Ud med XP :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    tjaa sidder på arbejde *G* så det er ikke lige muligt. Men er vel hjemme om et par timer


    Hehe.. Pis... Problemet er bare, at den genstarter når jeg trykker "Enter" i startmenuen i Fedora (Der hvor man skal vælge Text eller Grapich mode)... ISOerne er hentet på http://Http://linuxiso.org

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Har kørt Slackware på serveren i nogle år, men kunne da godt finde på at prøve det her på en af maskinerne.


    Håber seriøst at Linux kommer til at vinde mere ind på markedet i fremtiden ;)


    Det betyder vel bare at der blir ydt dårligere service både fra M$ da de har mindre penge til det... Og fra linux pga de INGEN penge har til det... Så koster en linux teknikker til store servere en million kr/timen...


    Holder mig til windows... Det der linux kan smutte hjem... Det er skide grimt... Fylder 4 GB så gider ikke det lort...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Det betyder vel bare at der blir ydt dårligere service både fra M$ da de har mindre penge til det... Og fra linux pga de INGEN penge har til det... Så koster en linux teknikker til store servere en million kr/timen...


    Holder mig til windows... Det der linux kan smutte hjem... Det er skide grimt... Fylder 4 GB så gider ikke det lort...


    Okay, det er så nok de RINGESTE argumenter jeg EVER har hørt! :boxed: Grimt ? Bare for at give et eksempel... Hvorfor skulle et kæmpe website som amazon bruge ekstra kræfter på at køre en grafiskoverflade på deres database, når de med linux, eller for den sags skyld *bsd eller et andet *nix, kan køre i konsol, som jo stort set ikke kræver andet end at personen / personerne der styrer skidtet har kendskab til hvordan de forskellige ting er sat sammen, og ikke bare sætter nogle krydser her og der uden egentlig at vide hvad han ændrer!
    Fylder 4GB ? Hva' mener du ? Dit XP, eller hvad du kører fylder vel over 1,5 GB, for ikke at forglemme alle de programmer du så efterfølgende skal installere, Word osv... Puppy linux disten, som kan bootes på næsten alt lige fra USB-nøgleringe til disketter, fylder kun mellem 48- og 60 MB!
    Du skal ikke betragte det som en flaming ;) Synes bare det der var en meget dum udbasunering at komme med ;)

    Edit: Mht. det med support... Jeg ved ikke hvor mange 1000 og atter 1000 linux support-communities nyhedsgrupper osv osv !! (Som forøvrigt næsten altid er gratis... )

  • Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvorfor fyldet det DVD-image kun 72MB? Er det så en ultra skrabet version af Fedora, fremfor de 4 normale CD'er? Jeg har lidt tid til overs efter arbejde idag, så det kunne jo bruges på at lege med det, istedet for Mandrake. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvorfor fyldet det DVD-image kun 72MB? Er det så en ultra skrabet version af Fedora, fremfor de 4 normale CD'er? Jeg har lidt tid til overs efter arbejde idag, så det kunne jo bruges på at lege med det, istedet for Mandrake. :))


    hehe det er fordi din download klient ikke kan håndtere filer over 4Gb så ;) den fejl fik jeg også i to programmer -> smed det hele over i FlashFXP og så kunne jeg se at den fyldte de 4,3Gb som den skal.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hehe det er fordi din download klient ikke kan håndtere filer over 4Gb så ;) den fejl fik jeg også i to programmer -> smed det hele over i FlashFXP og så kunne jeg se at den fyldte de 4,3Gb som den skal.


    Downloadklient? :boxed: Jeg bruger ingen 3. parts, kun IE.


    Jeg har hentet DVD-ISO'en nu, og når jeg så mounter den i f.eks. Daemon-Tools, kan jeg se at den indeholder 4.xxGB, men den kan ikke læse fra nogle af filerne. :rolleyes:


    Jeg forsøger mig lige med FlashFXP når jeg er hjemme, men det kommer jo til at tage en hulens masse tid at downloade det. :boxed:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Downloadklient? :boxed: Jeg bruger ingen 3. parts, kun IE.


    Jeg har hentet DVD-ISO'en nu, og når jeg så mounter den i f.eks. Daemon-Tools, kan jeg se at den indeholder 4.xxGB, men den kan ikke læse fra nogle af filerne. :rolleyes:


    Jeg forsøger mig lige med FlashFXP når jeg er hjemme, men det kommer jo til at tage en hulens masse tid at downloade det. :boxed:


    IE er vist heller ikke lige det fedeste at bruge som download klien - den laver vist også ged i det :)
    Grunden til at du ikke kan læse den er pga IE vist heller ikke kan læse filer på 4Gb

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    IE er vist heller ikke lige det fedeste at bruge som download klien - den laver vist også ged i det :)
    Grunden til at du ikke kan læse den er pga IE vist heller ikke kan læse filer på 4Gb


    Okay, det lyder jo meget fornuftigt. Jeg er igang med at hente via FlashFXP nu, glæder mig til at se hvad det så er for noget, sammenlignet med Mandrake. :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Jeg har nu fået installeret Fedora Core 2 og opdateret.
    Lige på nær kernen! Hver gang jeg vælger den og installerer den, så ser det faktisk meget korrekt ud (bemærk, jeg har prøvet i root og almindelig bruger). Men når jeg så kører følgene serie kommandoer, så viser den at jeg IKKE har installeret den opdaterede kerne.


    cat /etc/redhat-release
    Fedora Core 2 release 2 (Tettnang)
    uname -r
    2.6.5-1.358


    Jeg har altså IKKE en opdateret kerne kan jeg konstatere. Hvorfor har jeg ikke det når jeg lige har (ifølge Up2Date) installeret 2.6.6-1.435.2.1?

  • Ehm jeg er nu støt ind i et andet problem :dots:


    Da jeg genstartede og nogede til GRUB (bootmanageren right?), der plejer jeg at kunne vælge mellem følgene to OS'er:


    Fedora Core 2 (standard)
    Other (Windows XP)


    Men da jeg startede op denne gang var der følgene valgmuligheder:


    Fedora Core 2 2.6.6-1.435.2.1
    Fedora Core 2 2.6.5-1.358 (standard)
    Other


    Hvordan fjerner jeg den anden kerne, eller bare ændrer så styresystemet den skal starte op som standard er "Fedora Core 2 2.6.6-1.435.2.1"???

  • Det er

    Code
    1. /boot/grub/grub.conf


    :)


    Kan lige smide min når jeg er hjemme igen så kan du se hvordan set skal se ud :P

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Kan lige smide min når jeg er hjemme igen så kan du se hvordan set skal se ud :P


    Blæremås :))



    Det er jo ikke så svært, det er jo en mindre mod. han skal lave. Men jeg har nu altid syntes det var dejligt med et par forskellige kernel's. fx. hvis man nå kommer til at spolere den ene, så har man lige en anden. :)


  • jeps har også begge mine liggende - var selv inde og ændre i min boot da jeg skulle have XP op som standard :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99


    Hva.....Hvornår kommer du hjem? :))


    Ville da gerne få det fikset hurtigst muligt :)


    hehe ups det glemte jeg lige ;)
    rebooter om lidt og smider min config her - skulle jo lige se mine nye film

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Min grub.conf ser sådan her ud


    Den ligger dog i

    Code
    1. /etc/grub.conf


    Du skal også være logget ind som root - en su kommando kan ikke gøre det :)


    Det der står i " " skal ikke stå i din conf fil ;)


    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet 2 gange, sidst af dkwolf ().