Ang. Bittorrent tråd!!

  • Nå må jeg som Tweaks Linuxmand lige tage og slå i bordet !!! Bittorrent er udviklet på Linux og oprindeligt til Linux. Bittorrent bruges (ligesom Jigdo) i vid udstrækning til downloads af Open Source software og mange Linuxdistributioner.


    For eksempel distribueres Fedora Core der har afløst RedHat via Bittorrent - så det er direkte usandt og ukorrekt, at sammenligne Bittorrent med Kazaa og sige, at folk nok bruger den til det samme, som Kazaa fordi hvor mange bruger lige Kazaa til lovlige ting - i dette tilfælde var det nok den værste analogi/sammenligning jeg har hørt i længere tid !


    for indtil flere distributioner af Linux vedkommende er det meningenen, at Bittorrent skal blive den eneste måde, at downloade disse på. Så skal vi censurere sidens brugere fra at bruge Linux eller spørge om generelle ting ? Det er det samme, som at jeg ikke længere skal svare på spørgsmål, om Linux firewalls, da denne viden kan bruges til, at cracke Linuxmaskiner med ?


    Galt gået i byen med Bittorent må jeg nok sige...


  • Er der nogen der snakker om Bittorent til LINUX her da ??... 8o ...


    Kan du sammenligne Bittorent under Linux medBittorent under Windows med hinanden, så kan folk vel også sammenligne Bittorent med kazaa.... :))


    Hvis man ser bort fra at både linux og windows benytter en GUI, så er disse systemer jo VIDT forskellige ... At du siger at det til linux bruger i vidt udstrækning til DL af open source-programmer betyder sgu laaaaangt fra at det er det samme med windows ... :))


    Det hele kan jo afgøres hvis bittrorent er et P2P-program for det er bandlyst ikke ? ...


    og btw ... er det ulovlige ting man kan hente på bittorent´s HP mv. ? ... For så er sagen jo klart nok...

  • Da spilproducenter osv efterhånden er begyndt at bruge Bittorrent i rigtigt stort omfang kan vi selvfølgelig ikke forbyde snak og råd omkring dette program.


    Men da det ofte er med henblik på at hente warez, må I bare finde jer i at vi holder godt øje med de tråde.


    Selv bruger jeg da ind imellem en bittorentklient på linuxserveren til at hente store filer. Oplever selv en meget mere stabil download ved brug af denne klient.



    Og jeg vil endnu en gang opfordre brugere til at lade os Mods om at vurdere hvad der er warezsnak og hvad der ikke er.


  • Godt Grillrotten - og hvis man kører Windows og har Linux så må man ikke hente Linux ned på Windows med Bittorrent fordi man vil installere Windows og Linux på samme tid, sådan som jeg og 1½ million andre mennesker de har det ?


    Bittorrents hjemmeside har ingen sammenhæng eller henvisninger til noget ulovligt overhovedet og har aldrig nogensinde haft det.


    Du/I kan selv glo efter hér:


    http://bitconjurer.org/BitTorrent/


    Bittorrent er et P2P-program men er aldrig lavet eller propaganderet med henblik på deling af ulovlige filer og heller ikke udbredt til denne brug, da det svært finder anvendelse herfor. Bittorrent virker ikke, som Kazaa eller lignende P2P apps der tiltaler de brede masser mht. piratkopiering via P2P, da Bittorrent for eksempel ikke kan søge efter ting på nettet. Man skal finde en .torrent tracker for den ting man vil downloade (som er en fil der indeholder oplysninger om tingen man vil hente og henviser applikationen til en server der holder styr på de peers der kan hentes fra og så også indlemmer en i som en node/peer for præcis den ting man vilk hente - og kun den ene ting). Så spørger folk om, hvor de kan finde .torrents til ulovlige ting så er det en warez/pirattråd og så er det reelt nok, at tråden lukkes ned.


    Men generelle spørgsmål til applikationer kan ikke dømmes som upassende for Tweak.dk´s forum uden de individuelt vurderes. Og at skære alt over en kam, som det gøres i dette tilfælde vil bare medføre ukorrekt behandling af de der søger hjælp og de applikationer de spørger. Som sagt findes der flere af sådanne applikationer der anvendes til Open Source og Linux. Debian benytter Jigdo (Jigsaw Downloader) der henter ISO-filer ned. Når der så er kommet opdateringer til Debian kan Jigdo nøjes med, at hente opdateringerne ned og opdaterer så helt selv ISO-filerne man så bare brænder på nye CD'er og så har man en friskt sæt Debian CD'err eller DVD'er. Noget mere smart, end skulle hente 8 gigabyte ned hver gang der er mindre opdateringer...

  • Som jeg har forstået det her --> Correct me if Im wrong...


    Så må man snakke om software hvis hovedparten er enige om at det "hovedsaligt" er brugt lovligt...


    Men hvis ens opfattelse af en software er at den "hovedsaligt" er brugt til ulovlige gerninger. så er det bandlyst???


