ja det kunne være lækkert med en ny version af feks warcraft. spiller stadig det spil selvom det er ved at være gammelt.
Indlæg af spaceman
-
-
tja min følger vist også godt med
-
med mindre du vælger at fortsætte på HRU (Hærens reaktionsstyrke uddannelse) efter de 4 måneder som du vel skal ind, bliver du aldrig udsendt. HRU'en tager 8 måneder udover de 4 måneder som du skal ind. selvfølgelig kan du også vælge at blive sergernt eller mp-sergent som også tager 8 måneder, men de bliver vist ikke udsent lige med det samme.
så med mindre du vælger at fortsætte ved militæret, er der ikke chance for du bliver udsend. men selvfølgelig hvis der sker terror i danmark nær der hvor du bor, kan du blive kald ud. for man kommer til at stå i hærens totalregister i 3 år efter man har taget HBU (Hærens basis uddannelse) som er den alm. værnepligt.
-
de filmsekvenser der er i spillet er flot lavet. men selve spillet stinker max efter min mening. hentede demoen og spillede det kun i 5 min. GTA's grafik er meget bedre end Driver 3, da det virkeligt stinker.
-
hvor stor skal det random tal den skal lave være. altså er der en max værdi
-
kører med webspeed og zonealarm virker fint her. virker også med norton firewall
-
Quote
Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
Jeg ville prøve at geninstallere chipset-driverne...
Det kan være nogle USB-controller problemer...ville nok også gøre som du siger. mener jeg havde de samme problemer med min microsoft IE 3 når den var i usb. dog virkede musen igen når jeg tab'ede ud fra spillet og ind i spillet igen. derfor valge jeg at skifte over til ps/2. har dog ikke de problemer med den computer jeg har nu.
lol.. tror lige jeg har fattet hvad han mener. altså du kan godt bevæge dig rundt i spillet ved brug af musen, men selve cursoren / sigtekorn eller hvad den nu viser, er forsvundet ?
-
har jeg gjort et par gange, og har desuden prøvet at slå WMV acceleration fra som ligger i den nye 4.10 driver. kan dog kun ændres hvis man ikke kører med den nye Catalyst Control Center eller hvad det nu hedder
-
-
er jeg den eneste der har problemer med ikke at kunne afspille video'er i windows media player efter at have installeret Catalyst 4.10. når jeg åbner en video er der bare en sort skærm, men lyden er der godt nok. har nu lagt 4.9 ind igen, og så er der ikke nogen problemer. men ville da gerne køre med 4.10 hvis det var muligt
-
wee mange tak
-
jeg er kommet til at slå til så internet explorer automatisk henter zip-filer når jeg trykker på et download link. den gemmer dem i ens Temporary Internet Files. når den har downloadet filen åbner den dem derefter i winrar, da det er det program jeg bruger til zip-filer. hvordan slår jeg fra så jeg selv kan bestemmer hvor jeg vil gemme filen.
der bør da være et sted i regedit eller noget hvor man kan ændre dette -
mit norton antivirus 2003 virker godt nok med den nye sp2. Har du husket at opdatere norton antivirus, mener at have læst at man skal opdatere norton for eller virker det ikke sammen med sp2. har opdatere mit via liveupdate
-
hvis jeg ikke havde noget kendskab til c++, ville jeg måske låne en bog om java eller C# først, og læse disse igennem, da disse sprog ligger en del op af c++. tror derefter min vil ahve lettere ved at forstå C++. jeg kan selv kode både java og c#, og mener selv at jeg godt kan "læse" c++ kode og forstå det til en hvis grad.
-
du har ikke overvejet at kode programmet i et andet programmeringssprog end C++, som nok er det sværeste sprog i forhold til f.eks. java, delphi eller .NET
-
CS: Source kan f.eks prøves i alle Boomtown cafeer
http://cs.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=60069 -
du kan evt prøve at installere spillet ved en ven, og se om det virker der
-
nu er det sådan at der findes flere forskellige udgaver at bittorrent klienter, hvilket den oprindelige tråd handlede om. Nogle af klienterne virker bedre end andre... så længe af folk ikke begynder at spørge om link til ulovlige programmer som kan hentes via bittorrent, kan jeg ikke se hvorfor at man ikke kan stille sådan et spørgsmål. folk brugere forskellige browsere, hvilket kan bruges til at download ulovelige ting også
ydermere linkede tweak i dag til ulovlige billede af det kommende 3dmark 2004, men det var der ikke noget galt i. dog blev de fjernet efter at jeg skrev at et andet side havde fået af vide at billederne skulle fjernes.
men alt i alt er dette en svær balance imellem hvad er lovligt og hvad der ikke er, og havd der kan bruges til ulovligheder. det er derfor vi har administratorerne på denne side til at bestemme hvad der må stå på forumet, og hvad der ikke må. dog er det for os der bruger forumet nogle svært at acceptere deres beslutninger.. men sådan er livet nu en gang.
