Spirituskørsel - Hvad syns I ?

• Så kan man sgu lære det. Dansker straffes med stokkeslag

Godt nok tager jeg stærkt afsted fra den slags straffemetoder, men på den anden side synes jeg det er OK, at han straffes for sin ugerning. Spritkørere tænker aldrig på, at de sætter meget andet end deres eget liv på spil, når de sætter sig bag rattet. Tænker blot på de familier som har mistet børn, fordi spirituspåvirkede bilister har smadret dem ned på gaden.

• Hvis man overtræder loven i et andet land, må man jo tage straffen efter den måde de vælger at gøre det på, også selvom det måske er stenaldermetoder ..

Jeg har absolut intet tilovers for folk der kører spirituskørsel .. Jeg er fuldstændig ligeglad med den skade de gør på dem selv, men ikke med den skade de kan påføre andre .. De er jo en dødsmaskine i en bil når de har drukket ..

I mine øjne, burde det dømmes som overlagt mord .. For alle er klar over de konsekvenser det kan have at køre i beruset tilstand ..

Kan egentlig godt lide den måde bøderne bliver givet på i dag, altså med, at man betaler efter hvad man tjener .. Selvom det nok altid vil ramme en med en lavere indkomst hårdere end en med en høj indkomst ..

• tja...

Synes det er ok... Han burde måske have fået flere...

Det her tøsse system vi har her i vesten duer jo ikke...

Man burde tage metoder fra 1850 i brug igen...

*klask klask* så lærer man det... gør man det igen er der flere klask...

det der med ½ års fængsel med kabeltv og dejlig mad for at stikke en ned er helt hen i vejret...

Edit: Overdrivelse fremme forståelsen... Bare så folk ikke tager det ALT for bogstaveligt...

Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Hvis folk har lyst til at køre spirituskørsler, så er det ok med mig, så længe det sker på en lukket mark hvor ingen andre kan komme til skade..

Hvis man vil opfører sig dumt har man lov til det, så længe det kun går ud over en selv!

Enig...

Minder mig om det med at kbh vil lave junkie lokaler hvor de kan fikse i fred.. Pga når de gør det på gaden kan de få sygdomme og ofte dør de derude...

So what??? lad dem dog dø... De er selv ude om det... Totalt spild af penge... De sidder bare på bistand og stjæler for at få deres lorte fix... Totalt klamt... Man burde bare smide dem ud af landet eller lade dem dø i en busk eller wtf...

• eller smide dem der vil i behandling ;)

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk

eller smide dem der vil i behandling ;)

Det sker jo allerede ;)

Ingen grund til at oprette lokaler hvor man må fikse når man lige har lukket et STORT "Lokale" hvor man må ryge hash...

Mig kendt er fix ret meget farligere end hash ;)

• Og netop derfor forsøger regeringen at rette en fejl jeg mener de har begået ved at lukke christiania!

Ved at lukke Christiania, sender de hashhandlen ud til steder hvor man også kan købe andet, hvilket jo ikke var tilfældet på christiania! Derfor forsøger de nu at få junkierne væk fra gaden, og give dem deres coke el. whatever lovligt... Så vil pusherne ikke længere have salg i lortet... og gå nedenom og hjem..

• Spritbilister er IMO - tåbelige, tomhjernede personer, som skal have meget hårde straffe. Fra 5 år -> livstid, alt efter hvad de har forvoldt af skade. Og det skal ikke være et Hotel Gitterly - med fjernsyn og alt det andet luksus, som fanger i dagens Danmark har, når de sidder inde. Desuden skal de aldrig ha' lov til, at føre bil mere. De har jo bevidst, at de ikke er egnede til det. Dette for at de skal vide, at det absolut ikke er i orden, at spille hasard med andres liv.

Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Jeg ville seriøst overveje under 80 stokkeslag istedet for en bøde på 5000 og miste kørekortet :P

Ikke hvis det var mig, der stod med stokken... :evil:
    Ny disciplin... Stokke skridtprygl. :))

• Jeg synes det er latterligt at køre påvirket, men nu har vi også nogle sorte får i nærmeste familie der har kørt påvirket hvor udfaldet gik ud over uskyldige børn :(

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

So what??? lad dem dog dø... De er selv ude om det... Totalt spild af penge... De sidder bare på bistand og stjæler for at få deres lorte fix... Totalt klamt... Man burde bare smide dem ud af landet eller lade dem dø i en busk eller wtf...

Ja, lad os endelig slå de svage ihjel i samfundet. Hitler og Stalin ville have været stolte af dig min dreng...

• Jeg kan kun nikke genkendende til de holdninger der er kommet frem indtil nu. Jeg har den klare holdning til spirituskørsel, at jeg tager kæmpe afstand fra det. Derfor ringer jeg også konsekvent til politiet, hvis jeg selv kommer kørerende på vejen og ser een bilist slingre lidt for meget efter gældende regler, eller hvis jeg holder fest og mine venner vil køre fuld hjem. Så får de uden tøven at vide, at enten bliver de og overnatter hos mig, eller også skal de kunne forvente at se politiet de sted de agter at tage hen.
    Et par kammerater har mistet deres liv på denne fordrukne måde, både ved hasarderet kørsel men også i kådhed, hvor andre uskyldige folk har været impliceret. Det nægter jeg at tillade kunne ske i mit nærvær

• Spritkørsel er overhovedet ikke acceptabelt! Synes deres metode er helt udemærket..

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

• Man kan bare gøre som i Norge - der er bøden for spritkørsel 15% af den årsindtægt man har - værs'go :boxing: in the face ! Og promillen er 0.2 (=nul øl overhovedet, måske lidt overdrevet en enkelt lille øl på 33 cl. kan man godt klare jo).

Læste om en tandlæge der fik en bøde på omkring 750.000 kroner...