ocerclocking af dell pc

  • Jeg har købt en Dell Dimension 4600


    p4 2,8 GHz
    512 dual ram pc3200
    og en masse andet godt.
    men jeg kan ikke komme ind i min bios og ændre på min opsætning da den er låst af dell. :chain:


    Er der nogen der kender en udvej, så jeg kan få lavet noget sjov ved min comp.


    Please help....

  • så vidt jeg ved er det sjurt sjow med en dell og OC. Medmindre du selvfølgelig putter en ny bios på. Men det burde være svært, da dell så vidt jeg ved får speciallavet deres mainboards (hos de kendte leverandører), og derved forhindre os ooooC'er i at bruge en standard ASUSABIT osv. bios istedet. Men måske findes der nogle mennesker i Matrix'en, som har cracket en dell-bios???


    Eller selvfølgelig den mere nemme vej - inde fra Windows af....kan bare ikke lige huske med hvilke programmer du kan gøre det med - de andre herinde ved det dog med garanti!!

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

    Rettet en gang, sidst af solmusen ().

  • ellers er det bare at sælge bundkort og købe et nyt :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Måske Clockgen ka gøre det?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    ellers er det bare at sælge bundkort og købe et nyt :)


    har også en dell, og de har altså ikke specielt gode bundkort synes jeg. mit har i hvert fald ikke.

  • Jeg takker mange gange for jeres hjælp..
    I er stadig velkomne til at lægge flere indlæg..
    Nu har jeg lidt at lege med, glæder mig til at gå igang...

  • En lille notits...


    Du er godt klar over at alle forsøg på ændringer i Dells hardware er lig med en total bortfaldelse af garantien ikke? Så hvis de finder ud af det ved en evt reklemationssag, så har du en hel computer uden garanti, mens andre der har samlet den ud af dele, kun har en CPU, hvor garantien er bortfaldet....


    -Glemte lige at sige, at det praktisk taget er umuligt for Dell at finde ud af at man har OC'et...Pointen var bare at det hele er på egen regning...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CheezEDippaH
    En lille notits...


    Du er godt klar over at alle forsøg på ændringer i Dells hardware er lig med en total bortfaldelse af garantien ikke?


    Nja, selv om garantien muligvis bortfalder, kan de ikke pille ved Købelovens 2-årige reklamationsret. Men det forudsætter naturligvis, at en fejl ikke er forårsaget af pilleriet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Nja, selv om garantien muligvis bortfalder, kan de ikke pille ved Købelovens 2-årige reklamationsret. Men det forudsætter naturligvis, at en fejl ikke er forårsaget af pilleriet.


    Har nu hørt en hel del firmaede legede meget rundt med udtrykket "konstruktive ændringer"... Hvis disse er fundet sted kan de fint ophæve garantien. Ved at nogle fabrikanter ser OC'ing som konstruktive ændringer, da man faktisk ændrer nogle frekvenser som er fastsat fra producentens side af. Desuden har nogle af mine bekendte været ude for det... :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CheezEDippaH



    Har nu hørt en hel del firmaede legede meget rundt med udtrykket "konstruktive ændringer"... Hvis disse er fundet sted kan de fint ophæve garantien.


    "Garantien"?


    Du fik da vist ikke læst min posting, før du svarede på den. Garanti og reklamationsret er to forskellige ting, og jeg skrev udtrykkeligt om reklamationsret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    "Garantien"?


    Du fik da vist ikke læst min posting, før du svarede på den. Garanti og reklamationsret er to forskellige ting, og jeg skrev udtrykkeligt om reklamationsret.


    Argh, Sry...


    Jeg tænker jo tilbage på den tid, hvor at man "kun" havde ét års garanti... Og den var jeg ihvertfald sikker på frafaldt... Men kender godt nok ikke alle reglerne for "reklemationsretten"... Jeg ved dog at reklemationsretten ikke er så god som garanti, da man selv som køber skal bevise at det ikke er en selv der har ødelagt den pågældende være (altså hvis butikken forlanger dette). Men ja, "overhørte" din snak om garanti, fordi jeg troede vi snakkede om det samme... :O