Desuden kan det jo ske at den person der havde lavet den oprindelige tråd ikke viste at det kunne bruges til ulovlige ting, og var skrevet i god tro
-
fordelen ved bittorrent er at når f.eks epic games skal udgive deres unreal torunament 2004 demo kan de lave et torrent-link på deres server, som linker til en server som har filen. når folk begynder at hente demo'en, henter bittorrent-klienten fra de andre klienter som også henter demoen. derved bliver demo'en ikke kun downloadet fra selve serveren, men også fra de andre bruger, og derved kan man hente demoen hurtigere.
-
Quote
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Ja, det er bare dig ...Edit:
Quick guide for those who don't want to read the full thread.
Download this file:
http://esprit.campus.luth.se/~…doom3PerformanceTweak.rarExtract so that the shader file goes under doom3\base\glprogs. This replaces a dependent texture read with equivalent math, which runs better on ATI cards, but seems to run slower on NV boards, so only apply this if you got an ATI card.
------------------------------------------------------------------------------------
I picked up Doom3 today and let be begin by saying it's a kickass game so far. A few minuses like weapon reload (which I find add nothing to a game, except annoyance, so I don't know why many devs keep adding it to their games), but overall much above my expectations.
Anyway, to the fun part, exploring the technology.
I think I've found the source of why this game runs comparably slow on ATI hardware vs. nVidia at the moment, and found a solution to the problem.First, open your doom3\base folder. Doubleclick on the pak000.pk4 file. In the "window can't open this file .. .bla bla" dialog, go on and associate the file with an app like WinRar. With this file open in WinRar, go to the glprogs directory in the file. In there you'll find the shaders. The interaction.vfp file seems to be the main rendering shader. Altering this shader to output a constant color turns most objects into that constant color, except for stuff like computer screens etc.
So doubleclick the interaction.vfp file to open it (you may have to associate the .vfp extension with a text editor like notepad or wordpad first since we're going to edit the file). Scroll down to the fragment shader. You'll find these rows:
Code:
PARAM subOne = { -1, -1, -1, -1 };
PARAM scaleTwo = { 2, 2, 2, 2 };Add this right below them:
Code:
PARAM specExp = { 16, 0, 0, 0 };
Now scroll down to this:
Code:
# perform a dependent table read for the specular falloff
TEX R1, specular, texture[6], 2D;Comment out that line by adding a "#" to it, and add another line that will do the same thing with math instead, so it should look like this:
Code:
# perform a dependent table read for the specular falloff
# TEX R1, specular, texture[6], 2D;
POW R1, specular.x, specExp.x;Save the file and close your text editor. WinRar will ask if you want to update the file in the archive, select yes. Close WinRar and enjoy about 40% higher performance in Doom3. Haven't done extensive testing yet, but my performance went from 34fps in 1280x1024 to 48fps.
Conclusion and discussion:
I don't want to complain about Carmack's work, I still consider him to be the industry leader in graphics engines. Though when I read the shader it striked me how many texture accesses it did compared to the relatively short shader, even for stuff that could just as well be done with math for a small cost in instructions. Using a dependent texture lookup for POW evaluation makes a lot of sense for R200 level hardware due to instruction set limits, but for R300 and up it's much better to just spend the three cycles it takes to evaluate POW with math instead of risking texture cache trashing with a dependent texture read, which may be much more costly, especially since the access pattern in this case will be far from linear. Also, using math improves the quality too, even though it may not be very noticable in this game.I should point out though that I'm not sure if the constant specular factor 16 that I chose is the one that the game uses, so output may be slightly different, but if this solution will be worked into the game in a future patch, then this is easily configurable by the game so that there won't be a difference, except a lot faster.
An interesting follow-up discussion may be why this dependent texture lookup is much slower on our hardware than on nVidia. Maybe there's an architectural difference that's to blame, or maybe something else? The main point here though is that this should be good enough proof that ATI hardware can run Doom3 just as good if not better than nVidia, and that we can pass on all the "ATI suck in OpenGL", "ATI's drivers suck" etc. into the trashcan where it belongs.
man bør bruge filen som der her linkes til, da denne tekst er gammel og nyere ting står længere inde tråden