    I mit hoved lyder det mere som om at dem der mener det sidste om noget, er dem der ikke selv har helt ren mel i posen, mener hvor skulle de ellers få den opfattelse fra???


    BitTorrent er et udemærket freeware hente program IMO...


  • Sæt Jer i vores sted. Når vi IKKE vil ha warez snak herinde og folk presser den meget med nocd, p2p-klienter osv så er det lidt svært at holde styr på.


    Men nu siger jeg lige en gang for alle at bittorent i sig selv er helt ok - så folk er velkommen til at diskutere klienter eller lovlige torrents herinde.


    Så snart det bliver links osv til ulovlige torrents lukker vi tråden.

  • Godt så!!
    Så hvis nogen vil have hjælp til hvordan bittorrent fungerer må de godt lave en tråd, men hvis det er tydeligt at snakken drejer sig om warez, ja, så luk tråden.
    Altså jeg vil også mene at nogen kazaa emner godt kan accepteres, hvis jeg nu gerne vil vide hvordan programmet er opbygget og hvordan netværket fungerer i forhold til andre download klienter, så skulle der vel ikke være noget galt i det. Altså hvis det bare er for at finde ud af hvordan tingene virker og hænger sammen. Er jeg helt i skoven med det?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
    Godt så!!
    Så hvis nogen vil have hjælp til hvordan bittorrent fungerer må de godt lave en tråd, men hvis det er tydeligt at snakken drejer sig om warez, ja, så luk tråden.
    Altså jeg vil også mene at nogen kazaa emner godt kan accepteres, hvis jeg nu gerne vil vide hvordan programmet er opbygget og hvordan netværket fungerer i forhold til andre download klienter, så skulle der vel ikke være noget galt i det. Altså hvis det bare er for at finde ud af hvordan tingene virker og hænger sammen. Er jeg helt i skoven med det?


    Tja men for at være ærlig så ved du godt hvordan Kazaa virker og du ved også at ingen officielt bruger kazaa som et mirror. Men Bittorrent bliver nu brugt at mange til releases af patches, trailers osv, så derfor kan vi ikke forbyde selve klienten.


    Havde det været tilfældet med Kazaa havde vi nok også set lidt lettere på snak om den klient.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af it-nissen.dk
    hva hvad så med sådan noget som usenetet eller Newsgroups er det også "ulovligt" at snakke om eller hvad?


    Altså det kan vel ikke være så svært.


    Hvis det er med henblik på at lave noget ulovligt så gider vi ikke se det herinde - simple as that


    Hvorfor kan de folk der interesserer sig for warez osv ikke bare finde et andet forum ?? Istedet for hele tiden at prøve at "snige" det ind på tweak.


    Vi tillader ikke warez-snak herinde og sådan er det bare. Finder vi en tråd der overskrider de grænser der er opsat bliver den fjernet.


  • tja hvad nu hvis man taler om hvilken "kanal" det er i frek. tdc.netwærk. eller ligende så længe det ikke er bin. så kan det vel være uden betydning da det ikke omhandler ulovlige færden på nettet..!

  • jeg mener faktisk at morpheus vandt sin sag i retten om hvor lovligt det var. det viste sig så at de godt måtte lave programmere med mulighed for p2p-deling af spil, film og andet - bare de ikke selv bruger det... for at fejre det, lavede noget ekstra til programmet...bl.a køb og salg af lovlig software - ligesom reklame...


    :lame: :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Tja men for at være ærlig så ved du godt hvordan Kazaa virker og du ved også at ingen officielt bruger kazaa som et mirror. Men Bittorrent bliver nu brugt at mange til releases af patches, trailers osv, så derfor kan vi ikke forbyde selve klienten.


    Havde det været tilfældet med Kazaa havde vi nok også set lidt lettere på snak om den klient.


    Jeg ved godt hvordan det virker, men hvis jeg nu ikke gjorde og gerne ville have specificeret noget tekniske funktioner, ikke for at downloade ulovlige ting, men bare for at få almen viden omkring opbygning og teknologi af de forskellige programmer???

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral_Light
    jeg mener faktisk at morpheus vandt sin sag i retten om hvor lovligt det var. det viste sig så at de godt måtte lave programmere med mulighed for p2p-deling af spil, film og andet - bare de ikke selv bruger det... for at fejre det, lavede noget ekstra til programmet...bl.a køb og salg af lovlig software - ligesom reklame...


    :lame: :roller:


    Vi er i og for sig ligeglade om et program har vundet en retssag eller ej, mener vi at der bliver diskuteret warez, direkte eller indirekte, så sletter vi tråden!


    Kort og kontant :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Hehe :D :D Skam ikke kun mig der er ligeglad med en rets afgørelse, men også de andre mods ;)


    Også mig - warez hører ikke til her. Det ka' man diskutere mange andre steder. Sværere er det ikke. Utroligt at folk og fæ ikke fatter det.