Ud med XP :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk


    Hvis det er i suse linux så skal du ind i update eller sådan noget hedder det inde i der hvor man kan installer ting finde hardware osv. der skal man bare downloade de driver fordi jeg har set nvidia drivers der inde kan ikke komme mere ind på det lige nu fordi jeg kan ikke huske hvad den der hedder det starter med Ya tror jeg nok også er der også s i det.


    Det er FedoraCore2 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Genialt.. har lige downloadet SUSE & FEDORA.. Fedora fylder 4 CDer mens SUSE fylder 1... :boxed:.. Nå, men jeg formatere snart med XP CDen.. Derefter installere jeg drivere til MB, og så installere jeg Linux.. Rigtigt..? :roller: .... Og skal jeg vælge FEDORA eller SUSE..?


    EDIT : Skal jeg installere begge styresystemer på samme disk, og s¨å bruge den anden som lagerdisk, eller skal jeg installere styresystemerne på hver sin disk..?


    Det bedste er at tage en af dine diske og dele denne i to -> den ene del bruger du under WinXP install og den anden del lader du være med at formatere eller noget -> så kan du følge denne guide http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=3442 - den beskriver hvordan du installer Fedora Core 2 uden at slette dit andet system :)
    Tjaa hvad du skal vælge er op til dig - jeg kan godt lide min Feorda men har ikke prøvet SUSE 9.1 pga den ikke kan lide mit 9800Pro kort

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk
    hehe ok det er bare mig :boxed:


    skal man ikke installer windows før linux?


    jo du skal ligge XP ind først eller overskriver den bootsectoreen igen også kan du ikke boote din linux hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • ok nu da i ved så meget så gidder i lige hjælpe mig med at finde en ftp server i suse linux 9.1


    i 9.0 kunne jeg godt finde den men der er bare ingen ftp server i 9.1 eller hvor jeg kan download en fra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk
    ok nu da i ved så meget så gidder i lige hjælpe mig med at finde en ftp server i suse linux 9.1


    i 9.0 kunne jeg godt finde den men der er bare ingen ftp server i 9.1 eller hvor jeg kan download en fra


    her ftp://klid.dk/suse/i386/9.1-pe…SUSE-9.1-personal-x86.iso

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Det bedste er at tage en af dine diske og dele denne i to -> den ene del bruger du under WinXP install og den anden del lader du være med at formatere eller noget -> så kan du følge denne guide http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=3442 - den beskriver hvordan du installer Fedora Core 2 uden at slette dit andet system :)
    Tjaa hvad du skal vælge er op til dig - jeg kan godt lide min Feorda men har ikke prøvet SUSE 9.1 pga den ikke kan lide mit 9800Pro kort


    Damn.. nu har jeg lige formateret.. :\.. Kan jeg godt lægge Fedora ind alligevel..? Uden at den kommer i kamp med windows, og uden at det kommer til at virke ikke-optimalt..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Damn.. nu har jeg lige formateret.. :\.. Kan jeg godt lægge Fedora ind alligevel..? Uden at den kommer i kamp med windows, og uden at det kommer til at virke ikke-optimalt..?


    tjaa kan du da godt - men det kræver at du har fri plads som ikke er brugt af din FAT32 eller NTFS formatering -> du kan eventuelt finde et partionerings værktøj (så som Partition Magic) som kan fjerne noget af din formatering så du har fri plads igen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • ja det er jog også godt nok nu så jeg på det skin du køre med og prøvet og installere det men kan ikke finder der manualer til hvordan det gøres eller sider der bedkiver det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    tjaa kan du da godt - men det kræver at du har fri plads som ikke er brugt af din FAT32 eller NTFS formatering -> du kan eventuelt finde et partionerings værktøj (så som Partition Magic) som kan fjerne noget af din formatering så du har fri plads igen.


    Altsår jeg skal køre X-program fra Windows, til at gøre nogle GB fri (hvor mange?) til Fedora..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Altsår jeg skal køre X-program fra Windows, til at gøre nogle GB fri (hvor mange?) til Fedora..?


    jeps du skal nok bruge min. 4Gb til det - helst en 6-7 stykker så du har lidt at lege med :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • hey




    Jeg skulle have link til et ftp server program sådan så jeg kan lave en ftp server ikke downloade den fra deres server :dots:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zweb.dk
    Jeg skulle have link til et ftp server program sådan så jeg kan lave en ftp server ikke downloade den fra deres server :dots:


    hehe kunsten at læse forkert :) ups

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    jeps du skal nok bruge min. 4Gb til det - helst en 6-7 stykker så du har lidt at lege med :)


    Hehe.. Går nok, der er 30 at tage af.. Når jeg køre Fedora kan jeg da stadig godt komme ind i mapper, som ellers ligger i windows, ikke..?
    Og sidst med ikke mindst, giver du ikke et link til et godt program, til at lave det der som jeg skal lave med..? *S*

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Hehe.. Går nok, der er 30 at tage af.. Når jeg køre Fedora kan jeg da stadig godt komme ind i mapper, som ellers ligger i windows, ikke..?
    Og sidst med ikke mindst, giver du ikke et link til et godt program, til at lave det der som jeg skal lave med..? *S*


    Du kan sagtens bruge dine Windows drev - dog hvis de er NTFS skal du lige fixe det - men det er ikke helt så slemt.


    Har ikke noget link til programmet desværre - men PowerQuest Partition Magic 7 eller 8 skulle kunne klar tricket, det er dog ikke gratis

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2




  • Gøre ik noget det er sikkert bare mig der ikke fik det sagt rigtigt ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Du kan sagtens bruge dine Windows drev - dog hvis de er NTFS skal du lige fixe det - men det er ikke helt så slemt.


    Har ikke noget link til programmet desværre - men PowerQuest Partition Magic 7 eller 8 skulle kunne klar tricket, det er dog ikke gratis


    Ja, og det kan findes her.



    Det skal dog lige siges Dare_Devil at du ikke har mulighed for at skrive til NTFS...


  • Pis..!? Alle mine drev er NTFS.. Det er jo den eneste mulighed, bortset fra FAT... Men FAT er jo TOTALT forældet.. :boxed:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Når jeg har installeret Fedora Core 2, skal jeg så også installere bundkort drivere der, selvom jeg har installeret dem i XP? Har nemlig tænkt mig at kører dual-boot.


    Og jeg har iøvrigt tænkt mig at lave den dual-boot med ét drev. Skal jeg så bare efterlade noget uformateret plads på min harddisk når jeg installere XP, og så installere Fedora Core 2 på dette plads?


  • Er lidt noob.. Kan ikke lige finde det..?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]