Ang. Bittorrent tråd!!

  • Bittorrent bruges slet ikke kun til warez!!
    Der er for eksempel et af 3dgamers.com's download links der åbnes med bittorrent. Og de ting der ligger på 3dgamers.com er jo bare demoer og patches, så jeg syns godt han ka få at vide hvordan det virker af os på tweak uden at APG kommer og lukker tweak.dk og smider os allesammen i fængsel!!

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Nej nej, det er rigtig nok, vi må ikke snakke om programmer der har potentiale til at blive brugt som warez maskiner. Har du ikke lagt mærke til at ingen snakker om FTP eller HTTP programmer? :roller:

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Nej nej, det er rigtig nok, vi må ikke snakke om programmer der har potentiale til at blive brugt som warez maskiner. Har du ikke lagt mærke til at ingen snakker om FTP eller HTTP programmer ? :roller:


    Så jeg må altid ikke snakke om min BROWSER ?... :)) .... Hvis vi nu glemmer at den også kan gå ind på FTP-adresser... :)) *G*

  • Tag nu og tør øjnene, og find et andet sted at debatere den slags. Hvorfor er det så svært at fatte? 8o


    Om DC++/Kazaa/Emule og Bittorrent kan bruges til mere end warez er sådan set underordnet. Det er da logik for perlehøns, at programmerne i 99,9% af tilfældende bliver brugt til alt det andet også - DERFOR er det også logik, at det ikke skal debateres her. Put a sock in it...

  • kan godt forstå at man her på forumet ikke er så glad for at snakke om DC++/Kazaa/Emule, men bittorrent kan bruges til mange andre ting "gode" ting. hentede feks. unreal tournament 2004 demo over bittorrent eftersom at det var det første sted at man kunne hente det officielt.
    men okay, det er så bare min mening og respektere selfølgelig tweak og deres holdning til dette

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Tag nu og tør øjnene, og find et andet sted at debatere den slags. Hvorfor er det så svært at fatte? 8o


    Om DC++/Kazaa/Emule og Bittorrent kan bruges til mere end warez er sådan set underordnet. Det er da logik for perlehøns, at programmerne i 99,9% af tilfældende bliver brugt til alt det andet også - DERFOR er det også logik, at det ikke skal debateres her. Put a sock in it...


    :clap: :cheers: :dance:

  • Gider ikke at diskuttere det egentlig, hvis det er forumregler at man ikke må tale om det, så gør man det ikke, færdig.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • jeg syntes egentlig lidt at det går lidt over gevind indimellem og at der kommer lidt for meget cencur på. jeg kan da godt forstå politikken i at der ikke skal være noget warez snak herinde. meeen ligefrem at bande alle mulige programmer osv det er at gå lidt for langt syntes jeg.


    Hvad nu hvis jeg en dag spørger om hvordan man åbner vedhæftede filer i outlook express, da det som standard er deaktiveret. bliver det så også cencureret? og hvad med messenger for den sags skyld der kan man jo også sende filer til hinanden.


    Selve programmet bit torrent er jo efter hånden blevet temmelig populært til at hente alle mulige lovlige ting ned rundt omkring på nettet. fx demoer som der bliver nævnt længere oppe. der er også mange andre ting som lovlige filmklip, musik, shareware osv. Derfor fatter jeg ikke helt den hidsige stemning omkring dette program. Og vælger man at blive piratsuger findes der da en del andre og meget bedre muligheder :dots:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Tag nu og tør øjnene, og find et andet sted at debatere den slags. Hvorfor er det så svært at fatte? 8o


    Om DC++/Kazaa/Emule og Bittorrent kan bruges til mere end warez er sådan set underordnet. Det er da logik for perlehøns, at programmerne i 99,9% af tilfældende bliver brugt til alt det andet også - DERFOR er det også logik, at det ikke skal debateres her. Put a sock in it...


    Kunne ikke være mere enig ;)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    jeg syntes egentlig lidt at det går lidt over gevind indimellem og at der kommer lidt for meget cencur på. jeg kan da godt forstå politikken i at der ikke skal være noget warez snak herinde. meeen ligefrem at bande alle mulige programmer osv det er at gå lidt for langt syntes jeg.


    Hvad nu hvis jeg en dag spørger om hvordan man åbner vedhæftede filer i outlook express, da det som standard er deaktiveret. bliver det så også cencureret? og hvad med messenger for den sags skyld der kan man jo også sende filer til hinanden.


