Ud med XP :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    til dem som gerne lige vil prøve linux uden at skulle installere det eller sætte noget som helst op. der kan man downloade knoppix linux som kører fra selve cd'en. man booter simpelthen bare fra cd'en og så kører lortet derudaf


    jeps SUSE har også deres Live cdrommer man kan hente på deres FTP :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-


    Gør det noget at jeg henter FC2-i386-SRPMS-discx.iso


    Du skal kun bruge SRPMS hvis du har brug for kildekoden til de forskellige programmer, og det har du ikke hvis du blot skal installere og kører programmerne.

  • Okay.. Fatter rimelig meget hat af det her.. Så har kommer nogle spørgsmål til jer kloge hoveder :))..


    1. Mit XP køre MEGET Ustabilt, så jeg vil gerne prøve Linux.. Hvilket Linux skal jeg prøve..? Det skal ligne XP så meget så muligt..


    2. Kan jeg køre STEAM og evt. Farcry i Linux, eller bliver jeg nødt til at installere BÅDE Linux & XP for dette..?


    3. Er der andre ting, som man skal være opmærksom på med hensyn til linux..? Er det storset det samme som Windows, og understøtter det også de fleste programmer..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Okay.. Fatter rimelig meget hat af det her.. Så har kommer nogle spørgsmål til jer kloge hoveder :))..


    1. Mit XP køre MEGET Ustabilt, så jeg vil gerne prøve Linux.. Hvilket Linux skal jeg prøve..? Det skal ligne XP så meget så muligt..


    Tjaa du kan prøve at hente en Live cdrom fra SUSE -> der kan du prøve det hele uden at installe noget som helst :)


    http://www.suse.com/us/private…ad/ftp/live_eval_int.html


    Min Fedora ligner XP på den del måder - men det vil altid være lidt anderledes


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    2. Kan jeg køre STEAM og evt. Farcry i Linux, eller bliver jeg nødt til at installere BÅDE Linux & XP for dette..?


    Du kan ikke direkte køre stream og FarCry lige pt. - det kræver en "emulator" denne hedder Winex og er ikke gratis - vil man bruge Linux er denne et must at have


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    3. Er der andre ting, som man skal være opmærksom på med hensyn til linux..? Er det storset det samme som Windows, og understøtter det også de fleste programmer..?


    Du kan ikke køre Windows programmer i Linux - men alt hvad der er lavet til Windows er normalt også lavet i gratis versioner der liger de andre meget -> dog kan du køre Office og andet via Winex programmet

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • hehe man ka sku godt køre windows programmer i linux.


    " Du kan ikke køre Windows programmer i Linux - men alt hvad der er lavet til Windows er normalt også lavet i gratis versioner der liger de andre meget -> dog kan du køre Office og andet via Winex programmet "


    læste ikke rigtigt efter


    men jeg mener da man kan fordi der var et eller andet til at køre dem med har prøvet at installer et ftp server derinde som kan installers på windows


  • Hvorfor forstod jeg ikke en dyt af hvad du sagde der?


  • Altsår jeg kan GODT køre STEAM og Farcry aldeles perfekt, bare jeg installere Winex..? Er det korrekt forstået.. :T .. Damn det tager til at hente den ISO!!
    Over 1 time 8o ...

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk
    nok fordi jeg skal sove nu


    Lol.. Godnat :cheers:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • denne tråd kom bare perfekt !
    jeg overvejer selv at "prøve" linux, og har lige et par korte spørgsmål.
    jeg skal bare installere linux, efter jeg har installeret xp for at få dual boot ?
    kan UT2004 køre på linux eller er det en special version af det som kan køre på linux ?


    nu må jeg bare læse lidt på hvilken version af linux jeg skal vægle.... det er lidt svært :roller:


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

  • Har omsider også fået det til at køre lækkert.


    Nogle skins, noget mp3-plugin, firefox , og mounted alle mine ntfs partitioner.


    Så er det kun den lamme Nvidia driver der driller :(


    Har downloaded driveren og booted op i runlevel 3 og derefter installeret driveren. Den sagde at driveren ikke passede til min kernel, så den ville selv compilere en ny. Derefter var jeg i Xorg.conf og lave de indstillinger med at ændre nv til nvidia og fjerne Load =dri.


    Når jeg derefter booter op i runlevel 5 er min skærm bare sort når den skal til at indlæse X - super belastende :(


    Nogen der har haft samme problem ?

  • Lige endnu et dumt spørgsmål...


    Kan man installere XP som normalt, og så bare installere Linux lidt senere..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Lige endnu et dumt spørgsmål...


    Kan man installere XP som normalt, og så bare installere Linux lidt senere..?


    Ja det kan man godt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Lige endnu et dumt spørgsmål...


    Kan man installere XP som normalt, og så bare installere Linux lidt senere..?


    ja du skal bare have en 4GB fri plads eller det over - så klare Liniux bootmanageren resten for dig :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Så er det kun den lamme Nvidia driver der driller


    Hvis det er i suse linux så skal du ind i update eller sådan noget hedder det inde i der hvor man kan installer ting finde hardware osv. der skal man bare downloade de driver fordi jeg har set nvidia drivers der inde kan ikke komme mere ind på det lige nu fordi jeg kan ikke huske hvad den der hedder det starter med Ya tror jeg nok også er der også s i det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    ja du skal bare have en 4GB fri plads eller det over - så klare Liniux bootmanageren resten for dig :)


    Genialt.. har lige downloadet SUSE & FEDORA.. Fedora fylder 4 CDer mens SUSE fylder 1... :boxed:.. Nå, men jeg formatere snart med XP CDen.. Derefter installere jeg drivere til MB, og så installere jeg Linux.. Rigtigt..? :roller: .... Og skal jeg vælge FEDORA eller SUSE..?


    EDIT : Skal jeg installere begge styresystemer på samme disk, og s¨å bruge den anden som lagerdisk, eller skal jeg installere styresystemerne på hver sin disk..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().