Ud med XP :)


  • Henter selv FC2-i386-discx.iso :D


    Der findes masser af msn-klienter til linux, så det er bare at gi den gas ;)


    Prøv evt at tjek det her link mht spil og windowsprogrammer
    http://www.transgaming.com/products_linux.php

  • nej jeg regner heller ikke med det bliver nemt men jeg har bare 750 GB data jeg ikke vil af fordi den ikke lige kan mounte mine dynamiske SATA diske der køre ntfs jeg er selv ved og skal til og starte nogle spille server op og jeg vil ved samme lejlighed have min ejen pc på linux det jo tros alt gratis og bruge og man har ikke problemer med man kan få bøder og sådan også lå den tanke i det at jeg ville lægge linux på alle maskiner jeg fram over kommer til og skla selge i det firma jeg er ved og strate op her hjemme i min lille balokale



    takker for de godt tips entil nu

  • ja det er jo fedt nok den køre jo oki men jeg har så lige det problem og det er jeg kan ikke se minne 3 250 gb sata diske er der nogle af jeg hajer der kan luske et link eller noget hjælp ud til mig
    foxmice.dk


  • du skal bare hente FC2-i386-discx.iso :)


    og den klient der er indbygget i FC2 er nice nok loggede på og wolla alle mine kontakter kom med, skal dog bare finde en med filoverførsel da der ikke er det i den her.


    Med hensyn til emulator så er Winex top of the line :) den koster dog lidt men er det værd

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • som server er linux sq kanon om ik det bedste, men som stand-alone workstation er windows indtilvidere bedst. Men det var self. ikke oplægget.
    Har selv kørt med Debian i en periode.. men havde sikkert ikke blod nok på tanden til at sætte mig ordenligt ind i det, nok fordi at jeg ikke kunne formå at udnytte de forcer som linux kan tilbyde, (større kontrol m.m.)




    PS: skal dog siges at jeg sidder og roder med FW, og der rykker linux klart fra windows.

  • Så gik jeg også igang med at downloade!!! :D -Glæder mig til at komme igang med det, for har tænkt virkelig længe på det...


    Men hvilke fordele er der helt præcist ved at bruge Linux istedet for Windows?? - Der må jo være en grund til at det er så godt ;) Har selv hørt noget om at det er mere stabilt osv, men er det rigtigt??



    BTW... Er jeg den eneste der ikke kan få StarDownloader til at hente det? -eller er det mig (igen) der kager i det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde
    Men hvilke fordele er der helt præcist ved at bruge Linux istedet for Windows?? - Der må jo være en grund til at det er så godt ;) Har selv hørt noget om at det er mere stabilt osv, men er det rigtigt??


    tjaa min egen WinXP er klippestabil, det er min Linux også så jeg mærker ikke så meget forskel.
    Det store plus ved Linux er at det er gratis og der er massere af sjove ting at lege med :) hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hvis I virkelig vil lære GNU/Linux ordentligt bør I smide Dual boot løsningen af h... til - langt størstedelen vil søge tilbage i de vante forhold hvis noget går galt i GNU/Linux og dermed ikke lære af jeres fejl. Jeg startede også med dual boot tilbage i Redhat 7.x's tid frem til Redhat 8, men reelt lærte jeg ikke specielt meget af Redhat - nu har jeg brugt GNU/Linux (mere specifikt: Gentoo Linux) som mit eneste OS i over 1½ år, hvilket har givet mig ganske god erfaring med GNU/Linux desktoppen - kan kun sige at den opfylder alle mine krav til en desktop (Internet, Programmering, Skriveprogrammer, etc.), og den største fordel er at skidtet bare virker ;D


    Held og lykke med GNU/Linux - det er en helt ny og bedre verden :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjørn
    Hvis I virkelig vil lære GNU/Linux ordentligt bør I smide Dual boot løsningen af h... til - langt størstedelen vil søge tilbage i de vante forhold hvis noget går galt i GNU/Linux og dermed ikke lære af jeres fejl. Jeg startede også med dual boot tilbage i Redhat 7.x's tid frem til Redhat 8, men reelt lærte jeg ikke specielt meget af Redhat - nu har jeg brugt GNU/Linux (mere specifikt: Gentoo Linux) som mit eneste OS i over 1½ år, hvilket har givet mig ganske god erfaring med GNU/Linux desktoppen - kan kun sige at den opfylder alle mine krav til en desktop (Internet, Programmering, Skriveprogrammer, etc.), og den største fordel er at skidtet bare virker ;D


    Held og lykke med GNU/Linux - det er en helt ny og bedre verden :)



    Jamen hvad skal de små pus da så spille på ?
    :)) :))

  • Godt spørgsmål - spiller ikke selv, men der er faktisk mange spil der kan installeres vha. Wine eller WineX. Ydermere kommer Doom 3 jo snart til GNU/Linux, og UT2003/2004 findes allerede i native-udgaver, sammen med en god flok andre spil ;-)

  • yep.. har hørt mange der er tilfredse med Fedora core 2 som er en god distro. hopper måske på den.. da jeg måske ikke gider gentoo mere..


    edit: har også brugt fedora den alm og dne er også fin nok.. men den suger lidt mere iforhold til den nye core 2

  • ja den køre nu oki nok.
    og er også dejlig og have med og gøre den her Fedora2.


    nu er jeg ikke lige fram en der har prøvet det før så er der nogle af jer der kan linke mig til nogle guider til hvordan jeg kommer i kontakt med mine NTFS drev jeg har den min xp er på som ikke kan starte da der er sket en fejl under en installe hvor jeg vilde have dual boot og den vil jeg godt have piledet af igen så ledes jeg kan tage en backup og eller har jeg 3 stk 250 sata diske der køre som en stor hd i ntfs og vil gerne have fat i den også


    med venlig hilsen


    foxmcie.dk


  • NTFS RPM til Fedora core 2 -----> Hopla


    Guide ----> Svomsikarl!


    Når du kommer til hvor du skal pille i fstab skal du bruge "nano", det er et dejligt program :D



    Til alle i andre, så kunne "gdesklet" måske være noget for jer... Bare for at pifte lidt op :D



    Her er også lige et billedet af mit desktop.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BLiX
    NTFS RPM til Fedora core 2 -----> Hopla


    Guide ----> Svomsikarl!


    Når du kommer til hvor du skal pille i fstab skal du bruge "nano", det er et dejligt program :D


    en lille ting til NTFS mount - jeg har fixet det meste i min root bruger men min egen bruger kan ikke få adgang til /mnt/windows mappen jeg har lavet -> hvordan fixes den lige ? hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Editer din /etc/fstab så den siger:


    /dev/hd<a,b,c...><partitionsnummer> /mnt/windows ntfs defaults,uid=<bruger ID>,gid=<gruppe ID> 0 0


    Du kan finde dit bruger ID/Gruppe ID via konsollen ved at skrive:


    # id


  • ah det var uid og gid jeg manglede *G*


    oh well det virker nu og det samme gør min digitale signatur :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • til dem som gerne lige vil prøve linux uden at skulle installere det eller sætte noget som helst op. der kan man downloade knoppix linux som kører fra selve cd'en. man booter simpelthen bare fra cd'en og så kører lortet derudaf