg forsøger at åbne FTP serveren, får jeg kun følgende:


    Respons: 220 Fullrate FTP version 1.0 ready at Wed Sep 22 17:44:19 2010
    Kommando: USER Ebbe
    Respons: 331 Enter PASS command
    Kommando: PASS *****
    Respons: 530 User Ebbe cannot log in.
    Fejl: Kritisk fejl
    Fejl: Kunne ikke forbinde til server


    Er der en der lige kan sige mig hvad fan' jeg mangler at gøre? :crazyeyes:

    Hej :-)


    Jeg har tidligere oprettet denne tråd omkring at jeg ikke kan bruge mit squeezebox server-program:


    "Jeg har en Macbook Pro + en Squeezebox Duet, som jeg har brugt sammen i en måneds tid nu, men pludselig idag ville den ikke virke. Jeg fandt ud af at det var fordi serveren havde stoppet sig selv (Den plejer at starte selv når Mac'en starter) og når jeg trykker på "start server" står der starter server i et par sekunder hvorefter den skriver server stoppet."


    jeg har nu fundet ud af at det er fordi serverprogrammet bliver blokkeret af en eller anden grund. Nogen der har en idé til hvad det kunne være og hvordan jeg fjerner blokkeringen?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Du har ikke lige installeret et eller andet andet server-software-halløj som bruger den port squezze-server vil benytte?


    /ask


    Jeg har slet intet installeret siden den virkede upåklageligt desværre - hvis bare det var dét :9xo

    Hej


    Jeg har en Macbook Pro + en Squeezebox Duet, som jeg har brugt sammen i en måneds tid nu, men pludselig idag ville den ikke virke. Jeg fandt ud af at det var fordi serveren havde stoppet sig selv (Den plejer at starte selv når Mac'en starter) og når jeg trykker på "start server" står der starter server i et par sekunder hvorefter den skriver server stoppet.


    Jeg er sikker på at det er på min Mac at problemet skal findes, da jeg også har en Zepto hvor serveren kan køre uden problemer. Jeg har prøvet at geninstallere serveren men det samme sker igen.


    Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe, da Logitech's egen support ikke kunne :(

    Hej folkens!


    Jeg søger en fjernbetjening til min surround reciever (Harman Kardon AVR 147) og jeg har kikket lidt på Logitech's Squeezebox, men er der nogen der har erfaring med den? - Er der evt andre alternativer?


    På forhånd tak! :D :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Jupiter Downs
    Og prøv at søge efter 'nyt hardware'...


    Selvom jeg tilføjer hardware virker det alligevel ikke :S

    Hej


    Jeg har en zepto Znote 6615WD jeg bruger til at spille på hjemme, men pludselig en dag var lyden væk - og har prøvet alt for a få det til at virke syns jeg, har prøvet at installeret alle drivere igen og igen. Når jeg går ind i kontrolpanelet under lyde og lydenheder, står der at der ingen lydenhed er? hvordan fan kan det pludselig være? og hvordan laver jeg det? :)

    Hej


    Jeg har lige bestilt en ekstern harddisk til backup og vil derfor gerne have et godt program, som man evt. kunne sætte til at tage en backup af computeren hver uge eller noget ligende. Det skal gerne være så automatiseret og nemt som muligt, da det er til min gamle mutter :)


    tak på forhånd

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nu er der jo ret stor forskel på at logge på det trådløse netværk for at gå på internettet, og så logge på din router for at pille ved opsætningen ;)


    Det var heller ikke at logge på routeren jeg mente :) . det var som jeg skrev a logge på det trådløse net :P

    Hej


    Jeg har lige købt en Linksys WRV200 trådløs router, men jeg kan simpelthen ikke finde ud a hvordan jeg sætter kode på det trådløse netværk? Nogen der ved det?


    Hilsen Ebbe

    Quote

    Oprindeligt indlæg af LunD^
    Jeg bruger en billig Netgear jeg fandt på nettet. Den kostede omkring det du nævner og har virker perfekt de sidste 4-6 måneder. Kan dog ikke huske det nøjagtige navn, men noget med WGL 54 tror jeg. :)


    Hej ja den har jeg godt set lidt på, du mener vel NETGEAR WGR614http://www.edbpriser.dk/Produc…456&searchArea=&Soegeord=, den ser ret go ud :D - men desværre er der mange der skriver dårlige ting om den: "Hvis man er en gamer (spiller computerspil)skal man IKKE købe denne router. Som sagt er der problemer med port forwarding, hvilket gør at der er flere spil man IKKE kan spille - UDELUKKENDE på ground af Netgears routere (gælder for dem alle så vidt jeg ved)" og "Jeg har TDC versionen, og jeg får også konstante dropouts. Jeg reseter PCens trådløse forbindelse ca. hver 5-10 minutter, for at få forbindelsen til at køre igen. Der er blevet forslået herinde, at man skal opdatere den via Netgears hjemmeside, men hos Netgear står bare, at der ikke findes nogen opdatering"

    Hej


    Jeg skal bruge en billig trådløs router, til min nye lejlighed. Den skal bare kunne række 10m men skal være stabil, for den vi har nu går ud hver 10. minut nærmest! Prisen skal være omkring 200kr :) .

    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Her i DK: Ikke så meget. Det bruges hovedsageligt til payTV, altså kanaler der koster penge osv.


    Okay mange tak, så har jeg det på det rene! :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Det CI interface kan bruges til mange ting, og det er også rigtigt at man kan købe et kort fra yousee der skal sættes i CI interfacet, MEN det kræver at tv'et har indbygget DVB-C tuner hvilket dit ikke har.


    Derfor er du tvunget til at benytte en af deres normale bokse :)


    Okay, men HVAD kan jeg bruge den CI interface til? :S

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    nope det vil ikke virke


    YouSee + Stofa sender DVB-C signal (hvor det man modtager fra ViaSat og Canaldigital via parabol er DVB-S).


    Kan dog godt anbefale de nye Samsung HD boks fra YouSee, de virker ganske fint :)


    Men hvorfor har jeg så den CI-interface? troede det blev brugt til at modtage den slags?

    Hej, jeg vil gerne have digital tv fra yousee, men mit tv (Philips 37PFL5522D), har kun DVB-T, men til gengæld har den CI interface, så kan det ikke bruges? har hørt noget om at man kan indsætte et kort og kortmodul og så kan man. kan jeg?