    Selve programmet bit torrent er jo efter hånden blevet temmelig populært til at hente alle mulige lovlige ting ned rundt omkring på nettet. fx demoer som der bliver nævnt længere oppe. der er også mange andre ting som lovlige filmklip, musik, shareware osv. Derfor fatter jeg ikke helt den hidsige stemning omkring dette program. Og vælger man at blive piratsuger findes der da en del andre og meget bedre muligheder :dots:


    "Selve programmet bit torrent er jo efter hånden blevet temmelig populært til at hente alle mulige lovlige ting ned rundt omkring på nettet" - Og hvor mange tror du så bruger det til ulovlige ting?? Torque har helt ret, 99.9% af gangene bliver det brugt til noget illegalt, og derfor bliver der ikke snakket om sådan noget her ;)
    Kazaa kan da også sagtens bruges til at hente lovlige ting med, men hvor mange tror du lige gør det ?? ;) ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Gider ikke at diskuttere det egentlig, hvis det er forumregler at man ikke må tale om det, så gør man det ikke, færdig.


    Så kunne du jo lade være med det lukke det gylle ud som du gjorde ... Var ikke just en gennemtænkt tanke du kom med der... :)) *LOL*


  • den smule jeg har brugt det ( meget lidt ) har da kun været til lovlige ting så som nogle linux dists. og jeg mener da også at alt hvad man kan finde af software på gamespy og ligger som torrents links

  • hvad med bare bruge det uden at diskutere det ?.. bare fordi at jeg har tom og jerry pants på behøves jeg ikke fortælle jer alle det...


    Wake up og lad være med at diskutere det. det er for lamt og blive ved, dem der bruger det illegalt ved at det er det, og dem der ikke gør kan have ren samvittighed over det.


    /outy

  • fordelen ved bittorrent er at når f.eks epic games skal udgive deres unreal torunament 2004 demo kan de lave et torrent-link på deres server, som linker til en server som har filen. når folk begynder at hente demo'en, henter bittorrent-klienten fra de andre klienter som også henter demoen. derved bliver demo'en ikke kun downloadet fra selve serveren, men også fra de andre bruger, og derved kan man hente demoen hurtigere.

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Så kunne du jo lade være med det lukke det gylle ud som du gjorde ... Var ikke just en gennemtænkt tanke du kom med der... :)) *LOL*


    Det var nu mere ment som en joke Hr. Grill : p
    Ja, BitTorrent netværket bliver brugt mest til at anskaffe sig gratis spil, programmer ect.
    Og ja, HTTP, ligeså meget som bittorrent bliver brugt til ulovligheder, bliver det brugt til ganske almindelige sider, forummer osv.
    Det ved de fleste; En joke :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spaceman
    fordelen ved bittorrent er at når f.eks epic games skal udgive deres unreal torunament 2004 demo kan de lave et torrent-link på deres server, som linker til en server som har filen. når folk begynder at hente demo'en, henter bittorrent-klienten fra de andre klienter som også henter demoen. derved bliver demo'en ikke kun downloadet fra selve serveren, men også fra de andre bruger, og derved kan man hente demoen hurtigere.


    Det er da smart nok, men jeg kan så forstå det kan også bruges ulovligt...... og det er det der er problemet, men havde vi nu snakket kazza så var tråden da blevet lukket for længe siden.........

  • nu er det sådan at der findes flere forskellige udgaver at bittorrent klienter, hvilket den oprindelige tråd handlede om. Nogle af klienterne virker bedre end andre... så længe af folk ikke begynder at spørge om link til ulovlige programmer som kan hentes via bittorrent, kan jeg ikke se hvorfor at man ikke kan stille sådan et spørgsmål. folk brugere forskellige browsere, hvilket kan bruges til at download ulovelige ting også


    ydermere linkede tweak i dag til ulovlige billede af det kommende 3dmark 2004, men det var der ikke noget galt i. dog blev de fjernet efter at jeg skrev at et andet side havde fået af vide at billederne skulle fjernes.


    men alt i alt er dette en svær balance imellem hvad er lovligt og hvad der ikke er, og havd der kan bruges til ulovligheder. det er derfor vi har administratorerne på denne side til at bestemme hvad der må stå på forumet, og hvad der ikke må. dog er det for os der bruger forumet nogle svært at acceptere deres beslutninger.. men sådan er livet nu en gang.


    Desuden kan det jo ske at den person der havde lavet den oprindelige tråd ikke viste at det kunne bruges til ulovlige ting, og var skrevet i god tro

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

    Rettet en gang, sidst af spaceman ().