Priser på spil

  • Nu gamer jeg ikke ret meget, men når jeg en sjælden gang køber et spil sker det når Steam kører deres tilbud. Nu overvejede jeg for første gang i flere år at købe et spil ved launch, nemlig Dragon Age Inquisition. Jeg kom dog på andre tanker da jeg kiggede i Origin og opdagede at de kræver 499 kr for spillet. Så vil jeg hellere vente 6 måneder til det kommer på tilbud. Men så sad jeg og surfede lidt på Komplett og opdagede til min overraskelse at de kun skal have 379 kr. Det er det samme med Far Cry 4 og Assassin’s Creed Unity der også er en del billigere end hvis man køber dem hos Steam i dag. Det kan godt være det er lettere at downloade et spil, men med disse priser vil jeg da nok gå tilbage til at købe fysiske skiver i stedet.

  • du kender tydeligvis ikke denne side G2play.net :9xo


    Omvendt så risikerer du heller ikke stjålne nøgler når du køber direkte hos Steam, Origin eller lign. Der er en hel del problematik omkring stjålne kreditkort der bruges til at købe nøgler og så sælge dem videre til andre sider... og gæt hvem der ender med sorteper når banken opdager det og udbyderen banner nøglen. 8)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • G2A.com er ret billige at handle spil hos :)


    GOG.com sælger umiddelbart ikke nye udgivelser, som dem du nævner..
    Men der kan du også lave nogle ret gode og billige køb :thumbup:


    Har handlet begge steder..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

    Rettet 3 gange, sidst af thjen87 ().

  • GOG.com sælger umiddelbart ikke nye udgivelser, som dem du nævner..
    Men du kan lave nogle ret gode og billige køb derinde :thumbup:


    De sælger skam nye udgivelser - Også store udgivelser. Men de sælger ikke koder til andre platforme, så derfor ser du nok næppe EA eller Ubisoft spil på siden. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En stor del af årsagen er deres grådige fifleri med valutakursen. Ifølge Valve svarer $59.99 til €59.99, hvilket så er ca. 446 kroner. Men $59.99 svarer faktisk kun til ca. €48 eller 356 kroner.


    I øvrigt er mange af PC-spillene fra Komplett downloads.

  • Der er ingen fuskeri hér - De betaler simpelthen bare mindre i USA pga. mangel på salgsskat og så en højere levestandard her i Europa.


    Af samme grund betaler de endnu mindre i Øststaterne og f.eks. Indien - Også derfor at nøgler derfra er geolocked til kontoer derfra.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • En stor del af årsagen er deres grådige fifleri med valutakursen. Ifølge Valve svarer $59.99 til €59.99, hvilket så er ca. 446 kroner. Men $59.99 svarer faktisk kun til ca. €48 eller 356 kroner.


    I øvrigt er mange af PC-spillene fra Komplett downloads.


    Ikke helt enig.


    Man kan virkelig spare kassen hvis man f.eks. køber spil fra Rusland, de fleste tilfælde skal man dog snyde via VPN eller lign. til at man er tilkoblet i Rusland.


    Jeg bruger gerne siden http://www.allkeyshop.com som kan sammenligne priserne mellem de forskellige firmaer.


    Et eksempel er f.eks. GTA 5 til PC i Pre-Order


    G2A (Russisk Version) - 25,66€
    G2A (Internationalt) - 38,79€

  • Der er ingen fuskeri hér - De betaler simpelthen bare mindre i USA pga. mangel på salgsskat og så en højere levestandard her i Europa.


    Af samme grund betaler de endnu mindre i Øststaterne og f.eks. Indien - Også derfor at nøgler derfra er geolocked til kontoer derfra.


    Man betaler ikke moms på Steam, og mig bekendt heller ikke Origin.

  • Man betaler ikke moms på Steam, og mig bekendt heller ikke Origin.


    Ikke direkte - Steam betaler det for dig, men det resulterer i en højere listepris i regionen. :9xo


    Så du kan sige at VAT er med i prisen, omend ikke synligt. På Origin står der tydeligt "Inkl. moms" på alle køb.


    Edit: I sidste ende hedder det sig at Steam foreslår listepriser til udgiver/udvikler for hver region. Dé bestemmer så selv om de vil følge den eller lave deres egen prisliste.


    Man kan virkelig spare kassen hvis man f.eks. køber spil fra Rusland, de fleste tilfælde skal man dog snyde via VPN eller lign. til at man er tilkoblet i Rusland.


    VPN snyd skal man passe på med - Valve er begyndt at banne kontoer der snyder med det i stor stil. Og en del nyere spil er låst til en region, så du f.eks. kun kan spille et spil købt i den Indiske butik imens du sidder i Indien rent geografisk (Så altså permanent VPN er påkrævet og at du laver dit land om i Steam systemet)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ikke direkte - Steam betaler det for dig, men det resulterer i en højere listepris i regionen. :9xo


    Lad mig sige det mere klart: Man betaler ikke moms på Steam. Man handler ikke i Danmark og dermed er der ikke moms. Til gengæld betaler man VAT i Luxembourg, men det er markant lavere end dansk moms, og på niveau med skatten i det meste af USA.