hvor varm kan en Amd Xp2000 ca. tåle at blive inden at comp. går ned ? jeg ligger oppe på 70° pga at jeg har skruget lidt ned for kølingen da dem larmer meget

hvor varm kan en Amd Xp2000 tåle at blive ?
-
-
what... hvad for en køler har du??? har du ikke nogen blæsere i kabinetet???
ville ikke være glad for det hvis min cpu var over 65 grader varm
men helst ikke over 70 grader vil jeg mene!!!
-
tror sku du skal have en ny køler. du kunne f.eks købe den der står i min sig den larmer ik
-
Oprindeligt indlæg af klf
hvor varm kan en Amd Xp2000 ca. tåle at blive inden at comp. går ned ? jeg ligger oppe på 70°pga at jeg har skruget lidt ned for kølingen da dem larmer meget
GlacialTech Silent Breeze III, den ligger på 19db
Og kan helt sikkert køle den
-
Oprindeligt indlæg af klf
hvor varm kan en Amd Xp2000 ca. tåle at blive inden at comp. går ned ? jeg ligger oppe på 70°pga at jeg har skruget lidt ned for kølingen da dem larmer meget
Det er det ikke helt sundt for CPUen det der.
Du skal helt klart have noget mere og eller bedre køling. -
Den kan godt holde til de 70 grader, men vil ikke sige det ligefrem er sundt....
På en af mine venners 2800+ mangler han 2 af de små "dubber" på han cpu så den sidder skævt. Han ligger ofte på 70 grader, men kører yderst stabilt - Men klart at en ny køler vil betyde meget, og ville personligt ikke køre særligt lang tid med den temp....
Ligger selv utroligt højt idle pga. jeg ikke har lige har fået moddet mit kabinet og intet airflow har, og selvom min ikke kommer op på 70 grader, vil jeg meget gerne have den længere ned.
-
i piver da vist
min ligger på 65 grader inden i soklen.
internal diode læser næsten 90 grader. den er da stabil nok.
alt er under 100% load, jeg folder altid. godt der kommer en ny køler i morgen
jeg vil anbefale dig en Thermalright-profil af en slags, det er kram -
jeg vil anbefale dig en Thermalright-profil af en slags, det er kram
Yes, også min næste køler..... Inden længe skulle der også gerne bestilles dette :
Thermal Right SLK947-U
2*ThermalTake Thunderblade 120mm
1*ThermalTake Thunderblade 92 mmSkal bare lige have taget min sammen og flyttet min PSU så der kan blive lidt plads....
-
over 60 grader går altså udover dens levetid betydeligt.......
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
over 60 grader går altså udover dens levetid betydeligt.......ja det er jeg da klar over. men jeg har ikke brug for den lever 10-20 år.det er nok bare mig der er syg..
men når mi slk-900a kommer i morgen kan jeg vel se hvad den siger.edit: desuden kan man nok ikke trække en streg ved 60. min er for høj, men nogle som måler 60 har måske ingen problemer..
-
Oprindeligt indlæg af Henrik-
Yes, også min næste køler..... Inden længe skulle der også gerne bestilles dette :
Thermal Right SLK947-U
2*ThermalTake Thunderblade 120mm
1*ThermalTake Thunderblade 92 mmSkal bare lige have taget min sammen og flyttet min PSU så der kan blive lidt plads....
husk at købe hos http://www.pc-cooling.de der koster SLK 947-U kun 210,- og alt andet er også billigt dernede -
husk at købe hos http://www.pc-cooling.de der koster SLK 947-U kun 210,- og alt andet er også billigt dernede
Jeps, har kigget på butikken og regner også med at bestille derfra, men ikke helt bestemt endnu....
Så længe jeg ikke har fået taget min røv sammen til at få flyttet min PSU op i toppen af kabinettet, gider jeg endnu ikke bestille...
-
70 grader Oo SHIT!!!
Jeg har selv en AMD XP 2000+ Palmino og så vidt jeg ved er Palmino den "billige"? udgave af denne cpu ... Min CPu er 34 grader @ idle og 42 grader @ "efter" 6 timers full load og ikke nok med det så er min OCed en smule også
Alt dette er med en giga 750grams cobber heat sink + køler på ingen vand, så jeg fatter ikke din bliver så varm?
-
Ja 70 grader er ikke sundt, min cpu er også derop og runde når jeg gamer og jeg har lige investeret i h2o, så jeg synes også klart, at du skal ud og købe ny køler.
-
min er på en 50 grader tror jeg. sikkert lidt mer. samme CPU. men har hørt de kan klare en 90 max men tvivler på det er sundt
-
og hvad er det så målt med?
Dont say it.. Med mobo. probe?
muahaha!!!
Min mobo. probe er 12 grader ukorrekt..
-
hehe ja mobo probes er ikke de mest korrekte.. meeen ( i hvert fald i mit tilfælde) på mit NF7 mobo er de nogenlunde præcise hvis man måler temp forskellen imellem den sensor der sidder i mit heatsink også mobo proben for der er forskellen 7 graders forskel hvor der self er 7 grader kolder i toppen af mit heatsink
-
Hvordan finder man ud af HVAD der er præsist?? jeg bruger bare MBM5 til at se den med. og har som sagt også abit nf7-s 2.0 og en athlon xp2000+
-
du kan se dit mobos probe på cpuen inde i pc health status, i bios